hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > رنگ‌های ترند سال ۲۰۲۰

رنگ‌های ترند سال ۲۰۲۰

هرسال به روز‌های پایانی که نزدیک می‌شویم، بسیاری منتظرند تا کمپانی‌های معروفی مثل پنتون، رنگ سال را انتخاب کنند؛ البته رنگ‌های پاییز، زمستان و بهار، تابستان باهم متفاوت است. البته تعداد رنگ‌های معرفی‌شده به‌عنوان رنگ سال متعدد است. باهم رنگ‌های ترند سال ۲۰۲۰ را که پنتون معرفی کرده، بررسی می‌کنیم.

هرسال به روز‌های پایانی که نزدیک می‌شویم، بسیاری منتظرند تا کمپانی‌های معروفی مثل پنتون، رنگ سال را انتخاب کنند؛ البته رنگ‌های پاییز، زمستان و بهار، تابستان باهم متفاوت است. کمپانی‌ها سعی می‌کنند که رنگ‌های آشنا و دوست‌داشتنی را انتخاب کنند که البته در سال‌های اخیر، معیار‌های دیگری نیز برای این انتخاب درنظر گرفته می‌شود که بیشتر حول محور آگاهی‌بخشی به مردم در زمینه‌های مختلف اعم از اجتماعی، زیست‌محیطی و... می‌گردد؛ مثلا رنگ مرجانی سبزآبی مایل به سفید که رنگ مرجان‌های درحال مرگ است.





البته تعداد رنگ‌های معرفی‌شده به‌عنوان رنگ سال متعدد است. باهم رنگ‌های ترند سال ۲۰۲۰ را که پنتون معرفی کرده، بررسی می‌کنیم.

آبی کلاسیک (Classic Blue)

رنگ‌های ترند سال ۲۰۲۰

آبی یکی از پرتکرارترین رنگ‌های سال ۲۰۲۰ است. یکی از دلایل آن واکنش به گرمایش کره زمین است. آبی کلاسیک از آبی معمولی، اشباع‌تر و عمیق‌تر است و رنگی بسیار شیک به‌شمار می‌آید؛ درست مانند رنگ سنگ یاقوت آبی.

این رنگ، که کلاسیک محسوب می‌شود و یادگاری از دهه‌های قبل است، رنگی درباری نیز محسوب می‌شود. سرهمی‌ها و همینطور دامن‌هایی با برش‌های خاص بسیار مناسب این نوع رنگ هستند. در ایران مانتو‌هایی با این رنگ نیز بسیار شیک و باکلاس به‌شمار می‎‌آیند و مناسب موقعیت‌های رسمی هستند.


سبزآبی مرجانی مایل به سفید (Bleached Coral)

رنگ‌های ترند سال ۲۰۲۰


دلیل انتخاب این نوع رنگ، مرگ بی‌رویه مرجان‌های دریایی است که برای کره زمین بسیار مهم هستند. مرجان‌ها که به خودی خود نارنجی رنگ هستند، وقتی تحت شرایطی درحال مرگ باشند، به رنگ سبزآبی مایل به سفید درمی‌آیند. پنتون این رنگ را برای جلب توجه مردم به پدیده نابودی مرجان‌های دریایی به‌عنوان یکی از رنگ‌های ترند سال ۲۰۲۰ در نظر گرفته است.

رنگ‌های ترند سال ۲۰۲۰


قرمز آتشین (Flame Scarlet)

رنگ‌های ترند سال ۲۰۲۰


رنگی روشن، خاص، شاد و سرزنده. پنتون در اینباره گفته: «رنگ قرمز آتشین، نشان‌دهنده اعتمادبنفس و عزم راسخ است». این رنگ بسیار مناسب مهمانی‌های شب و نیز مراسم فرش قرمز است. این رنگ به‌نوعی یادآور طراحی‌های دهه ۹۰ میلادی آمریکاست.


زعفرانی (Saffron)

رنگ‌های ترند سال ۲۰۲۰


رنگ زرد زعفرانی، به‌هیچ عنوان ملایم نیست، بلکه می‌توان آن را به‌نوعی نزدیک به رنگ زرد کهربایی دانست؛ رنگی گرم و شاد که بسیار مناسب فصل تابستان است. رنگ زرد، رنگی اشتهاآور است و بسیار برازنده رنگ پوست‌های تیره‌تر. شما می‌توانید از سرتاپا رنگ زرد بپوشید یا اینکه لباس زرد رنگتان را با رنگ‌های قهوه‌ای و سفید ست کنید، به‌خصوص با اکسسوری‌ها. بهترین ست لباس برای این نوع رنگ، کت‌وشلوار و همینطور پیراهن مجلسی است.



نارنجی آتشین (Flame Orange)

رنگ‌های ترند سال ۲۰۲۰


رنگی نارنجی اشباع و روشن. این نوع نارنجی، توناژ‌های قرمز رنگ زیادی درونش دارد که باعث می‌شود این رنگ را بتوان با پرتو‌های ساطع شده از نور خورشید مقایسه کرد. به‌همین دلیل است که یکی از رنگ‌های تابستانی ۲۰۲۰ به‌شمار می‌آید. این رنگ بسیار مناسب مهمانی‌های شب است.   ‌می‌توان رنگ نارنجی را با رگه‌هایی از بنفش و آبی ست کرد.


دارچینی (Cinnamon Stick)

رنگ‌های ترند سال ۲۰۲۰


دارچینی ممکن است که تداعی‌گر طعم پاییز باشد، اما امسال رنگ ترند بهار ۲۰۲۰ به‌شمار می‌آید. رنگ دارچینی، درواقع توناژی از رنگ قهوه‌ای است که کمی رگه‌های قرمزی نیز درونش دارد. به‌همین دلیل است که رنگی خنثی به‌شمار نمی‌آید. این رنگ را به‌خوبی می‌توان با سایه‌هایی از رنگ‌های مرجانی ست کرد.  یکی از مناسب‌ترین لباس‌ها برای این رنگ، کت یا پیراهن است. ویکتوریا بکهام نیز در رانوی‌های خود از این رنگ زیاد استفاده می‌کند.


بنفش چغندری (Beetroot Purple)

رنگ‌های ترند سال ۲۰۲۰


رنگی بسیار جذاب که برای ما ایرانی‌ها به‌نوعی یادآور لبو و شب‌های یلدا نیز هست. پیراهن کوتاه با دامن مدادی و آستین‌های پفی، بهترین گزینه برای این نوع لباس است؛ به‌خصوص اگر گل‌ها و طرح‌های زردی به‌صورت چاپی برروی آن نقش ببندد. لباس‌های سرهمی نیز در این رنگ بسیار جذاب می‌شوند.


یاسی کمرنگ (Lovely Lavender)

رنگ‌های ترند سال ۲۰۲۰


در رنگ‌های رانوی‌های سال ۲۰۲۰، تعداد زیادی رنگ بنفش وجود ندارد، اما رنگ یاسی کمرنگ در میان آن می‌درخشد؛ رنگی جذاب و دوست‌داشتنی که از رنگ‌هایی مثل صورتی پیچیده‌تر است. سرهمی‌های اورسایز به رنگ یاسی کمرنگ، به‌خصوص اگر با گل‌های سفید چاپی همراه شود، بسیار مناسب این رنگ است.


صورتی مرجانی (Coral Pink)

رنگ‌های ترند سال ۲۰۲۰


یکی از زنانه‌ترین رنگ‌های بهار ۲۰۲۰، صورتی مرجانی است. این رنگ، شبیه به رنگ میوه‌های سالم و رسیده است و بسیار مناسب بهار می‌باشد. از بهترین انتخاب لباس‌ها برای رنگ صورتی مرجانی می‌توان به بلوز کوتاه و دامن یا نیم‌تنه و شلوارک اشاره کرد.


زرد مایل به سبز نئونی (Neon Yellow-Green)

رنگ‌های ترند سال ۲۰۲۰


این رنگ نیز یکی از جذاب‌ترین و خاصترین رنگ‌های ترند بهار ۲۰۲۰ به‌شمار می‌آید؛ البته باید بدانید که این رنگ به تمامی پوست‌ها نمی‌آید، بلکه بیشتر مناسب رنگ پوست‌های روشن است. اگر فردی اهل ریسک هستید، انتخاب این رنگ را به شما پیشنهاد می‌کنیم.


سبز پسته‌ای (Pistachio Green)

رنگ‌های ترند سال ۲۰۲۰


سبز پسته‌ای، سبزیست روشن و جذاب. این نوع سبز گرم و روشن به زیبایی رنگ بستنی پسته‌ای است. یکی از جذاب‌ترین لباس‌ها برای این نوع رنگ، پیراهن بلند نازک است که برروی آن طرح پروانه‌های رنگارنگ چاپ شده است. این رنگ به‌نوعی کلاسیک محسوب می‌شود، زیرا یادآور لباس سلبریتی‌های جذاب قدیمی است.


سبز بیسکی (Biscay Green)

رنگ‌های ترند سال ۲۰۲۰

این رنگ درواقع رنگ آب‌های اقیانوسی است که در خلیج بیسکی وجود دارد؛ خلیجی در کشور اسپانیا. ویکتوریا بکهام یکی از افرادی است که این رنگ را در رانوی‌های خود معرفی کرده است. اگر می‌خواهید در این رنگ بدرخشید، پیراهنی از جنس حریر به رنگ خلیج بیسکی بپوشید.


خاکستری (Ash)

رنگ‌های ترند سال ۲۰۲۰

رنگ خاکستری همیشه رنگی خاص به‌شمار می‌آید؛ رنگی خنثی که می‌توان آن را با رنگ‌های مختلفی ست کرد. این رنگ در رانوی‌های بهار ۲۰۲۰ دیده می‌شود. بهترین انتخاب برای چنین رنگی، پیراهنی با پارچه شل و نرم به‌همراه شنلی به‌همان رنگ است که دور گردن را می‌پوشاند.


سفید مایل به کرم (Blanc de Blanc)

رنگ‌های ترند سال ۲۰۲۰

رنگ سفید بسیار روشن به‌نظر می‌رسد، اما سفید مایل به کرم را راحت‌تر می‌توان با رنگ‌های دیگر ست کرد. این رنگ همانطور که از نامش مشخص است، رگه‌هایی از کرم در خود دارد و تقریبا مات است. رنگ سفید مایل به کرم، چشم‌ها را به خود خیره می‌کند، اما درعین‌حال رنگی روشن و خالص است. بهترین لباس برای این نوع رنگ، پیراهن مجلسی بلند یا ستی شامل شلوار فاق بلند و نیم‌تنه آستین‌گشاد یقه‌دار است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد