hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > اخبار ویژه > ماراتن کنکور با رقابت یک میلیون و12هزارنفر برگزار شد

ماراتن کنکور با رقابت یک میلیون و12هزارنفر برگزار شد

مهم ترین رقابت علمی کشور در سال 97 طی دو روز با حضور بیش از یک میلیون داوطلب به منظور پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه، شبانه، نیمه حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور و  موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی برگزار شد.
 شرکت کنندگان گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم ‌انسانی و هنر در روز پنج شنبه و داوطلبان رشته های تجربی و زبان های خارجی در روز  جمعه در این رقابت علمی شرکت کردند.  در کنکور سراسری امسال یک میلیون و ۱۱ هزار و ۸۲۵ نفر ثبت نام کردند که از این تعداد، ۵۹۹ هزار و ۳۱۳ نفر زن و بقیه مرد بودند. همچنین آمار داوطلبان ثبت نام کننده در آزمون سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ تعداد ۲۷ هزار و ۴۶۶ نفر بیشتر شده است. بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، حدود ۷۵ درصد داوطلبان دانشگاه‌ها (بدون احتساب دانشگاه آزاد) می‌توانند وارد موسسات آموزش عالی شوند .
برگزاری کنکور 98 با دو تغییر اساسی
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور صبح روز پنج شنبه در جریان بازدید از محل برگزاری آزمون سراسری سال 97 در دانشگاه علم وصنعت از اعمال دو تغییر اساسی در کنکور سال ۹۸ خبر داد و گفت:‌ آزمون سال آینده به دو صورت تستی و تشریحی برگزار خواهد شد و درباره میزان تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور آینده، شورای سنجش و پذیرش هفدهم تیر تصمیم‌گیری خواهد کرد.
80 درصد فرایند کنکور در شرایط فعلی قابل حذف است
معاون آموزشی وزیر علوم نیز در جمع خبرنگاران، گفت: به دنبال طرحی هستیم تا داوطلبان کنکور استرس کمتری را تحمل کنند، امیدواریم به نتیجه برسیم ولی حذف کنکور در رشته های پرمتقاضی، با توجه به رقابت سنگینی که وجود دارد، زمان بر است. مجتبی شریعتی نیاسر ادامه داد: اکنون بیش از یک میلیون نفر در کنکور شرکت می کنند و 80 درصد این فرایند را می توانیم حذف کنیم.
شانس ۷۵ درصدی قبولی داوطلبان کنکور
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور همچنین با تاکید بر این که شانس قبولی در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی به ۷۵ درصد رسیده است، گفت: ظرفیت پذیرش در آزمون سراسری امسال تفاوتی با سال گذشته نخواهد داشت.مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور نیز اعلام کرد: کلید اولیه سوالات آزمون سراسری داخل کشور از ساعت 21 روز یک شنبه روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد.به گفته توکلی نتایج اولیه آزمون سراسری ۹۷ به صورت کارنامه تنظیم خواهد شد و کارنامه اولیه دهه دوم مرداد ۹۷ روی سایت سازمان سنجش‌ آموزش کشور قرار می گیرد.
  حاشیه ها
* به گفته خدایی،  رئیس سازمان سنجش آموزش کشور مسن‌ترین داوطلب شرکت‌کننده در کنکور امسال فردی ۸۳ ساله از تهران و جوان ‌ترین داوطلب نیز نرگس مدنی ۱۵ ساله از اصفهان هستند که هر دو داوطلب در گروه آزمایشی علوم تجربی متقاضی شده‌اند.
* صبح روز پنج شنبه مادر۲۰ساله مریوانی که به محل آزمون رفته بود کمی بعد از آغاز جلسه کنکور سراسری نوزاد کنکوری خود را به دنیا آورد.
* حضور یکی از شرکت کنندگان با شلواری شبیه شلوار داخل منزل توجه عکاسان را به خود جلب کرد.
*خواب تعدادی از شرکت کنندگان در جلسه کنکور نیز همواره مورد توجه عکاسان خبری بوده است. در یکی از این عکس ها شرکت کننده گویی به یک طرف غش کرده است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد