hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ۱۶ درصد جمعیت شهرستان را تحت پوشش داریم

۱۶ درصد جمعیت شهرستان را تحت پوشش داریم

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان دالاهو گفت: ۱۶ درصد جمعیت این شهرستان تحت پوشش حمایت‌های کمیته امداد قرار دارند.
حیدر بهرامی در نشست خبری امروز (۴دی) با اشاره به جمعیت ۳۵ هزار نفری شهرستان دالاهو، گفت: از مجموع ۱۰ هزار و ۲۲۵خانوار شهرستان، ۱۶۳۲ خانوار معادل ۱۶ درصد جمعیت شهرستان تحت پوشش حمایت های امداد قرار دارند.


وی با بیان اینکه دالاهو یکی از شهرستان های زلزله زده استان است، گفت: در زلزله دو سال پیش ۳۷۵ واحد مسکونی مددجویان شهرستان تخریب شد که خوشبختانه با همکاری خوب مسئولان امداد هم اکنون تمام این واحدها بازسازی شده است.


وی افزود: در جریان زلزله در مجموع چهار میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به مددجویان زلزله زده پرداخت شد تا هیچ مددجویی دغدغه تکمیل واحد مسکونی خود را نداشته باشد.


بهرامی خاطرنشان کرد: با کمک های صورت گرفته مددجویان امداد اولین گروه هایی بودند که کار بازسازی منازل آنها به پایان رسید.


رئیس کمیته امداد شهرستان دالاهو افزود: بعد از بازسازی منازل مددجویان، کار احیا و فعال سازی طرح های اشتغالزایی در دستور کار قرار گرفت و خوشبختانه بعد از زلزله ۱۴۳ مورد طرح اشتغالزایی در شهرستان فعال شده است.


وی با اشاره به افزایش سهمیه خانوارهای تحت پوشش شهرستان در جریان زلزله گفت: پیش از زلزله ۱۲۳۰ خانوار را تحت پوشش داشتیم و بعد از زلزله سهمیه پوشش ۴۰۰ خانوار  دیگر به شهرستان داده شد و هم اکنون حدود ۱۶۰۰ خانوار را تحت پوشش داریم.


وی در ادامه در تشریح اقدامات صورت گرفته در سطح شهرستان در سال جاری گفت: خوشبختانه مردم دالاهو مشارکت خوبی در کارهای خیر دارند، بطوری که ماهانه حدود ۳۰ تا ۴۰ میلیون ریال صدقه در شهرستان جمع آوری می‌شود.


بهرامی تصریح کرد: با راه اندازی طرح "هر کارمند یک حامی" خوشبختانه تعداد حامیان ایتام افزایش چشمگیری یافته و از ۷۲۴ نفر به ۱۲۱۴ نفر رسیده است.


وی افزود: سهمیه شهرستان در این طرح جذب ۹۰۰ حامی کارمند است که امیدواریم این ۹۰۰ نفر تا پایان دی‌ماه جذب شوند.


بهرامی از رشد زکات جمع آوری شده در شهرستان طی سالهای اخیر خبر داد و افزود: با وجود اینکه ۸۴ درصد جمعیت شهرستان اهل حق هستند، اما زکات را در قالب کردار نیک پرداخت می‌کنند که در سامانه به عنوان زکات مستحبه ثبت می‌شود.


وی افزود: مبلغ زکات شهرستان در سال 1396 حدود ۲۶ میلیون تومان بود که در سال گذشته به بیش از دو برابر افزایش یافت و به رقم۵۰ میلیون تومان رسید.


رئیس کمیته امداد شهرستان دالاهو تصریح کرد: در 9 ماهه امسال نیز ۶۵ میلیون تومان زکات جمع آوری شده که تا پایان سال نیز افزایش می یابد.


وی در خصوص خودکفایی مددجویان تحت پوشش نیز گفت: در سنوات گذشته در مجموع ۱۶۸۵ خانوار مددجوی شهرستان به خودکفایی رسیدند.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد