hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > چه کسانی بیشتر در معرض آنفولانزا هستند؟/ مهم ترین راهکار پیشگیری از آنفولانزا

چه کسانی بیشتر در معرض آنفولانزا هستند؟/ مهم ترین راهکار پیشگیری از آنفولانزا

حفظ بهداشت فردی مهمترین راهکار پیشگیری از بیماری ویروسی آنفولانزای فصلی است.
دکتر نهبندانی مسئول اداره بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه همزمان با شروع فصل سرما آنفولانزا به عنوان یک بیماری ویروسی در میان مردم شیوع پیدا می‌کند،گفت: قدرت سرایت این ویروس زیاد است بنابراین بهترین راه برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری رعایت بهداشت فردی است.

او با اشاره به اینکه استفاده از وسایل مشترک همچون لیوان، حضور طولانی مدت در محیط‌های دربسته و با جمعیت هم می‌تواند زمینه ابتلا به این بیماری را فراهم کند، ادامه داد: احتمال شیوع این بیماری در کلاس درس، مهد‌های کودک، مدارس شبانه روزی، مجتمع نگهداری و مراقبت از معلولین و سالمندان بیشتر است.

مسئول اداره بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه قبل از شروع فصل سرما توزیع واکسن آنفولانزا در بین گروه‌های پر خطر آغاز می‌شود،گفت: در مهرماه واکسن آنفولانزا به گروه‌های هدف تزریق می‌شود تا در مدت سه هفته که زمان برای اثر گذاری و ایمنی زایی واکسن نیاز است فصل سرما آغاز نشده باشد.

نهبندانی با اشاره به اینکه افراد بالای ۶۵ سال، مادران باردار به خصوص مادرانی که سه ماه دوم ویا سوم بارداری هستند، کودکان زیر ۳ سال، افرادی که از دارو‌های تضعیف کننده سیستم ایمنی بدن استفاده می‌کنند بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری هستند، افزود: افرادی که از دارو‌های کورتون دار استفاده می‌کنند و بیماران پیوندی در معرض ابتلا هستند.
 
بیشتر بخوانید: 
اثرگذاری واکسن آنفولانزا چه زمانی بعد از تزریق است؟
نمکی : قیمت واقعی واکسن آنفولانزا زیر ۴۰ هزار تومان است
آنفلونزا کدام گروه‌ها را بیشتر تهدید می‌کند؟
واکسن آنفلوانزا چه تاثیری در پیشگیری از ابتلا دارد؟ + فیلم


او با اشاره به اینکه همکاران پرسنل بهداشتی ودرمانی به دلیل ارتباط با بیماران در معرض ابتلا به این بیماری هستند ادامه داد: اگر افراد گروه‌های پر خطر قبل ازفصل سرما واکسن آنفولانزا را دریافت نکرده باشند با مشورت پزشک و در صورتی که سه روز گذشته تب نداشته باشند می‌توانند واکسن آنفولانزا را دریافت کنند.

مسئول اداره بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد، گفت: رعایت بهداشت فردی، پرهیز از دست دادن، مصافحه و روبوسی با دیگران، قرار نگرفتن در محیط‌های در بسته، مصرف مایعات گرم، پرهیز از تغییر درجه حرارت مکانی که بیمار حضور دارد، مصرف ویتامین c، ازجمله نکاتی است که به مردم آموزش داده می‌شود.

نهبندانی با اشاره به اینکه شدت واگیری این بیماری زیاد است بنابراین کسانی که از بیماران پرستاری و مراقبت می‌کنند باید مراقب سلامتی خود باشند،افزود: استفاده از ماسک هنگام دیدار بیمار، شستن دست ها، نظافت دست، باز گذاشتن پنجره اتاق بیمار در ساعات گرم روز به نحوی که هوا خارج شود، حضور بیمار و پرستار به نحوی که جریان هوا از سمت پرستار به بیمار باشد از دیگر نکاتی است که در سلامت پزشکان و تیم پرستاری یا همراه بیمار موثر است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد