hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > فرهنگی > دل قسمت اول؛ که عشق آسان نمود اول...

دل قسمت اول؛ که عشق آسان نمود اول...

اولین قسمت تازه‌ترین سریال عاشقانه‌ی منوچهر هادی، دل، به تهیه کنندگی جواد فرحانی و نویسندگی میثم و بابک کایدان، چهارشنبه ۱۳ آذر ماه ۱۳۹۸ در شبکه‌ی نمایش خانگی توزیع شد.
در خلاصه‌ی داستان این مجموعه آمده است که دل "قصه‌ی دو خانواده و دختر و پسری است که قصد ازدواج با یکدیگر را دارند، اما مشکلاتی پیش می‌آید که موجب فاصله افتادن میان آن‌ها می‌شود...
 
سریال دل در همین اولین قسمت خود حجم زیادی از اطلاعات را در مورد شخصیت‌های داستانش ارائه می‌دهد. اطلاعات و داده‌هایی در مورد گذشته و حال آن ها. اولین تصاویر این مجموعه لحظات عاشقانه و رومانتیکی از یک زوج است که رفته رفته درمی یابیم که در آستانه‌ی شب ازدواجشان هستند. رستا (ساره بیات) و آرش (حامد بهداد).
 
اما با رسیدن یک پیامک به رستا خیلی زود مشخص می‌شود که آن چه میان رستا و آرش در جریان است خالی از مانع و گره نیست و در ادامه‌ی این قسمت نیز با این گره‌های بالقوه بیشتر آشنا می‌شویم.

آرش: بعضی از دروغا... خب... دروغ عاشقانه ست. بعضی از دروغاست که عاشق به معشوق می‌گه، همه جای دنیا هم هست هیچ اشکالی هم نداره!

در قسمت اول شمایی کلی از شخصیت‌های این سریال داده می‌شود و می‌بینیم که رستا هر چند در آستانه‌ی ازدواج است، اما گذشته‌ای نیز با فردی به نام مهران (مهدی کوشکی) دارد که ظاهرا آرش از آن بی خبر است. سر و کله‌ی مهران در روز عروسی پیدا و دردسر برای همه‌ی شخصیت‌ها شروع می‌شود.

آرش قبلا قول و قراری با دختر خاله اش داشته است، اما با دیدن رستا دل به او باخته است و با وجود مخالفت‌های خانواده اش روی ازدواج پافشاری کرده و تمام تدارکات مراسم را نیز خودش دیده است.

اتابک (بیژن امکانیان) با این که مخالفت چندانی با ازدواج پسرش ندارد، اما تحت تاثیر همسرش توران (نسرین مقانلو) به مخالفت وانمود می‌کند. رابطه‌ی او و همسرش اگرچه کاملا به سردی گراییده است، اما در مقابل آرش و دیگران آبرو داری می‌کنند و چیزی بروز نمی‌دهند.

اما پدر و مادر رستا. خسرو (سعید راد) و ناهید (افسانه بایگان). ناهید بعد از فوت مادر رستا با خسرو ازدواج کرده است و رابطه‌ای عاشقانه میانشان در جریان است. اما زندگی خسرو را سایه‌ی شوم گذشته اش همواره در بر گرفته و از آن خلاصی ندارد. سایه‌ی قتلی که در گذشته مرتکب شده است و گرچه با رضایت اولیای دم از قصاص رهایی یافته، اما عذاب وجدان، بدنامی و آزار و اذیت پسر مقتول هنوز او را می‌رنجاند.

اما پای راز‌های بیشتری میان شخصیت‌های دل در میان است و این راز‌ها هستند که منجر به ایجادکنش میان آن‌ها می‌شوند. راز‌هایی که از دیدن چشمان خواهر رستا (یکتا ناصر) می‌توان به وجودشان پی برد.

دل به خوبی داستانش را شروع می‌کند و در قسمت اولش نشانی از اتلاف وقت وجود ندارد و خیلی زود به توضیح شخصیت‌ها و روابطشان می‌پردازد. قصه و کنش کلی سریال در این یک قسمت به شکل تمام و کمال نشان داده نمی‌شود، اما آن چه مشخص است مواجه با مجموعه‌ای پر گره و پر فراز نشیب است.

شخصیت‌های زیادی نیز هستند که در قسمت اول مجالی برای حضور پیدا نکردند. شخصیت‌هایی با بازی مهراوه شریفی نیا، بهرام افشاری، لیلا زارع، حمیدرضا نعیمی و... که با حضور آن‌ها روایت دل نیز کامل‌تر به پیش خواهد رفت.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد