hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > دانش و مهارت > پزشکی > موارد مصرف قرص آناهیل چیست و چه عوارض جانبی دارد؟

موارد مصرف قرص آناهیل چیست و چه عوارض جانبی دارد؟

قرص آناهیل از جمله دارو های گیاهی می باشد که به عنوان یک ضد التهاب و ضد درد از آن استفاده می کنند به خصوص التهاباتی که بر روی پوست ایجاد می شود، این دارو با مکانیزم عمل خود از التهابات زخم های پوستی می کاهد و باعث کاهش درد می شود.

زمانی که پوست شما دچار مشکلاتی نظیر سوختگی می شود معمولا به دنبال روش هایی می گردید تا به کاهش درد سوختگی کمک کند که باید گفت روش های خانگی زیادی وجود دارد که البته ممکن است کمی زمان بر باشد از این رو شما می تواند برای بهتر شدن و روند بهبود زخم و درمان سوختگی های پوستی خود و همچنین کاهش درد آنها از قرص آناهیل استفاده نمایید.

آشنایی با قرص آناهیل و موارد مصرف آن

از قرص آناهیل ( به انگلیسی Anahil Pills) به عنوان یک مکمل استفاده می کنند که بیشتر برای افرادی تجویز می شود که عمل جراحی انجام داده اند که از این قرص برای بهبود زخم ها و کمبودی های ناشی از عمل جراحی استفاده می شود، این دارو یک داروی کاملا ایرانی می باشد که ترکیب اصلی آن بروملین می باشد که جزئی از آنزیم های پروتئولیتیک می باشد که این عنصر در واقع از گیاه آناناس خارج می شود که به طور کلی اثرات آن شامل:


  • کمک به بهبود سریع زخم ها
  • کمک به کاهش اسکار
  • کمک به از بین بردن اثرات کبودی و جراحات
  • تسکین درد های ناشی از مفصل مانند آرتریت روماتوئید.
  • داشتن اثرات ضد سرطانی
  • کمک به هضم غذا
  • ضد درد، ضد تورم، ضد التهاب

نام‌های دیگر، موارد مصرف، عوارض و تداخل دارویی

نام‌های دیگر

موارد مصرف

ترمیم و بهبودی زخم‌های پوستی و درد مفاصل

عوارض

در صورت مصرف صحیح عارضه جانبی خاصی ندارد

اختلال دارویی

داروهای رقیق‌کننده خون، ضد انعقادها و ترمبولیتیک‌ها، آموکسی‌ سیلین، تتراسایکلین و داکسی‌ سایکلین



قیمت کپسول آناهیل 

قیمت کپسول آناهیل در حال حاضر (3 خرداد 1401) 80000تومان می باشد.

نحوه مصرف:

برای استفاده از قرص آناهیل باید پزشک برایتان تجویز نمایید تا مقدار مورد نیاز و همچنین نحوه صحیح استفاده از آن را برایتان تعیین نماید. اما به طور معمول برای استفاده از این قرص می توانید روزانه بین ۱ تا ۳ عدد قرص استفاده کنید. این قرص باید ۱ ساعت قبل از وعده غذایی و یا ۲ ساعت بعد از هر وعده غذایی استفاده شود.

نکاتی که در ارتباط با مصرف قرص آناهیل باید بدانید:


  • چنانچه در دوران شیردهی و یا بارداری به سر می برید قبل از مصرف حتما با پزشکتان مشورت نمایید.
  • کسانی که به ترکیبات آناناس، عسل، زیتون، کرفس، هویج حساسیت دارند سعی کنند با احتیاط بیشتری به مصرف این دارو بپردازند.
  • این قرص نمی تواند کمکی به از بین بردن عفونت های پوستی کند و حتما در صورت داشتن چنین مشکلی باید به پزشک مراجعه نمایید.
  • برخی از افراد ممکن است بعد از استفاده از این قرص ممکن است به علایمی نظیر سردرد، حالت تهوع، ورم صورت و لبها دچار شود که این نشانه های حساسیت به دارو می باشد که باید از مصرف آن خودداری نمایند.
  • قبل از شروع به استفاده از این دارو لیست تمامی دارو هایی که استفاده می کنید را در اختیار پزشکتان قرار دهید.
  • اگر با استفاده از قرص آناهیل هیچگونه بهبودی در خود مشاهده نکردید حتما با پزشکتان درمیان بگذارید.
  • ممکن است با مصرف این دارو دچار علایمی مانند راش پوستی، حالت تهوع و استفراغ، دچار شوید.
  • کسانی که به مشکلاتی نظیر، آسم، آریتمی قلب، نارسایی کبد و کلیه، داشتن سنگ صفرا هستید حتما طبق نظر پزشک به مصرف این دارو بپردازید.

شرایط نگهداری: 

– در دمای کمتر از 25 درجه سانتی گراد، دور از نور و رطوبت نگهداری شود.
– دور از دسترس کودکان نگهداری شود.


تداخلات دارویی:


  • داکسی سایکلین
  • آموکسی سیلین
  • کپسول تتراسایکلین
  • دارو های ضد انعقاد
  • دارو های رقیق کننده
  • ترمبولیتیک‌ها

قرص آناهیل برای ورم بینی

کبودی و ورم زیر چشم و اطراف بینی، یکی از عوارض بعد از عمل جراحی زیبایی بینی می باشد. اگر قصد عمل زیبایی بینی دارید، با چند تکنیک ساده می‌توانید از بروز این عارضه جلوگیری کنید یا آن را به حداقل برسانید.چند مرحله وجود دارد که می‌توانید قبل و بعد از جراحی انجام دهید تا کبودی و تورم بعد از جراحی زیبایی بینی به حداقل برسد. ما در اینجا برای شما لیستی از این مراحل آورده‌ایم.


قبل از جراحی بینی:

  • حداقل 10 روز قبل از جراحی از مصرف آسپرین خودداری کنید.
  • قبل از جراحی از خوردن دارو های ضد التهاب مانند ایبوپروفن اجتناب کنید.
  • از مصرف مکمل ‌های گیاهی که ممکن است خطر کبودی و تورم را قبل از جراحی افزایش دهد، خودداری کنید مثل Gingko Biloba
  • برای به حداقل رساندن کبودی و تورم توصیه می‌کنیم از مکمل‌های گیاهی خاص مانند Arnica Montana استفاده کنید. همچنین، برومولئین می‌تواند کبودی و تورم را به حداقل برساند. برومولئین یکی از مواد تشکیل دهنده آناناس است. اگر آناناس دوست ندارید، می‌توانید از مکمل های برومولئین به نام کپسول آناهیل استفاده کنید.
  • از مصرف الکل قبل از جراحی اجتناب کنید.

حین جراحی:

یک‌سری تکنیک‌هایی در اتاق عمل وجود دارد تا ریسک کبودی و تورم به کمترین حد خود برسد. مثلا می‌توان داروی استروئیدی به صورت IV تزریق کرد تا تورم کاهش پیدا کند. همچنین می‌توان بلافاصله بعد از جراحی یک پانسمان سرد به روی بینی قرار داد تا کبودی و تورم را کم کند.


بعد از جراحی بینی:

  • بهتر است تا یک هفته پس از جراحی، سر خود را با چند بالش بالا نگه دارید.
  • پرهیز از مصرف غذاهای گرم و تند. این غذاها خطر کبودی و تورم را افزایش می‌دهند. یک رژیم غذایی نرم و سرد را به مدت یک هفته بعد از جراحی توصیه می‌شود.
  • می‌توان از Arnica Montana و کپسول آناهیل در روز های بعد از جراحی استفاده کرد.


قرص آناهیل و برومولئین

بروملئین یا همان ماده موثره کپسول آناهیل برای اولین بار در سال 1957 برای اهداف پزشکی مورد استفاده قرار گرفت. بروملئین ترکیبی از موادی است که از ساقه و هسته آناناس استخراج می‌شود و در دنیای پزشکی، این ترکیب جذاب به طور سنتی به عنوان یک عامل ضد التهاب و ضد تورم مورد استفاده قرار می‌گیرد. تحقیقات همچنین نشان داده‌اند که بروملین دارای خواص فیبرینولیتیک، ضددردی و ضد ترومبوتیک است، به این معنی که به جلوگیری از لخته‌ شدن خون و تورم کمک می‌کند. کمیسیون E، یک کمیته آلمانی متشکل از پزشکان، داروسازان و محققان است و سال‌ها پیش بروملئین را یک ماده بسیار مورد توجه در بهبودی جراحی بینی و جراحی زیبایی صورت ارزیابی کرده‌اند. امروزه برخی از جراحان پلاستیک، کپسول آناهیل را در لیست دستورالعمل‌‌های بعد از عمل، برای کمتر شدن و جلوگیری از عوارضی مثل کبودی و ورم بینی و اطراف آن تجویز می‌کنند.

عوارض جانبی:

باید گفت که استفاده از این دارو اثرات جانبی خاصی بر روی فرد مصرف کننده نمی گذارد اما به طور کلی می توان گفت که این دارو می تواند باعث بروز اسهال، استفراغ، و سرگیجه شود.

سوالات متدوال

قرص آناهیل به انگلیسی؟
Anahil Pills
ماده اصلی کپسول آناهیل؟
بروملین ماده اصلی کپسول آناهیل، ترکیبی از آنزیم های پروتئولیتیک است که از گیاه آناناس استخراج می شود. این آنزیم در رفع خون مردگی، التهاب، ترمیم زخم و سوختگی بسیار موثر می باشد
نحوه مصرف کپسول آناهیل؟
روزانه ۱ تا ۳ کپسول یک ساعت قبل یا دو ساعت بعد غذا مصرف شود
شرایط نگه داری کپسول آناهیل؟

در دمای کمتر از ۲۵ درجه سانتیگراد، دور از رطوبت و نور مستقیم نگهداری شود
دور از دسترس کودکان نگهداری شود

چه افرادی نباید قرص آناهیل را مصرف کنند؟

افراد مبتلا به بیماری هموفیلی، نارسایی کبد و کلیه، آسم و ضربان قلب نامنظم و تاکی کاردی، باید قبل از مصرف این دارو احتیاط کنند. همچنین مصرف آن در دوران بارداری و شیردهی توصیه نمی‌شود

قرص آناهیل برای جای جوش و رفع آن خوب است؟
این دارو بیشتر برای کاهش التهاب و ترمیم زخم و سوختگی تهیه شده است. هرچند هدف اصلی قرص آناهیل تأثیر روی جای جوش نیست، اما با توجه به اثرات بروملین در بدن ممکن است در طی مصرف این دارو، بهبودهایی در کبودی، سیاهی یا زخم مربوط به جای جوش هم ایجاد شود.
قرص آناهیل برای ورم بینی خوب است؟
بله. قرص آناهیل با در اختیار داشتن این ماده می‌تواند ورم بینی پس از عمل جراحی را تا حد زیادی کاهش دهد. همچنین این قرص به تثبیت سریع‌تر بخیه‌ها نیز کمک می‌کند.
استفاده از قرص آناهیل پس از تزریق چربی خوب است؟
تزریق چربی زیر پوست هم با درد، ورم و التهاب زیادی همراه است. بنابراین مصرف قرص آناهیل پس از انجام تزریق هم برای کاهش درد و هم التهاب بسیار کاربردی است.
بهترین زمان مصرف قرص آناهیل بروملین چه زمانی است؟

بهترین زمان مصرف قرص آناهیل بروملین، یک ساعت قبل یا دو ساعت بعد از غذا است. اگر با خوردن این دارو دچار مشکلات گوارشی می‌شوید، بهتر است آن را بعد از غذا مصرف کنید.

کپسول آناهیل برای لاغری تاثیری دارد؟
در تحقیقاتی که تاکنون روی بروملین انجام شده، اشاره‌ای به تأثیر آن روی لاغری و کاهش وزن نشده است. قرص آناهیل نیز چنین تأثیر خاصی در بدن ندارد و تاثیری در روند لاغری ندارد.


امتیاز: 3.7 (از 6 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد