hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سیستان و بلوچستان| خداحافظی سیستان و بلوچستان با کلاس‌های کپری

سیستان و بلوچستان| خداحافظی سیستان و بلوچستان با کلاس‌های کپری

پس از سال ها امسال قرار است کلاس های کپری از سیستان و بلوچستان حذف شود.مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان با کمبود بیش از چهار هزار کلاس درس مواجه است.


‌علیرضا راشکی در شورای آموزش‌وپرورش بیان کرد: 800 مدرسه قدیمی و غیر استاندار نیز در استان وجود دارد که قرار است برای نوسازی آن‌ها طی امسال و سال آینده، تأمین اعتبار شود.

راشکی افزود: کلاس‌های کپری شناسایی‌شده در استان 150 باب است که به همت خیران، همه آن‌ها در تابستان امسال حذف و تبدیل به کلاس‌های درس استاندار خواهند شد. مدیرکل نوسازی مدارس استان در ادامه اظهار کرد: شاخص سرانه فضاهای آموزشی استان پایین‌ترین است که فقط 32 درصد مدارس خاش تخریبی و 25 درصد نیازمند بازسازی و مقاوم سازی اند و 43 درصد شرایط بهتری دارند. راشکی ادامه داد: توجه به کمیت و کیفیت فضاهای آموزشی مدنظر ماست و در مبحث خیرین هم به کیفیت کار نگاه‌داریم. وی تأکید کرد: اگر درجایی مشکلی در کار پیمانکاران وجود دارد، موارد تخلف به ما گزارش شود، قطعا با تخلفات برخورد می‌کنیم‌. راشکی پوشش تحصیلی دانش آموزان استان را در مقطع ابتدایی 91 و هشت‌دهم درصد عنوان کرد که در خاش بالای 93 درصد است و در متوسطه اول بالای 85 درصد و در خاش بالای 75 درصد و در متوسطه دوم شاخص‌های پوشش تحصیلی 61.27 درصد و در خاش بالای 52 درصد است‌. این مسئول ادامه داد: عدالت آموزشی مدنظر دولت است و تا افق 1404 به مناطق محروم به نیازها و کمبودها و شاخص‌های تخریبی و ورزش و آزمایشگاه و غیره ‌توجه خواهد شد. وی همچنین گفت: طرح تحقیقاتی مدارس کپری و سنتی باهدف طراحی سازه‌ای مناسب و جایگزین مدارس پیش‌ساخته در سیستان و بلوچستان در حال اجراست. وی خاطرنشان کرد: ازآنجایی‌که مدارس پیش‌ساخته یا همان مدارس کانکسی نمی‌توانند جایگزین مناسبی برای ‌مدارس کپری که ‌با زیست و بوم منطقه سازگاری دارند باشند، مقرر شد این طرح در استان اجرا شود.

مدیرکل نوسازی مدارس استان گفت: از مجموع ۱۸ هزار و ۹۵۴ کلاس درس استان پهناور سیستان و بلوچستان، بیش از 10 هزار کلاس درس نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم‌سازی است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد