hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ایلام | موج گرما وارد ایلام شد

ایلام | موج گرما وارد ایلام شد

در حالی موج گرمای شدید وارد استان ایلام شده که دمای شهرستان دهلران در جنوب استان به ۵۰ درجه رسیده و زندگی مردم را سخت کرده است.
مردم استان ایلام این روزها هوایی بسیار گرم را تجربه می کنند، هوایی که دمای آن در شهرستان مهران و دهلران در جنوب استان به ۵۰ درجه هم می رسد.
موج گرما که در سال های گذشته در استان نیز باعث مصرف بالای آب و برق در استان ایلام شده است، در شهرستان دهلران به علت گرمای بیش از حد هوا دو کولر گازی هم جوابگوی خانه نیست. البته در اکثر مناطق استان ایلام مردم از کولرهای آبی استفاده می کنند که این مسئله باعث افزایش مصرف آب در استان شده است. این آب و هوا در کنار گرد و غبار محلی هر چند روز یک بار فضای استان را فرا گرفته و همراه با گرما باعث اختلال در زندگی مردم استان می شود.
علی شهریاری از شهروندان دهلرانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: گرمای شهرستان دهلران هر ساله باعث می شود مردم بیشتر اوقات تابستان را در خانه ها بمانند.
وی گفت: گرمای شهرستان دهلران غیر قابل تحمل بوده و علاوه بر اینکه کار کردن در این هوا بسیار سخت است، هزینه های مصرف برق نیز بسیار بالا می رود.
وی تصریح کرد: مجبور هستیم در خانه ها بیشتر از کولرهای گاز استفاده کنیم و آن هم یک کولر گازی به تنهایی جوابگو نیست.
دمای هوا حدود شش درجه افزایش یافت
یوسف شیخ الملوکی مدیر کل هواشناسی استان ایلام  اعلام کرد: با شروع فصل تابستان گرمای هوا نیز با شدت بیشتری آغاز شده است.
وی افزود: بنا بر پیش بینی های صورت گرفته از روز گذشته شاهد ورود موج گرما به استان بودیم به طوری که دمای هوا حدود شش درجه افزایش یافت.
مدیرکل هواشناسی ایلام تاکید کرد: بررسی نقشه های جوی نشان می دهد این وضعیت تا انتهای هفته ادامه خواهد یافت.
شیخ الملوکی اضافه کرد: دمای هوا در مدت یاد شده در مناطق شمالی و سردسیر استان تا ۴۰ درجه و در شهرستان های جنوبی حتی به ۵۰ درجه سانتی گراد نیز می رسد.
وی، ورود توده گرد و غبار به استان که تاثیر آن بیشتر در نقاط مرزی است را از دیگر پدیده های جوی تا انتهای هفته جاری ذکر کرد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد