hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > خواصی حیرت انگیز دمنوش گل محمدی

خواصی حیرت انگیز دمنوش گل محمدی

چای گل سرخ برای مقابله با انواع مشکلات تنفسی ناشی از سرماخوردگی و آنفلوانزا مفید است.
گل سرخ و چای آن از جمله گیاهانی است که خواص بی‌شماری دارد و به راحتی می‌توان آن را یافت و از این رو در ادامه به بررسی خواص و نحوه تهیه چای گل سرخ می‌پردازد.

گل سرخ چیست؟

گل سرخ یا همان گل محمدی معمولاً در مناطق مرتفع و خشک کشت می‌شود و جالب است بانید که؛ تولید یک لیتر اسانس گل محمدی نیازمند استفاده از چهار تن گلبرگ است و به همین دلیل محصولی بسیار گرانبهاست.

مصرف گل سرخ یا گل محمدی از پودر تا دمنوش!

محصول عمده گل محمدی، گلاب، اسانس و گلبرگ خشک است، که از آن‌ها در صنایع دارویی، عطرسازی، فراورده‌های بهداشتی و آرایشی و صنایع غذایی استفاده می‌شود.
مصارف دارویی آن بیشتر در درمان درد‌های رماتیسمی، قلبی، تقویت اعصاب و معده و رفع بعضی از سردرد‌ها بوده و در تهیه شربت، مربا و در صنایع شیرینی‌پزی و تهیه بستنی نیز از آن استفاده می‌شود.
جالب است بدانید که؛ یکی دیگر از مصارف مفید و شناخته‌شده گل سرخ یا گل محمدی، تهیه دمنوش گل محمدی است. چای یا دمنوش گل سرخ یک نوشیدنی معطر و فوق العاده با خواص مثال زدنی و پرخاصیت برای آن‌هایی است که علاقمند به نوشیدنی‌های گرم هستند.

بیشتر بخوانید: 
با خواص گلاب آشنا شوید
همه چیز درباره عرق نعناع
۸ گیاهی که حکم مُسکن و آرامبخش را دارند
با نوشیدن این دمنوش‌ها عصبانیت را فراموش کنید
۵ دمنوش‌ ساده برای سم‌زدایی از ریه

چای گل سرخ

چای یا دمنوش گل سرخ یک نوشیدنی معطر و فوق العاده با خواص مثال زدنی و پرخاصیت برای آن‌هایی است که علاقه‌مند به نوشیدنی‌های گرم هستند.
گل سرخ یا همان گل محمدی نوعی گل رز است که در ایران به صورت گسترده کشت و استفاده می‌شود.
از این گل معطر و پرخاصیت در تهیه گلاب، مربا، عطر، به صورت پودر داخل ادویه ها، در ترکیب شیرینیجات و ... استفاده می‌شود.
گل محمدی طبیعت گرم دارد و برای تسکین اعصاب فوق العاده است.
  • چای گل سرخ بهترین نوشیدنی برای روز‌های سرد
چای گل سرخ برای مقابله با انواع مشکلات تنفسی ناشی از سرماخوردگی و آنفلوانزا مفید است؛ بنابراین توصیه می‌شود با فرا رسیدن روز‌های سرد سال از این چای غافل نباشید.
  • چای گل سرخ تب بر است
اگر تب دارید می‌توانید به این چای اعتماد کنید. چای گل سرخ باعث کاهش دمای بدن شده و تب را کاهش می‌دهد. این چای برای پاکسازی بدن و کاهش التهاب و همچنین برطرف کردن ضایعات پوستی نیز موثر است. نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که گل سرخ از تشدید عفونت جلوگیری می‌کند.

  • چای گل سرخ برای آرامش اعصاب
چای گل سرخ باعث تسکین دستگاه عصبی می‌شود. اگر به طور منظم از این چای میل کنید از مشکلاتی مانند بی خوابی و خستگی خلاص خواهید شد. این نوشیدنی مفرح اعصاب بعد از یک روز کاری طولانی مدت و همراه با استرس است و باعث رفع خستگی و کسب انرژی دوباره می‌شود.

چگونه چای تهیه کنیم؟

برای تهیه چای گل محمدی برای هر فنجان آب به ۶ تا ۷ گلبرگ گل سرخ نیاز دارید. برای شیرین کردن آن نیز می‌توانید از عسل یا عصاره استویا استفاده کنید که یک شیرین کننده طبیعی و فاقد کالری است.
برای تهیه این چای کافی است گلبرگ‌ها را به آب جوش اضافه کرده و اجازه دهید به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه استراحت کند. سپس می‌توانید چای را صاف کرده و کمی عسل یا عصاره استویا به آن بزنید.

می‌توانید از گلبرگ‌های خشک نیز در تهیه دمنوش استفاده کنید. می‌توانید یک قاشق غذاخوری گل سرخ را به همراه یک قاشق غذاخوری چای سیاه یا سبز به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه دم کنید. این دمنوش برای از بین بردن بوی بد دهان و کاهش نفخ موثر است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد