hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > افزایش ۵ تا ۱۰ درصدی میوه های شب یلدا

افزایش ۵ تا ۱۰ درصدی میوه های شب یلدا

نایب رئیس اتحادیه میادین میوه و تره بار اصفهان گفت: در آستانه شب یلدا قیمت انار، موز، خیار، هندوانه و آناناس بین ۵ تا ۱۰ درصد در اصفهان افزایش یافته است.

محمدصادق ریاحی در خصوص بازار میوه در آستانه شب یلدا، اظهار کرد: برای ورود بار کافی در بازار میوه در آستانه شب یلدا ناچار به افزایش ۵ تا ۱۰ درصدی قیمت برخی محصولات شدیم.
وی افزود: در حال حاضر مشکلی در تامین میوه های شب یلدا نداریم، اما در صورت تغییر شرایط آب و هوا و بارش احتمال دارد در تامین برخی محصولات همچون خیار دچار مشکل شویم.
نایب رئیس اتحادیه میادین میوه و تره بار اصفهان با اشاره به افزایش هر کارتن آناناس از ۲۶۰ به ۲۸۰ هزار تومان، ادامه داد: قیمت موز درجه یک از ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان در بازار به ۱۲ هزار تومان افزایش یافته است.
وی درباره افزایش نرخ انار در آستانه شب یلدا، گفت: قیمت انار ممتاز شهرضا در میدان میوه و تره بار ۸۵۰۰ تومان است، همچنین نرخ هنداونه ۳۰۰۰ تومان تعیین شده، از سوی دیگر به دلیل بارش باران و سرما در جنوب خیار بین ۶۰۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان قیمت گذاری شده است.
ریاحی افزود: در حال حاضر قیمت پرتقال تامسون شمال بین ۴۵۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان، نارنگی بین ۲۵۰۰ تا ۷۰۰۰ تومان، خرمالو بین ۳۵۰۰ تا ۸۰۰۰ تومان، کیوی بین ۸۵۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان، خرما خارک ۱۷ تا ۴۰ هزار تومان، نارگیل بین ۶۰۰۰ تا ۱۶۶۰۰ تومان و سیب درختی بین ۲۰۰۰ تا ۵۵۰۰ تومان است.
وی در خصوص گرانی گوجه، توضیح داد: متاسفانه همچنان صادرات گوجه به افغانستان و پاکستان انجام می شود، به نحوی که محصول سرِ زمین از کشاورز به صورت سبز با قیمت ۵۰۰۰ تومان خریداری شد و این موجب نوسانات قیمت گوجه شد و این محصول اکنون با نرخ ۵۵۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان فروخته می شود.
نایب رئیس اتحادیه میادین میوه و تره بار اصفهان تاکیدکرد: در صورت تداوم سرما و بارندگی با کم شدن بار گوجه همچنان قیمت این محصول رو به بالا خواهد بود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد