hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > واکسن آنفلوانزا از امروز در زنجیره توزیع داروی کشور/ چه کسانی باید واکسن را تزریق کنند؟

واکسن آنفلوانزا از امروز در زنجیره توزیع داروی کشور/ چه کسانی باید واکسن را تزریق کنند؟

سخنگوی سازمان غذا و دارو از برچسب گذاری و ورود واکسن آنفلوانزا از امروز به زنجیره توزیع داروی کشور خبر داد.
کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو ، با اشاره به واردات محموله جدید واکسن آنفلوانزا اظهار کرد: محموله جدید واکسن برچسب گذاری  و امروز وارد زنجیره توزیع داروی کشور می شود و تا پایان هفته در داروخانه ها برای گروههای پرخطر در دسترس خواهد بود.

رشد تزریق ۵۵ درصدی واکسن آنفلوانزا

سخنگوی سازمان غذا و دارو ادامه داد: امسال واردات واکسن آنفلوانزا ۳۰ درصد افزایش داشته است و شاهد رشد تزریق ۵۵ درصدی واکسن آنفلوانزا بودیم، در حالی که سال گذشته واکسن‌های باقیمانده در داروخانه‌ها امحا شدند.
جهانپور تصریح کرد: امسال از بهترین و با کیفیت‌ترین برند‌های واکسن آنفلوانزا که در دنیا شناخته شده است واردات داشته‌ایم و هیچ واکسنی امحا نشد.

 بیشتر بخوانید: 
واکسن آنفلوانزا چه تاثیری در پیشگیری از ابتلا دارد؟ + فیلم
اثرگذاری واکسن آنفولانزا چه زمانی بعد از تزریق است؟
چه زمانی نمی‌توانیم واکسن آنفلوانزا تزریق کرد؟

زمان استاندارد تلویح واکسن آنفلوانزا گذشته است

او با بیان اینکه زمان استاندارد تلویح واکسن آنفلوانزا گذشته است، گفت: با این حال بر طبق پروتکل‌ها جهانی و کشوری گروه‌های پرخطر در صورتی که پزشک توصیه کند حتی پس از زمان استاندارد ممکن است نیاز به تلویح واکسن آنفلوانزا داشته باشد و توصیه به تزریق واکسن برای آن‌ها انجام شود.
سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت:زمان استاندارد تزریق واکسن آنفلوانزا از شهریور ماه تا پایان آبان ماه در تقویم کشور ماست.

توزیع محموله جدید واکسن فقط برای گروه های پرخطر

او یادآوری کرد: گروه‌های پر خطر بعد از موج اصلی آنفلوانزا به دلیل اینکه ممکن است موج‌های بعدی آنفلوانزا، اما با شدت کمتر داشته باشیم، ممکن است نیازمند تزریق واکسن آنفلوانزا حتی پس از گذشت زمان استاندارد آن باشند.
جهانپور اظهار کرد: تزریق یا تلویح واکسن آنفلوانزا در میانه یک اپیدمی در پیشگیری و کنترل آن اثربخشی نخواهد داشت چرا که دو هفته طول می‌کشد تا فرد به ایمنی نسبی برسد اما به تشخیص پزشک این واکسن برای گروه های پرخطر که واکسن را تزریق نکرده اند، تجویز می شود تا سلامت این گروه ها را تضمین کنیم.


گفتنی است، آنفلوانزا تا ۲۳ آذر ماه ۹۹ قربانی داشته است البته خوشبختانه موج اول و شدید ابتلا به آنفلوانزا فروکش کرده است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد