hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > راه‌اندازی اتاق پدر و کودک در گرمخانه‌های مردان برای نخستین بار

راه‌اندازی اتاق پدر و کودک در گرمخانه‌های مردان برای نخستین بار

سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از راه‌اندازی اتاق پدر و کودک در گرمخانه‌های مردان برای نخستین بار خبر داد.

 تهران در سطح مناطق ۲۲ گانه دارای ۱۶ گرمخانه مردان با ظرفیت۲۰۰۰ تخت و ۳ گرمخانه بانوان در مناطق ۲۲، ۸ و ۱۲ با ظرفیت ۳۳۰ تخت است، اما این گرمخانه‌ها برای نگهداری زنان و مردان بی سرپناه و نه کودکان راه‌اندازی شده‌اند. اگرچه در گرمخانه زنان واقع در منطقه ۲۲ و منطقه ۸ شرایط نگهداری کودکان نیز با راه‌اندازی اتاق کودک فراهم شده است، اما تهران تنها شاهد حضور زنان بی‌سرپناهی نیست که کودکی به همراه دارند و مردان نیز ممکن است در چنین شرایطی قرار گیرند و با حضور یک فرزند از سرپناهی برای زندگی محروم باشند، در نتیجه لزوم توجه به حضور پدر و کودک در یک مکان مشترک نیز حس می‌شود.

«سید مالک حسینی» سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا از راه‌اندازی اتاق پدر و کودک در گرمخانه‌های مردان خبر داد و گفت: غیر از مساله مادران و کودکانی که ممکن است سرپناهی برای اقامت نداشته باشند، طبیعتا این مساله برای پدر و کودک نیز مطرح است و مواردی وجود دارد که پدرها نیز به همراه کودک خود سرپناهی برای اقامت ندارند و باید برای آنها چاره‌ای اندیشیده شود و در همین رابطه سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران امکان تاسیس اتاق پدر و کودک را در گرمخانه مردان فراهم کرده است.
وی با اشاره به نمونه‌ای که همکاران گشت سازمان خدمات اجتماعی به آن برخورد کرده‌اند، ادامه داد: در بین مواردی که گشت‌های سازمان با آن برخورد می‌کنند،‌ با موردی مواجه شدیم که پدری به همراه یک دختر شب را در خودرو در حال سپری کردن بودند و همکاران ما در گشت‌های سازمان با این پدر و کودک مواجه و آنها را به یکی از گرمخانه‌های مردان انتقال دادند.
حسینی در ادامه گفت: از آنجایی که مدیریت گرمخانه‌ای که پدر و کودک به آن منتقل شدند با یک خانم بود،‌ مکانی را برای نگهداری کودک فراهم کردند تا صبح را بتوانند سپری کنند و صبح روز بعد با بهزیستی هماهنگی‌های لازم صورت گرفت و کودک به بهزیستی منتقل شد.
سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه این اتفاق جرقه‌ای برای ایجاد مکانی به‌منظور نگهداری همزمان پدر و کودک شد، تصریح کرد:  از همین گذر این بحث را مطرح کردیم که برخی از مردان صاحب فرزند نیز ممکن است سرپناهی برای اقامت نداشته باشند و طبیعتا برای اینکه بخواهند شب را در گرمخانه بگذرانند نمی توانند کودک را از خودشان جدا کنند. به همین دلیل فضایی را به عنوان اتاق پدر و کودک در محیط‌های گرمخانه تدارک دیده‌ایم تا مردها نیز بتوانند کودکان را همراه خود داشته باشند و نگران این مساله نباشند.
وی درباره گرمخانه‌ای که قرار است اتاق پدر و کودک در آن راه‌اندازی شود، گفت: اطلاعات و جزئیات اتاق پدر و کودک در یک فرصت مناسب منتشر خواهد شد و امیدواریم اصلا شاهد حضور  بی‌خانمان‌ها در سطح شهر نباشیم و همه بتوانند در یک سرپناه امن زندگی کنند. 
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد