hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > بارندگی خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد!

بارندگی خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد!

بررسی‌های اخیر محققان به رابطه مستقیم بین زندگی در مناطق سرد و مرطوب و افزایش خطر ابتلا به سرطان اشاره کرده‌ است.


به گزارش ایمنا، سال‌ها پیش محققان دریافتند که قرار گرفتن در معرض اشعه فرابنفش خورشید، نقش مهمی در ابتلا به سرطان پوست دارد. بررسی‌های اخیر محققان نشان داده است میزان شیوع سرطان و مرگ و میر ناشی از آن در مناطق مختلف، بسیار متفاوت بوده و دلیل این تفاوت می‌تواند عوامل اجتماعی، اقتصادی، رفتاری، قومیتی و نژادی باشد، اما عوامل محیطی مانند آلودگی هوا نیز ممکن است در این موضوع تاثیرگذار باشد.

گروهی از محققان آمریکایی به منظور بررسی رابطه بین خطر ابتلا به سرطان، میزان بارندگی‌ها و شرایط آب و هوایی محل سکونت افراد، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف اطلاعاتی در مورد سرطان سینه، سرطان پروستات، سرطان ریه، سرطان تخمدان و سرطان روده بزرگ به دست آوردند. همچنین پژوهشگران به اطلاعاتی درمورد بروز سرطان، شرایط آب و هوایی و جمعیت مناطق مختلف دسترسی داشتند.

محققان عواملی نظیر سن، جنسیت، نژاد، سطح درآمد و جمعیت افراد سالمند را که ممکن بود بر آمار ابتلا به سرطان تاثیر بگذارد، در نظر گرفتند. نتایج بررسی‌های جدید نشان داد رابطه مستقیمی بین میزان بارندگی‌ها و افزایش شیوع انواع سرطان‌ وجود دارد.
به گفته محققان میزان شیوع سرطان در مناطق سردسیر در مقایسه با مناطقی که دارای آب و هوای گرم و خشک است، بیشتر بوده و می‌توان نتیجه گرفت که منطقه آب و هوایی، نقش مهمی در ابتلا به انواع سرطان‌ دارد. ارتباط مستقیم بین افزایش میزان بارندگی‌ها و افزایش شیوع سرطان، ممکن است دلایل زیادی داشته باشد؛ برخی محققان معتقد هستند کمبود ویتامین D ممکن است خطر ابتلا به بعضی سرطان‌ها را افزایش دهد.

زمانی که پوست انسان در معرض اشعه فرابنفش خورشید قرار بگیرد، ویتامین  Dتولید می‌کند. بنابراین ممکن است افرادی که در مناطق سرد و مرطوب زندگی می‌کنند بیشتر از سایرین در معرض خطر ابتلا به این نوع سرطان باشند. فرضیه دیگر در مورد سوخت و ساز بیش از حد بدن است. بدن انسان در آب و هوای سرد تحت تاثیر فشار متابولیکی قرار گرفته و تلاش می‌کند دمای خود را حفظ کند؛ این افزایش فشار ممکن است نقش مهمی در افزایش خطر ابتلا به سرطان داشته باشد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد