hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قم > اعلام برنامه های هفته پژوهش در جامعه المصطفی / تالیف و ترجمه 3800 اثر پژوهشی

اعلام برنامه های هفته پژوهش در جامعه المصطفی / تالیف و ترجمه 3800 اثر پژوهشی

معاون پژوهشی جامعه المصطفی با اشاره به رویکردها و دستاوردهای پژوهشی المصطفی به مناسبت 40 سالگی انقلاب اسلامی ، برنامه های هفته پژوهش را در این مرکز اعلام کرد.

به گزارش رویداد ایران،حجت الاسلام مجید عبادی در کنفرانس مطبوعاتی با اشاره به شعار هفته پژوهش در المصطفی بیان کرد: «پژوهش و تمدن نوین اسلامی» شعاری است که برای این هفته در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه محدودیت اطلاعات موجب ایجاد برخی توهمات و تخیلات می‌شود، گفت: پژوهش برای رفع محدودیت اطلاعاتی بکار می‌رود و بایدپژوهش را در همه عرصه‌ها اعم از فکر، اندیشه، اعتقادات و سایر مسائل بکار برد.

معاون پژوهش جامعه المصطفی العالمیه با تاکید براینکه در زمینه اندیشه و فکر باید به سمت و سویی حرکت کنیم که این جهت‌گیری منجر به قضاوت صحیحی شود تا بتوان رفتارهای مناسبی را نشان داد، گفت: نگرش اسلام به آینده بشریت در ایجاد تمدن یکپارچه است.

وی افزود: هویت یک تمدن شامل زندگی جمعی و یکپارچه‌ای می‌شود که بر اساس یکسری نظام‌ها و سیستم‌ها تشکیل شده است.

حجت الاسلام عبادی با بیان اینکه نظام‌ها در یک پیوستگی و همبستگی با یکدیگر ابعاد مختلف زندگی را پوشش می‌دهند، تصریح کرد: نظام‌ها در پیوستگی با یکدیگر فرایندهایی را می‌سازند که عمل به آن‌ها معادلات و تعاملات ما را در زندگی جمعی تشکیل می‌دهد.



وی تصریح کرد: حوزه‌هایی که در زمینه پژوهش فعالیت می‌کنند باید یک نگرش نظام‌مند نسبت به دین داشته باشند و نظام‌ها را استخراج کرده و تعاملات را در زندگی جمعی به دست بیاورند.

معاون پژوهش جامعه المصطفی العالمیه گفت: این مرکز علمی در تلاش است که دانش آموختگان خود را بر اساس تمدن سازی تربیت کند.

وی با تأکید بر اینکه نیازمند پرورش پژوهشگران قابلی هستیم، افزود: برای پرورش پژوهشگران باید از متون و شیوه‌های نوین استفاده کنیم و روحیه و انگیزه پژوهش را در میان آن‌ها ایجاد کنیم.

حجت الاسلام عبادی در خصوص فعالیت‌های پژوهشی جامعه المصطفی(ص) تصریح کرد: این نهاد علمی و حوزوی تاکنون سه هزار و ۸۰۰ تألیف و ترجمه داشته است.

وی تعداد نشریات جامعه المصطفی(ع) را ۹۹ مورد اعلام کرد و افزود: این نشریات شامل نشریات علمی - پژوهشی، علمی - ترویجی و عمدتاً دانش پژوهی می‌شود.

معاون پژوهش جامعه المصطفی العالمیه(ص) در خصوص فعالیت پژوهشگران در این مرکز اظهار داشت: نزدیک به ۶ هزار پژوهشگر در جامعه المصطفی العالمیه فعالیت دارند و در زمینه پژوهشی ۴۶ هزار اثر از سال ۹۰ تاکنون ایجاد شده است که شامل ۳۰ هزار مقاله می‌شود.

وی اعلام کرد: جامعه المصطفی(ص) شامل ۱۰ مرکز پژوهشی پیوسته و ۱۰ مرکز پژوهشی تابعه است وتاکنون ۱۹ کرسی در این مرکز برگزار شده است و تعدادی کرسی نیز فرایند خود را برای برگزاری طی می‌کنند.

وی با اشاره به فعالیت ۸۵ انجمن در جامعه المصطفی(ص) افزود: ۱۲۷ همایش در زمینه‌های پژوهشی توسط مراکز گوناگون داخلی و خارجی در این نهاد برگزار کرده‌اند.

معاون پژوهش جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به برگزاری ۲ هزار و ۸۰۰ مورد نشست پژوهشی تصریح کرد: ۵۰۰ کارگاه علمی تشکیل و ۵۰ فرصت مطالعاتی در جامعه المصطفی ایجاد شده است.

وی همچنین در خصوص برنامه‌های هفته پژوهش جامعه المصطفی العالمیه افزود۲۳ آذرماه هفتمین نشست دوره‌ای هم اندیشی مدیران و معاونان پژوهشی واحدهای حوزوی به ریاست جامعه المصطفی بعد از نماز مغرب و عشا در مجتمع آموزش عالی امام خمینی در فلکه جهاد خیابان ۱۹ دی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: ۱۱۵ مرکز پژوهشی حوزوی در جامعه المصطفی فعالیت دارد که امسال به میزبانی جامعه المصطفی این نشست هم اندیشی میان این مراکز برگزار می‌شود.

حجت الاسلام عبادی تصریح کرد: یکشنبه ۲۴ آذرماه مراسم افتتاحیه رسمی نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای پژوهشی جامعه المصطفی(ص) در ساعت ۱۰ صبح برگزار می‌شود که این نمایشگاه که در آن ۳۰ مرکز از داخل و خارج کشور مشارکت دارند در مجتمع امین واقع در سه راه سالاریه برپا می‌شود و غرفه ویژه گام دوم انقلاب در این نمایشگاه دایر است.

وی گفت: دوشنبه ۲۵ آذرماه اجلاس نکوداشت پژوهشگران، انجمن‌ها و تشکل‌های علمی برتر با سخنرانی جانشین ریاست جامعه المصطفی(ص) برگزار خواهد شد.

معاون پژوهش جامعه المصطفی العالمیه(ص) عنوان کرد: چهارشنبه ۲۷ آذرماه اجلاسیه اساتید، مدیران و دبیران پژوهشی با سخنرانی رئیس جامعه المصطفی(ص) ساعت ۹ صبح در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

وی همچنین گفت: پنجشنبه ۲۸ آذرماه مراسم اختتامیه نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای پژوهشی جامعه المصطفی(ص) با سخنرانی حجت الاسلام قمی معاون بین الملل دفتر مقام معظم رهبری ساعت ۹ صبح در مجتمع امین برگزار می‌شود.

حجت الاسلام عبادی اظهار داشت: با هماهنگی مراکز پژوهشی حوزه‌های علمیه پنجشنبه ۲۸ آذرماه ساعت ۱۸ نشستی تحت عنوان «پژوهش، حوزه و بین الملل» با مشارکت مراکز پژوهشی حوزه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه طی سال گذشته بیش از ۲۰۷ اثر به ۲۵ زبان زنده دنیا چاپ شده است، افزود: در نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌ها به رونمایی از کتاب‌هایی که به زبان‌های مختلف نگارش یافته است، می‌پردازیم.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد