hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > شب یلدا هم بازار طلا را تکان نداد

شب یلدا هم بازار طلا را تکان نداد

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان در خصوص وضعیت بازار طلا در آستانه شب یلدا، گفت: در پی نوسانات و افزایش قیمت طلا، حتی در آستانه شب یلدا خرید و فروش در بازار وجود ندارد و یا به ندرت انجام می شود.

هوشنگ شیشه بران، با تحلیل وضعیت بازار جهانی طلا در آستانه سال جدید میلادی، اظهار کرد: قیمت طلا در آغاز مبادلات امروز چهارشنبه تحت تاثیر تحلیل های مختلف از توافق تجاری آمریکا و چین، تغییر چندانی نداشته است.
وی افزود: در حالیکه سرمایه گذاران و تحلیل گران بین المللی دیدگاه های مختلفی درباره توافق تجاری موقت آمریکا و چین دارند، انتشار آمارهای مثبت اقتصادی در آمریکا نیز موجب شده تا قیمت جهانی طلا با تغییر چندانی روبرو نشود.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان با بیان اینکه قیمت هر اونس طلا امروز نسبت به روز گذشته به ۱۴۷۹ دلار رسیده است، ادامه داد: ارزش دلار آمریکا در برابر سایر ارزهای معتبر بین المللی نیز به بالاترین حد خود در یک هفته گذشته رسیده است، همچنین افت قابل توجه پوند در معاملات امروز بازارهای جهانی موجب شد شاخص دلار به بالاترین سطح یک هفته گذشته برسد.
وی تصریح کرد: جنگ تجاری ۱۷ ماهه آمریکا و چین تاثیر منفی زیادی بر اقتصاد جهانی داشته و موجب رشد ۱۵ درصدی قیمت طلا شده است.
شیشه بران همچنین در خصوص وضعیت بازار طلا و سکه در روز جاری، اظهار کرد: از روز گذشته قیمت طلا و سکه همزمان با افزایش قیمت ارز آغاز شده است.
وی با بیان اینکه قیمت دلار و یورو روز گذشته به کانال ۱۳ هزار تومانی وارد شد، افزود: شاخص ارزی که چهار روز متوالی در کانال ۱۲ هزار تومان در نوسان بود، روز سه‌شنبه ۱۹۰ تومان افزایش قیمت را به ثبت رساند و به بهای ۱۳ هزار و ۱۰ تومان رسید.
نایب رئیس اتاق اصناف اصفهان اضافه کرد: بهای هر اسکناس دلار برای فروش به ۱۲۹۰۰ و برای خرید به ۱۲۸۰۰تومان رسید، یورو نیز امروز با قیمت ۱۴۲۰۰ برای فروش و ۱۴۱۰۰تومان برای خرید در تابلوی صرافی‌ها نمایان شد.
وی در خصوص وضعیت بازار طلا در آستانه شب یلدا، تاکید کرد: متاسفانه در پی نوسانات و افزایش قیمت طلا، حتی در آستانه شب یلدا خرید و فروش در بازار وجود ندارد و یا به ندرت انجام می شود.
شیشه بران با اشاره به آخرین قیمت بازار طلا در اصفهان تا لحظه تنظیم این خبر، اظهار کرد: امروز چهارشنبه سکه طرح قدیم ۴ میلیون و ۴۴۰ هزار تومان، سکه طرح جدید ۴ میلیون و ۴۵۵ هزار تومان، نیم سکه ۲ میلیون و ۳۴۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومان، سکه گرمی ۹۱۰ هزار تومان است، همچنین هر گرم طلای ۱۸ عیار ۴۵۳ هزار و ۱۰۰ تومان فروخته می شود.
وی افزود: امروز نرخ دلار ۱۲ هزار و ۹۵۰ تومان، درهم ۳۶۰۰ تومان و یورو ۱۴ هزار و ۳۰۰ هزار تومان در بازار آزاد مبادله شد.  

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد