hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > تولید نانو مواد وارداتی خمیردندان

تولید نانو مواد وارداتی خمیردندان

محققان یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید چندین نانو مواد شدند که در صنعت لوازم آرایشی بهداشتی و تولید خمیردندان ها استفاده می شود.


به گزارش مهر، صبح امروز جمعی از خبرنگاران از یک شرکت دانش بنیان در شهرک صنعتی تفت در یزد بازدید کردند. این شرکت دانش بنیان تولید کننده نانو موادی است که در بسیاری از محصولات از جمله آرایشی بهداشتی،خمیردندان، دهان شویه، پزشکی مانند بندآورنده خونریزی و ...کاربرد دارند.
مسعود حافظی مدیر عامل شرکت تولید کننده مواد نانو در این بازدید در جمع خبرنگاران گفت: ما در این شرکت نانو مواد اولیه برخی شرکت‌های دیگر را با فناوری نانو تولید می کنیم.
وی افزود: یکی از محصولات ما اکسید روی،کیتوسان و هیدروکسید اپاتیت است که در صنعت آرایشی بهداشتی استفاده می شود.
وی تصریح کرد: نانو اکسید روی و نانو هیدروکسی آپاتیت موادی هستند که در کرم های جوانسازی پوست و ضد آفتاب قابل استفاده است که البته کاربردهای دیگری برای آنها تعریف کردیم.
حافظی با بیان اینکه محصول دیگری در این شرکت به تولید می رسد،بیان کرد: محصول دیگر بر پایه پوست میگو است؛ ما توانستیم از پوست میگو به ماده کیتوسان برسیم؛در حال حاضر برخی شرکت‌ها از این ماده برای استفاده در لوازم آرایش و بند آورنده‌ خون استفاده می کنند.
وی تاکید کرد: ما موفق شدیم در این شرکت مجوزهای صنعت و معدن و وزارت بهداشت برای استفاده از ماده هیدروکسی آپاتیت را اخذ کنیم تا از آن در تولید خمیردندان و دهانشویه ها بهره ببریم.
حافظی با بیان اینکه دانش فنی تولید این محصولات به دست آمده، تاکید کرد: در حقیقت این شرکت مجموعه ای است که دانش فنی تولید می کند و با شرکتهای دیگر وارد مذاکره برای تولید محصول خواهد شد.
به گفته وی، بیشترین فروش ما هیدروکسی آپاتیت و نانو اکسید روی است. نانو هیدروکسی آپاتیت ماده ای است که به عنوان اولین شرکت مجوزهای آن را اخذ کردیم.
وی تاکید کرد: عمده این ماده در کشور وارداتی است از این رو ما تصمیم به تولید آنها گرفتیم تا از آن برای دهان شویه و خمیردندان استفاده شود.
مدیرعامل شرکت افزود: قیمت جهانی این ماده چهارصد یورو در هر کیلوگرم است ولی قیمت محصول ما هر کیلو یک میلیون تومان است. تولید دو محصول اکسید روی و هیدروکسی آپاتیت در خط پایلوت دو برند تولید کننده استفاده شده است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد