hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > جزئیات جدید از کشف قرص در بسته‌بندی ۱۲ برند صنایع غذایی کشور

جزئیات جدید از کشف قرص در بسته‌بندی ۱۲ برند صنایع غذایی کشور

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: تنها مرجع اظهار‌نظر در مورد محتوای قرص و کپسول‌‌ها در بسته‌بندی برخی محصولات کیک، ویفر، آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو است و تا این لحظه گزارشی از وجود داروهای مخدر یا قرص برنج در نمونه های ارسالی نداریم.
دکتر کیانوش جهانپور درباره مشاهده اجسام خارجی از قبیل قرص و کپسول در بسته‌بندی برخی محصولات کیک، ویفر و ... منسوب به 12 برند تولید اظهار کرد: مشخص است قرص و کپسول بعد از خط تولید و در سطح عرضه و در اقدامی خرابکارانه، هدفمند و سازمان‌یافته به بسته‌‌بندی تعدادی از محصولات وارد شده و مشکلی در سطح خطوط تولید و بسته‌‌بندی و حتی عرضه کلان از مسیر شرکت‌‌های پخش مجاز و رسمی مشاهده نشده است.
سخنگوی سازمان غذا و دارو افزود: تنها مرجع اظهار‌نظر در مورد محتوای این قرص و کپسول‌‌ها، آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو است و تا این لحظه گزارشی از وجود داروهای مخدر یا قرص برنج در نمونه های ارسالی نداریم؛ داروهای بررسی شده، اغلب داروهای خانگی از جمله استامینوفن، بروفن، ستیریزین، هیدروکسی زین، متوکلوپرامید و حتی بلیستر خالی بوده و به نظر می‌رسد ایجاد رعب و وحشت و تخریب وجهه صنایع غذایی به طور عام مورد هدف بوده است.
وی خاطرنشان کرد: وجود قرص و کپسول کاملاً سالم و دست‌‌نخورده و بدون تغییر رنگ یا تغییر در قوام آن در محصولات مورد اشاره، نشان می‌‌دهد که این موارد تعمداً و بعد از تولید، در سطح عرضه به انحای مختلف در برخی بسته‌‌ها قرار گرفته و شرکت تولیدی خاصی هم هدف این اقدام خرابکارانه قرار نگرفته بلکه تخریب وجهه کل صنعت غذا و شکلات کشور به عنوان یک صنعت پیشرو هدف‌گذاری شده است.

بیشتر بخوانید: 
توضیح درباره قرص‌های جاسازی شده در کیک‌
جهانپور : تغییر تاریخ دارو‌ها به هیچ وجه ممکن نیست
جاسازی قرصها در محصولات بیش‌ از۱۰ شرکت تولید کیک
ماجرای قرص های مشکوک در کیک های خوراکی چیست ؟

جهانپور با بیان اینکه تاکنون گزارشی از شناسایی و بازداشت عاملین این اقدام در دسترس نیست، تصریح کرد: موضوع فراتر از ماموریت حوزه سلامت بوده و ابعاد امنیتی و سیاسی دارد و دستگاه‌‌های مسئول، جهت روشن شدن ابعاد آن به موضوع ورود کرده‌‌اند.
وی تاکید کرد: فروشگاه‌های مواد غذایی، مکلف به تامین فرآورده‌‌ها از شرکت‌‌های پخش معتبر و مجاز در قبال فاکتور رسمی فروش هستند و در صورت خرید از توزیع‌کننده‌‌های غیرمجاز، در قبال پیامدهای آن پاسخگو خواهند بود.
جهانپور با اشاره به اینکه محصولات عرضه شده توسط شرکت‌‌های پخش مجاز قابل رهگیری و پیگیری است، متذکر شد: متاسفانه برخی فروشگاه‌ها و محل‌‌های عرضه، محصولات غذایی را از توزیع‌‌کننده‌‌های غیرمجاز و بدون شناسنامه به قیمت‌هایی پایین‌تر تهیه می‌‌کنند و این مسیر دقیقاً مدخل کالاها و فرآورده‌‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی غیرمجاز، جعلی و تقلبی است.
سخنگوی سازمان غذا و دارو در پایان از اولیای مدارس و دانش آموزان و مصرف‌‌کنندگان خواست محصولات غذایی را از صرفاً از فروشگاه‌های معتبر تهیه کرده و هنگام خرید به سالم بودن بسته‌‌بندی و دستکاری نشدن بسته‌‌های محصولات دقت و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، در سراسر کشور مراتب را به سامانه تلفنی 190 گزارش کنند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد