hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > هزینه چال گونه چقدر است؟

هزینه چال گونه چقدر است؟

در این مقاله قصد داریم به چگونگی ایجاد چال گونه به صورت مصنوعی بپردازیم و بعد از توضیح در مورد عمل تعبیه‌ی چال گونه، درباره‌ی هزینه این جراحی زیبایی صحبت خواهیم کرد.
چال گونه نقصی مادرزادیست و بعضی از ما با این نقص متولد می شویم. دلیل داشتن چال گونه وجود عضله خنده در آن ناحیه و اتصال بخشی از آن به پوست گونه است. در زمان خندیدن، پوست دچار انقباض عضلانی شده و همین موضوع منجر به فرو رفتگی و به وجود آمدن چاله در گونه ی فرد می شود. اگرچه از دید علم پزشکی چال گونه نوعی نقص و معلولیت محسوب می شود اما چال گونه جزء معدود نقص هاییست که خیلی ها آرزوی داشتنش را در سر دارند و حتی حاضرند برای به دست آوردن این چاله کوچک، زیر تیغ جراحی بروند.
در این مقاله قصد داریم به چگونگی ایجاد چال گونه به صورت مصنوعی بپردازیم و بعد از توضیح در مورد عمل تعبیه ی چال گونه، درباره ی هزینه این جراحی زیبایی صحبت خواهیم کرد.

عمل چال گونه
پیش از پرداختن به عمل چال گونه بد نیست بدانید بسیاری از جراحان زیبایی در جلسه مشاوره پیش از عمل چال گونه، با بهره گیری از نرم افزارهای مربوطه صورت مراجعه کننده را طراحی می کنند و در حقیقت امکان نمایش صورت فرد پس از عمل چال گونه را دارند که می تواند به روند تصمیم گیری کمک کند.
عمل چال گونه یک جراحی ساده است و به صورت سرپایی و در خود کلینیک زیبایی انجام می شود. این جراحی نیاز به بیهوشی ندارد و جراح از بی حسی موضعی استفاده می کند. همچنین مدت زمان عمل چال گونه حدود 20 دقیقه می باشد.
جراح پس از استفاده از بی حسی موضعی در محل مورد نظر ( رایج ترین محل، 2 تا 3 سانتی متر فاصله از لب بالاییست )، ابزار نمونه برداری را وارد پوست می کند و با حرکت چرخشی در بافت گونه، بخشی از بافت چربی و عضله گونه را می تراشد. پس از آن بخش تراشیده شده از داخل پوست گونه از یک سمت شکاف مسدود و به مرور زمان هم محل زخم به وسیله ی سیستم بدن ترمیم می شود.
قابل ذکر است که در هفته های اول پس از عمل چال گونه عموما سطح پوست گونه چه در حالت خندیدن و چه در حالت عادی به صورت چال خواهد بود اما جای نگرانی نیست و بعد از گذشت زمان وضعیت چال گونه شما از حالت ثابت خارج خواهد شد و فقط در هنگام خندیدن چال گونه ی شما آشکار می شود.

بیشتر بخوانید: 
همه چیز درباره «جراحی زیبایی گردن»
جراحی زیبایی برداشتن ناف چه عوارضی دارد؟
سیر تا پیاز علل بروز مشکلات تنفسی بعد از جراحی بینی
شایع‌ترین جراحی زیبایی در ایران/ حداقل و حداکثر سن برای انجام جراحی بینی

به طور معمول چال گونه ای که توسط جراحی ایجاد شده باشد، بین یک تا دو سال عمر خواهد کرد.
چه کسانی می توانند عمل چال گونه انجام دهند؟
صرف عمل چال گونه برای گروه خاصی ممنوع یا نشدنی نیست مگر اینکه شرایط جسمانی و سلامتیتان در شرایطی باشد یا در حال مصرف دارویی باشید که پزشک به طور کلی عمل را توصیه نکند. حتما قبل از انجام هر نوع عملی ( حتی سرپایی) پزشک مورد نظر را در جریان سابقه پزشکی خود قرار دهید.
تنها نکته قابل توجه این است که معمولا اشخاصی که با گونه ی گوشتالود و پرحجم دست به عمل ایجاد چال گونه زده اند، نتیجه چندان رضایت بخشی به دست نیاورده اند و ظاهرا حجیم بودن گونه باعث افت کیفیت نهایی چال گونه خواهد شد.
آیا عمل چال گونه عوارضی در پی خواهد داشت؟
توجه داشته باشید که در کل عمل ایجاد چال گونه در میان دیگر جراحی های زیبایی جزء کم عوارض ترین آنهاست. همان طور که گفته شد جراحی چال گونه یک عمل سرپاییست و در حین آن از بیهوشی کامل استفاده نمی شود. از جمله عوارض عمل چال گونه شاید تنها بتوان به اندکی خونریزی و کبودی و تورم بعد از عمل اشاره کرد که باید گفت طبیعیست و می توانید با استفاده از کمپرس یخ جلو گسترش آن را بگیرید. عفونت پس از عمل ایجاد چال گونه به ندرت مشاهده شده است که در صورت مشاهده با مشورت و تجویز پزشک آنتی بیوتیک استفاده کنید.

مراقبت های بعد از عمل چال گونه
دقت داشته باشید که مراقبت از بخیه ها در 3 روز پس از عمل چال گونه اهمیت دارد. بهتر است در این 3 روز غذاهای آبکی و یا نرم میل کنید و حواستان به جای عمل و بخیه روی گونه تان باشد. اگر این 3 روز را با موفقیت پشت سر بگذارید، البته همچنان لازم است تا 2 هفته مراقبت ادامه پیدا کند اما نه به شدت 3 روز اول.
هزینه چال گونه
در مورد هزینه عمل چال گونه هم می توان این حرف را زد که با توجه به عدم استفاده از بیهوشی و تجهیزات و استفاده از کادرمجهز دیگر جراحی های زیبایی، هزینه ایجاد چال گونه هم نسبت به عمل های زیبایی دیگر کم هزینه تر است.
البته هزینه عمل چال گونه این شباهت را هم با دیگر جراحی های زیبایی دارد که هزینه نهایی آن بسیار مرتبط با پزشک ( مهارت و شهرت) و همچنین منطقه ای است که کلینیک زیبایی در آن واقع شده است. با وجود گستردگی بازه هزینه عمل چال گون به طور متوسط می توان برای ایجاد دو چال گونه در دو طرف صورت بین 3.5 تا 6 میلیون هزینه جراحی در نظر گرفت.
در نهایت بد نیست بدانید اگر میل به اقدام برای ایجاد چال گونه دارید اما هزینه عمل برایتان سنگین است می توانید به جای درخواست برای 2 چال گونه، تنها در یک سمت صورتتان چال گونه ایجاد کنید و به این ترتیب تنها نیمی از هزینه جراحی چال گونه را بپردازید. ظاهرا و بر اساس گفته های متخصصین زیبایی داشتن چال گونه تنها در یک طرف صورت طبیعی تر است و غریبه ها احتمال بیشتری می دهند که چال گونه شما مادرزادی باشد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد