hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها >  6 دلیل برای توقف خوابیدن به سمت راست یا روی شکم

 6 دلیل برای توقف خوابیدن به سمت راست یا روی شکم

برخی از جدی ترین مشکلات مزمن مانند سوزش سر دل و کمردرد می تواند ناشی از خواب نادرست باشد. همه ما می دانیم لذت بردن از یک خواب خوب در شب چقدر مهم است ، البته آن فقط مربوط به احساس راحتی در خواب نیست بلکه باید بیشتر در مورد آنچه برای بدن مفید است باشد. 
خوابیدن بخش عظیمی از زندگی ما است و به همین دلیل است که باید عادات خواب خود را دوباره مورد بررسی قرار دهیم.
برخی از مشکلاتی که در زندگی با آن روبرو هستیم ممکن است با رایج ترین موقعیتهای نادرست خواب مانند خوابیدن روی شکم یا سمت راست ارتباط داشته باشد. در ادامه برخی از این مشکلات را قرار داده ایم:
 
1. باعث سوزش سردل می شود:
 
روش های خوابیدن, بهترین روش خوابیدن
دراز کشیدن به سمت راست یا روی شکم می تواند باعث ریفلاکس معده شود
 
دراز کشیدن به سمت راست یا روی شکم می تواند مشکلی به نام بیماری ریفلاکس معده ایجاد کند یا این مشکل را برای هر کسی که آن را تجربه کرده است بدتر کند. این اتفاق می افتد وقتی اسید و محتویات معده به داخل مری بالا رود. دریچه ای که مانع برگشت اسید از ناحیه معده می شود و می تواند ریفلاکس را کنترل کند به دلیل وزن باز می ماند و محتویات معده به پایین مری آورده شده و باعث سوزش سر دل ، پریشانی ، طعم اسید در دهان ، بوی بد دهان و گاهی اوقات حتی درد قفسه سینه می شود.
 
بهتر است:
در سمت چپ خود بخوابید و یک خمیدگی در قسمت بالای بدن خود اضافه کنید. ثابت شده است افرادی که ریفلاکس معده را تجربه می کنند با کاهش سوزش سر دل احساس تسکین می کنند. در این حالت خواب، معده در وضعیت مناسبی قرار دارد که غذا را مجبور می کند در معده بماند و در قسمت فوقانی معده و از دریچه مری نشت نکند.
 
2- برای ستون فقرات و پشت شما بد است:
 
روش های خوابیدن, بهترین روش خوابیدن
بهترین حالت خواب برای کاهش درد کمر 
 
به گفته کارشناسان ، این وضعیت خواب به درد مزمن کمر مربوط است . فشار وارد شده به پشت و ستون فقرات شما در طول شب در این وضعیت بسیار شدید است زیرا بیشتر وزن شما در آن قسمت های بدن نگه داشته می شود. ستون فقرات در وضعیت طبیعی قرار ندارد و به همین دلیل ممکن است هنگام تغییر مواضع گاهی احساس بی حسی یا نیاز به کشش کنید.
 
بهتر است:
اگر نمی توانید در هر موقعیت دیگری بخوابید ، می توانید این حالت خواب را به روشی تنظیم کنید که به منحنی ستون فقرات به طور طبیعی کمک کند. سعی کنید 2 بالش را زیر بدن خود قرار دهید ، یکی زیر لگن و دیگری زیر سر خود. با این حال ، بهترین حالت خواب برای کاهش درد کمر ، انجام همین کار در حالی است که روی پشت خود دراز کشیده اید یا اگر میخواهید به پهلو بخوابید یک بالش در زیر سر و یکی بین پاهای خود قرار دهید.

 بیشتر بخوانید: 
بهترین حالت برای خوابیدن کدام است؛ چپ یا راست؟


 
3. این می تواند باعث مشکلات مزمن گردن شود:
 
روش های خوابیدن, بهترین روش خوابیدن
خوابیدن روی پشت طبیعی ترین وضعیت برای کل بدن شما است
 
تنفس صحیح هنگام خوابیدن بر روی شکم غیرممکن است اگر گردن را به یک طرف نچرخانید. این وضعیت خواب ممکن است منجر به ایجاد مشکلات مزمن گردن ، مانند دیسک فتق شود ، زیرا سر و ستون فقرات از هم ترازی نیستند و گردن شما مجبور به پیچ خوردن است. سری استخوان های نخاعی توسط دیسک ها محافظت می شوند. وضعیت خواب ضعیف ثابت می تواند به قسمت های ژلاتینی آن دیسک ها آسیب برساند و منجر به درد مزمن شود.
 
بهتر است:
خوابیدن روی پشت طبیعی ترین وضعیت برای کل بدن شما است. پزشکان این موقعیت را به افرادی که دچار درد مزمن ستون فقرات هستند ، پیشنهاد می کنند. بهتر است با یک شیب کوچک در زیر گردن خود با بالش فوم بخوابید. همچنین می توانید یک بالش را در زیر هر بازو امتحان کنید تا گردن از وزن و فشار آن به طور کامل برطرف شود.
 
4- می تواند فشار بیشتری به جنین وارد کند :
 
روش های خوابیدن, بهترین روش خوابیدنبه زنان باردار توصیه می شود که به سمت چپ بخوابند
 
اگر می خواهید مادر شوید ، باید در مورد عادات خواب خود مراقب باشید ، نه تنها برای جنین ، بلکه برای سلامتی و راحتی خود نیز به کار بگیرید. خوابیدن روی شکم شما موقعیت شماره یک است که باید از آن جلوگیری کنید زیرا وزن اضافی در وسط بدن شما فشار زیادی به ستون فقرات شما وارد می کند. بیش از این ، این وضعیت فضای لازم برای حرکت آزادانه را به جنین شما نمی دهد ، زیرا بین بستر و ستون فقرات شما فشرده می شود.
 
بهتر است:
پزشکان به همه زنان باردار توصیه می کنند که خوابیدن در سمت چپ خود را امتحان کنند ، زیرا این موقعیت باعث افزایش جریان خون می شود و حداکثر میزان اکسیژن را برای مادر و نوزاد فراهم می کند.
 
5- می تواند باعث ایجاد چین و چروک صورت شود:
 
روش های خوابیدن, بهترین روش خوابیدنخوابیدن به پشت شما بهترین راه حل برای جلوگیری از چروک است
 
خوابیدن با یک طرف صورت بر روی بالش امری اجتناب ناپذیر است وقتی که روی شکم یا پهلوی خود می خوابید. مطالعات نشان داده اند که این بدترین کاری است که می توانید با صورت خود انجام دهید زیرا فشار وارد شده به هر طرف پوست صورت شما می تواند باعث ایجاد چین و چروک صورت شود.
 
بهتر است:
خوابیدن به پشت شما بهترین راه حل برای جلوگیری از چروک است. به صورت شما روی بالش فشار نمی آید ، منافذ پوست شما قادر به نفس کشیدن است و شما از هرگونه فشار جلوگیری می کنید.
 
6- فشار غیرضروری به سینه شما وارد می کند و می تواند مشکلاتی را ایجاد کند:
 

 
به عنوان یک زن ، این مهم است که بدانید کدام موقعیت برای داشتن سینه های سالم  بهتر است. کارشناسان می گویند فشار غیرضروری به سینه ممکن است در بعضی موارد باعث درد شود. از طرف دیگر ، خوابیدن به شکم می تواند با گذشت زمان باعث سوزش سینه ها شود ، زیرا جاذبه طبیعی آنها را به سمت پایین می کشد.
 
بهتر است:
سعی کنید روی پشت خود بخوابید. این کار همچنین به شما کمک می کند سینه های خود را آرام نگه دارید ، بدون اینکه فشار دیگری به سینه وارد شود.
 
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد