hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ساخت مسکن اقدام ملی با 250 میلیون تومان برای هر واحد

ساخت مسکن اقدام ملی با 250 میلیون تومان برای هر واحد

معاون مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: متقاضیان مسکن در طرح اقدام ملی به ازای هر واحد باید 250 میلیون تومان با احتساب تسهیلات بانکی پرداخت کنند.

شهرام باباخانی ، اظهار کرد: هر چند 540 نفر در کمتر از نیم ساعت برای طرح اقدام ملی مسکن در استان اردبیل ثبت نام کردند اما پیش‌بینی می‌کنیم 70 درصد متقاضیان شرایط لازم را در بهره‌مندی از مسکن اقدام ملی را نداشته باشند.
وی ضوابط تعیین شده برای متقاضیان واقعی را در هشت بند یادآور شد و خاطرنشان کرد: متقاضیان نباید در 40 سال گذشته زمین و مسکن دولتی دریافت کرده باشند و از سال 84 نیز هیچ واحد مسکونی به نام آنها ثبت نشده باشد.
معاون مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی استان اردبیل تاهل، سکونت پنج سال در شهرهای مورد تقاضا و توان پرداخت اقساط تسهیلات بانکی را از دیگر شرایط بهره‌مندی از مسکن اقدام ملی برشمرد و افزود: زنان سرپرست خانوار با 35 سال می‌توانند در این طرح ثبت نام کنند.
باباخانی گفت: با تامین زمین در اردبیل قرار است به ازای هر فرد 100 مترمربع ساخت با تامین هزینه آماده‌سازی انجام شود که پیش‌بینی‌ می‌کنیم 250 میلیون تومان هزینه ساخت هر واحد خواهد بود که 100 میلیون تومان از این مبلغ تسهیلات بانکی با اقساط یک و نیم تا دو میلیون تومان در هر ماه خواهد بود.
وی بیان کرد: متقاضیان باید 150 میلیون تومان نیز به عنوان آورده تامین کنند که 30 درصد این مبلغ در گام اول دریافت خواهد شد.
معاون مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی استان اردبیل تصریح کرد: در حال حاضر در اردبیل شهرک اندیشه و محدوده دروازه مشگین خیابان کارگر برای احداث طرح مسکن اقدام ملی در نظر گرفته شده است.
باباخانی از پرداخت تسهیلات برای یک هزار واحد مسکن در بافت فرسوده خبر داد و گفت: هیچ محدودیتی در پرداخت این تسهیلات وجود ندارد و تا چهار هزار واحد می‌توانیم این منابع را پرداخت کنیم.
وی در مورد طرح مسکن یکم نیز افزود: در قالب این طرح نیز یک هزار و 100 واحد منابع مالی از طریق بانک مسکن تسهیلات پرداخت خواهد شد و در شهرهای زیر 100 هزار نفر بنیاد مسکن تلاش می‌کند تا واحدهای احداثی را در اختیار متقاضیان قرار دهند.
معاون مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی استان اردبیل خاطرنشان کرد: علاوه بر اردبیل در فاز اول در سایر شهرها نیز تا چهار هزار واحد ثبت نام انجام می‌شود و در نهایت با پایش‌هایی که انجام خواهد شد متقاضیان واقعی شناسایی می‌شوند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد