hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > خواص شگفت انگیز خیار که نمی‌دانستید!

خواص شگفت انگیز خیار که نمی‌دانستید!

یک پژوهشگر طب سنتی گفت: خیاری که به صورت صیفی در زمین کاشته شده باشد نسبت به خیار‌های گلخانه‌ای دارای خواص بیشتری است.
داود حاج محمدخانی محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره فوائد خیار گفت: خیار دارای طبیعت سرد و‌ تر است و خیاری که به صورت صیفی در زمین کاشته شده باشد، نسبت به خیار‌های گلخانه‌ای دارای خواص بیشتری است.
وی افزود: در فصل تابستان می‌توانیم هر روز یک عدد خیار تازه را به منظور درمان زخم‌های تابستانی، تحکیم اسخوان‌ها و مفاصل به خصوص برای افراد پیرمصرف کنیم.
این محقق و پژوهشگر طب سنتی تصریح کرد: خوردن یک عدد خیار تازه یا آب خیار در سه وعده از روز به درمان فشار خون، سنگ کلیه، درد مثانه، سردرد و کاهش عطش کمک فراوانی می‌کند.
حاج محمد خانی با اشاره به شرایط افراد با مزاج گرم در خصوص مصرف خیار اظهار کرد: افرادی که دارای مزاج و معده گرمی هستند می‌توانند روزی ۲ فنجان از آب خیار به منظور رفع یبوست استفاده کنند.

چگونه با خوردن خیار اسهال خود را رفع کنیم؟

وی افزود: برای تهیه مربای خیار بهتر است از خیار‌های کوچک، تازه و رسیده به منظور دفع اسهال کودکان استفاده کرد و برای رفع بند آمدگی اسهال بهتر است خیار رنده شده را با کمی اسفرزه خمیر کرد و آن را مصرف کرد.
این محقق و پژوهشگر طب سنتی با اشاره به تاثیر خیار بر پوشاندن ترک‌های پوست اظهار کرد: افرادی که دارای پوست‌های ترک خورده‌ای هستند بهتر است با گرفتن آب پوست خیار آن را روزی چند بار به روی پوست خود برای کاهش و بهتر شدن جوش‌های پوستی و خارش‌های پوستی بمالند.

بیشتر بخوانید: 
بهترین پاک کننده‌های طبیعی مواد آرایشی از پوست
خواص معجزه آسای چای سبز را بشناسید
با نوشیدن این دمنوش‌ها عصبانیت را فراموش کنید
خواص طبی شیره انگور
چه غذاهایی با "مزاج‌های دم، صفرا، بلغم و سودا" سازگار است؟

تاثیر مفید خیار بر درمان سوختگی‌های پوست

محمدخانی درباره تاثیر خیار بر درمان سوختگی افراد گفت: برای بهتر شدن سوختگی‌های ناشی از آتش سوزی یا آب جوش، کچلی و خالی شدن قسمت‌های ریخته شده مو بهتر است روزی دو و سه بار از پوست خیار یا آب استفاده کرد.
او افزود: گرفتن روغن خیار تاثیر زیادی برای درمان بیماری‌های پوستی و خشکی‌های پوستی دارد و برای تهیه این روغن باید دو لیوان آب خیار و یک لیوان روغن کنجد را با هم مخلوط کنیم و به آرامی آن را روی شعله کم درجه به منظور لطافت پوست حرارت دهیم.
این محقق و پژوهشگر طب سنتی تصریح کرد: خیار بسیار نفاخ است و افراد با مزاج سرد نباید به هیچ عنوان آن را مصرف کنند، زیرا باعث تضعیف معده و دستگاه گوارش می‌شود و افراد برای کاهش نفخ معده و سردی بهتر است از نمک‌های مفید، نعنا، آویشن و پونه استفاده کنند.
محمد خانی ادامه داد: در هنگام شب والدین باید جلوی خوردن خیار کودکان را بگیرند، ولی افرادی که دارای حرارت ریوی هستند باید مصرف خیار را در اولوویت برنامه غذایی خود قرار دهند.
چگونه مصرف خیار در زمستان را کنترل کنیم؟
این محقق و پژوهشگر طب سنتی با اشاره به مصرف خیار در زمستان اظهار کرد: در افراد مبتلا به مزاج گرم مصرف مداوم خیار عوارض کمتری دارد، ولی افراد با مزاج سرد بهتر است از خوردن خیار صرف نظر کنند.
محمد خانی درباره تاثیر خیار بر کاهش تیرگی‌های دور چشم گفت: گرفتن آب خیار و ترکیب آن با باقالا تاثیر زیادی در کاهش سیاهی‌های دور چشم افراد دارد.
محمد خانی در پایان گفت: خوردن آب خیار تاثیر بسیار زیادی در کاهش بوی بدن دهان و کاهش الهتاب کیسه صفرا دارد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد