hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > ساخت علف‌کش‌های جدید با استفاده از گیاهان دریایی

ساخت علف‌کش‌های جدید با استفاده از گیاهان دریایی

محققان دانشگاه Far Eastern Federal University واقع در روسیه توانستند برای اولین بار قارچ دریایی Penicillium piltunensein را به طور مستقل از محیط مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند و ۹ ترکیب فعال بیولوژیکی را در آن شناسایی کنند.
به گزارش پایگاه خبری ساینس دیلی، این ترکیبات شامل شش ترکیب ناشناخته و سه ترکیب شناخته‌شده هستند. با انجام آزمایش روی سلول‌های ماکروفاژ موش، مشخص شد یکی از این ترکیبات دارای خاصیت ضد التهابی است و محققان امیدوارند با استفاده از این ماده بتوانند داروهای ضدالتهاب جدیدی بسازند.
در آزمایشات دیگر مشخص شد سایر ترکیبات کشف شده نیز دارای خواص علف‌کشی هستند و امکان تولید علف‌کش‌های جدید را برای کنترل علف‌های هرز در اختیار می‌گذارند.
محققان قصد دارند تمام این ترکیبات جدید را به منظور یافتن خواص ضدمیکروبی احتمالی، مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند. در صورتی که ترکیبات جدید دارای چنین خواصی باشند، امکان تولید آنتی بیوتیک‌های جدید با استفاده از آن‌ها وجود دارد.
قارچ‌های Penicillium از فراوان‌ترین قارچ‌های موجود در سیاره زمین محسوب می‌شوند. این قارچ‌ها هم در سطح زمین و هم در اقیانوس‌ها رشد می‌کنند و با آبزیان، جلبک‌ها، خاک بستر دریا، مهره‌داران و بی‌مهرگان در ارتباط هستند.  
گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Marine Drugs منتشر شده است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد