hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ایلام| احیاء سه رشته صنایع دستی در ملکشاهی

ایلام| احیاء سه رشته صنایع دستی در ملکشاهی

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملکشاهی گفت: سه رشته قدیمی و منحصربفرد صنایع دستی این شهرستان شامل نمد مالی، عبا بافی و گیوه بافی احیا شد.
طالب خزان  اظهار کرد: این سه رشته که در حال منسوخ شدن بودند با اعطای 900 میلیون ریال تسهیلات به صنعتگران احیا شدند.
وی افزود: با توجه به اهمیت صنایع دستی در تولید و اشتغال و همچنین ظرفیت جذب گردشگر از ابتدای سال جاری با اعطای تسهیلات کم بهره و دیگر امتیازات سه کارگاه در رشته های نمد مالی، گیوه بافی و عبا بافی ایجاد شد. مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملکشاهی یادآور شد: در راستای حمایت و ماندگاری صنایع دستی قدیمی با تلاش مسئولان استانی رشته نمد مالی در فهرست آثار معنوی ثبث ملی شد.
خزان اضافه کرد: صنایع دستی در ملکشاهی قدمتی به درازای تاریخ کهن این مرز و بوم دارد اما تعدادی از رشته های صنایع دستی این شهرستان به مرور زمان در حال منسوخ شدن هستند.
وی تاکید کرد: رشته های مختلفی در حوزه صنایع دستی در ملکشاهی فعال است که بیشتر آنها از رشته های قدیمی و بومی استان هستند که از مهمترین آنها چاقو سازی، گیوه بافی(کلاش بافی)، نمد مالی، گلیم بافی و عبا بافی است.
گفتنی است بیش از120 نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم در 17 کارگاه صنایع دستی ملکشاهی مشغول به فعالیت و تولید کالاهای صنایع دستی در رشته های مختلف هستند که درسطح استان ایلام و دیگر استان های مجاور به فروش می رسند. 
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
  1. 21 تیر 1399 10:00
    با سلام 
    اگر ممکنه آدرس و شماره تلفن کارگاه یا فروشگاه نمد در شهرستان ملکشاهی را اطلاع دهید.
    با سپاس