hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > سیل نمی‌آید

سیل نمی‌آید

رییس مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: پیش بینی‌ها نشان می‌دهد که فردا پنجشنبه ( ۵ دی ماه ) سامانه بارشی جدیدی وارد کشور می‌شود و بارش های ناشی از آن در حد نرمال و معمولی خواهد بود، بنابراین برخلاف ادعاهای صورت گرفته در فضای مجازی، سیلی رخ نخواهد داد.
به گزارش ایرنا، صادق ضیاییان با اشاره به دست به دست شدن اخباری در فضای مجازی مبنی بر وقوع سیل در کشور افزود: متاسفانه شایعه‌ای در فضای مجازی پخش شده است که بارش ۹۰۰ میلیمتری خواهیم داشت و سیل رخ می‌دهد، چنین خبری صحت ندارد و سازمان هواشناسی آن‌را تکذیب می‌کند زیرا سامانه ای که وارد کشور می‌شود قدرت آنچنانی برای وقوع سیل ندارد، بنابراین کاملا کذب است.
وی تاکید کرد: عمده بارش‌های سامانه بارشی جدیدی که وارد کشور می شود به صورت نرمال و معمول منطقه است، شدت بارش آن روز جمعه در جنوب استان آذربایجان غربی و کردستان خواهد بود که انتظار داریم بیشتر به صورت برف باشد و در سایر  مناطق بارش‌ها به صورت معمول است، بنابراین انتظار بارش حجیمی که منجر به سیل شود را نداریم.
ضیاییان ادامه داد: سامانه بارشی که وارد کشور می شود ابتدا شمال غرب کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد و به تدریج در روز پنجشنبه بخشی از دیگر مناطق کشور به خصوص استان‌های کردستان، کرمانشاه و ایلام را در بر می‌گیرد. روز پنجشنبه بخش‌هایی از استان آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، همدان و خیلی ضعیف‌تر در استان‌های زنجان و قزوین بارش خواهیم داشت. همچنین در ارتفاعات رشته کوه البرز در محدوده استان‌های قزوین، البرز و تهران به ویژه در بخش غربی آن بارش پیش بینی شده است.
وی گفت: روز جمعه بارش‌هایی را دوباره در شمال خوزستان، لرستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و تا حدودی در استان‌های مرکزی و تهران انتظار داریم. همچنین در ارتفاعات رشته کوه البرز در محدوده استان‌های قزوین و البرز نیز بارش رخ خواهد داد که حجم بارش‌ها در این روز در جنوب استان آذربایجان غربی و کردستان خواهد بود که انتظار داریم بیشتر به صورت برف باشد.
رییس مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی افزود: روز شنبه این سامانه به تدریج از کشور خارج می‌شود، بنابراین انتظار داریم بارش‌هایی در خراسان شمالی و استان‌های مازندران و تا حدودی گلستان و به صورت پراکنده در چهارمحال و بختیاری و شمال شرقی استان خوزستان رخ دهد.
ضیاییان تاکید کرد: بنابراین سیلی در راه نیست و بارش ها در حد نرمال خواهد بود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد