hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ۵۰۰ چشمه طاق بازار کرمانشاه مرمت شد

۵۰۰ چشمه طاق بازار کرمانشاه مرمت شد

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه از مرمت و بازسازی ۵۰۰ چشمه طاق بازار تاریخی این شهرستان خبر داد. 
 

صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه، #امید_قادری در ستاد بازآفرینی محلات فرسوده استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به اهمیت احیا و حفاظت از بافت های #تاریخی، گفت: طرح های بازآفرینی شهری در کرمانشاه با حمایت و همراهی اداره کل میراث فرهنگی به منظور حفظ و احیای بافت های تاریخی صورت می پذیرد. 
 
قادری با بیان اینکه باید در توسعه شهری به مؤلفه‌های فرهنگی توجه کنیم و برنامه‌هایی را انجام دهیم که متناسب با هویت شهری باشد، اظهار داشت: در بافت شهر #کرمانشاه ۳۳۰ هکتار بافت تاریخی وجود دارد که شامل بازار، مساجد، تکایا، سراها، تک ابنیه ها می باشد. 
 
او با اشاره به مرمت ۳۵ هزار متر مربع از بازار تاریخی شهر کرمانشاه، اظهار داشت: تا کنون در راسته های توپخانه، مسگرها، بنک دارها، آهنگرها، چال حسن خان، سراج خانه و ... فعالیت های مرمتی انجام شده است. 
 
به گفته مدیر کل میراث فرهنگی استان، امروزه همه مردم به موضوع میراث‌ فرهنگی و حفظ آثار و بناهای تاریخی علاقه‌مند شده‌اند و نباید دیگر از لفظ بافت فرسوده برای بافت‌های تاریخی استفاده شود و حفاظت از بناهای تاریخی و ارزشمند امروز باید بیش ‌از پیش مورد توجه قرار گیرد، چراکه این موضوع دارای دو بُعد اجتماعی و اقتصادی است. 
 
او با بیان اینکه امروز کسب ‌و کارهای کوچک در حوزه گردشگری و با استفاده از ظرفیت‌های میراث فرهنگی شکل گرفته است، گفت: یکی از بهترین راه‌ها برای رشد و رونق اقتصادی و توسعه گردشگری در کرمانشاه، استفاده از مزیت‌های فرهنگی و تاریخی است.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد