hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > شکارچی غیرمجاز در خلخال دستگیر شد

شکارچی غیرمجاز در خلخال دستگیر شد

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست خلخال از دستگیری یک شکارچی بز کوهی در این شهرستان خبر داد.

مهدی کسایی روز یکشنبه  افزود: این شکارچی متخلف که اقدام به شکار یک راس کل و بز وحشی در شکارگاه‌های واقع در بخش خورش‌رستم  کرده توسط محیط‌بانان اداره حفاظت محیط زیست خلخال دستگیر شد.
وی گفت: محیط‌بانان این اداره برابر اطلاعات واصله از همیاران محیط زیست و پس از کسب مجوزهای لازم از مراجع قضایی با همکاری عوامل انتظامی بخش خورش‌رستم با بازرسی محل سکونت فرد متخلف شکار، لاشه یک راس کل و بز وحشی را کشف کردند.
 کسایی اظهارکرد: از فرد متخلف یک قبضه اسلحه تک لول، یک عدد دوربین چشمی، ۲۰۰ گرم ساچمه چهارپاره، پنج گلوله ساچمه‌زنی چهارپاره ، ۶۲ گلوله ساچمه‌زنی، لاشه یک قطعه کبک و باقیمانده لاشه یک راس کل و بز وحشی کشف و ضبط شد.
او با بیان اینکه افزایش سلاح شکاری مجاز و غیرمجاز در منطقه حیات وحش شهرستان را در معرض تهدید قرار داده ، گفت: امسال ۹ قبضه سلاح شکاری غیرمجاز و قاچاق با همکاری عوامل نیروی انتظامی در خلخال کشف و ضبط شده است.
وی با اشاره به عواقب استفاده از سلاح غیرمجاز شکاری و یا شکار وحوش با استفاده از سلاح‌های شکاری مجاز فاقد پروانه شکار در مناطق حفاظت شده و آزاد خلخال افزود: شکارچی متخلف پس از تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی بخش خورش‌رستم  تحویل داده شد.
منطقه حفاظت شده آق‌داغ به مساحت ۸۸ هزار هکتار در سال ۱۳۸۹ طی مصوبه ۳۲۲ شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور مصوب و ثبت رسمی شده است.
 این منطقه به دلیل تنوع زیستی و وجود گونه‌های نادر گیاهی و جانوری مهم‌ترین منطقه تحت مدیریت استان اردبیل است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد