hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > احتمال قانونی شدن موتورسواری زنان وجود دارد

احتمال قانونی شدن موتورسواری زنان وجود دارد

صادقی، معاون فرهنگی قوه قضاییه، درباره موتورسواری بانوان و ابلاغ حکم دیوان عدالت به فردی که در این خصوص شکایت کرده بود و این که آیا این موضوع باعث شکایت دیگر بانوان در خصوص موتور سواری نمی‌شود؟ گفت: دادن یک حکم نگران کننده نیست و ممکن است که در دادگاه بدوی یک حکم اعلام شود و در دادگاه تجدید نظر این حکم نقض شود.
صادقی، معاون فرهنگی قوه قضاییه، گفت: در گذشته احکام مشابه درباره موتورسواری بانوان درخواست شده و بعد از بررسی‌ها لغو شده، چرا که طبق قانون ماده 20 جرایم رانندگی به موضوع صدور گواهی نامه فقط برای آقایان موتورسوار، اشاره دارد.
صادقی تصریح کرد: در آینده می‌توان اقداماتی را به لحاظ شرعی، اخلاقی و قانونی نسبت به استفاده بانوان از موتورسیکلت انجام داد.
معاون فرهنگی قوه قضائیه گفت: موتور‌هایی تهیه شده که به راحتی به زمین نمی‌افتند، فرض کنید بانویی در زمان موتورسواری به زمین بیفتد؛ این اتفاق خوشایند نیست چرا که شایسته عفت و حیا بانوان نیست.
معاون فرهنگی قوه قضاییه بیان کرد: لباس‌های حرفه‌ای موتور سواری وجود دارد که پوشش محکم و زیبایی دارد، اگر از این لباس‌های مخصوص استفاده شود این امکان وجود دارد که استفاده این لباس‌ها برای بانوان در زمان موتورسواری منعی نداشته باشد.
او گفت: فرض کنید بانویی با لباس‌های یله و رها که فاقد دکمه هستند اقدام به موتورسواری کند، زمانی که بر روی موتورسیکلت می‌نشیند وزش باد باعث پدید آمدن صحنه نامناسبی می‌شود و با عرف و اخلاق ما سازگار نیست و در نتیجه قانون اجازه موتورسواری به بانوان را نمی‌دهد.
صادقی گفت: دولت به شرط طراحی مناسب درباره موتور سواری بانوان لایحه‌ای را تحویل مجلس شورای اسلامی دهد، اگر این لایحه مورد تایید مجلس و شورای نگهبان قرار گرفت، موتورسواری بانوان هم مجاز خواهد شد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد