hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ممنوعیت شکار پرندگان مهاجر در استان گلستان لغو شد

ممنوعیت شکار پرندگان مهاجر در استان گلستان لغو شد

با فروکش کردن موج نخست بیماری آنفلوآنزا در استان گلستان، ممنوعیت شکار پرندگان مهاجر لغو شد و محیط زیست استان اعلام کرده کسانی که مجوز دریافت کردند فقط در برخی روزهای خاص می‌توانند اقدام به شکار کنند.

همه ساله پروانه شکار پرندگان مهاجر از اواخر شهریور ماه صادر می‌شد اما امسال به علت شیوع بیماری آنفلوآنزا در استان گلستان که طبق آخرین آمار 12 شهروند در اثر آن جان خود را از دست دادند، شکار و صید پرندگان در استان بنابر مصوبه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان تا اطلاع ثانوی ممنوع شد.

حالا با فروکش کردن موج نخست این بیماری در استان، اداره کل حفاظت محیط زیست طبق دستورالعمل جدید اقدام به صدور مجوز شکار پرندگان کرده است که البته براساس گفته‌های محمدرضا کنعانی، این افراد فقط در روزهای خاص حق شکار دارند.

محمدرضا کنعانی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گلستان در گفت‌وگو با تسنیم اظهارداشت: همه ساله حدود 150 گونه پرنده مهاجر برای زمستان‌گذرانی وارد استان می‌شوند که فقط برخی از گونه‌ها قابلیت شکار و صید را دارند.

وی گفت: طبق دستورالعمل جدید شکار پرندگان فقط در برخی روزهای خاص امکانپذیر است. برهمین اساس شکار پرندگان آبزی برای کسانی که دارای مجوز هستند فقط در روزهای پنج‌شنبه و جمعه و پرندگان خشکی‌زی نیز در روز جمعه مجاز خواهد بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان افزود: شکار پرندگان آبزی‌ از ششم دی‌ماه و پرندگان خشکی‌زی نیز از 12 دیماه در استان آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: علاوه براین طبق دستورالعمل ابلاغی سازمان شکار پرندگان آبزی تا 2 اسفند و خشکی‌زی تا 18 بهمن و فقط در روزهای اعلام شده، امکانپذیر است.

این در حالی است که طبق گفته‌های مسئولان بهداشتی استان احتمال دارد در روزهای آینده شاهد موج دوم بیماری آنفلوآنزا باشیم هرچند که موج دوم، ضعیف‌تر از هفته‌های گذشته پیش‌بینی می‌شود.

سراج‌الدین عارف‌نیا، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان در نشست خبری در این باره گفته بود: پرندگان وحشی به آنفلوآنزا مقاوم هستند و علایمی از خود نشان نمی‌دهند برای همین معتقدیم در این فصل نباید شکار پرندگان انجام شود.

وی افزود: موج دوم آنفلوآنزا در فصل زمستان پیش‌بینی می‌شود که البته شدت آن نسبت به موج نخست کمتر خواهد بود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد