hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > خدمات پس از فروش صنایع دستی مغفول مانده است

خدمات پس از فروش صنایع دستی مغفول مانده است

محمودیان از افتتاح خانه‌های خلاق صنایع دستی و توجه به تجاری سازی صنایع دستی در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محمد انشایی معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران امروز در برنامه «بسته بندی و تجاری سازی در صنایع دستی» با بیان اینکه  تجاری سازی یک فرآیند است،گفت:خدمات پس از فروش تا حدودی در کشور ما مغفول مانده، اما می‌دانیم که در سطح جهان اهمیت خاصی دارد. ما امیدواریم در بحث راهکار‌های تجاری سازی بهره کافی را ببریم و از تجارب دیگران استفاده کنیم.
طیار، مشاور پارک علم و فناوری دانشگاه تهران نیز در بخش دیگری از این سمینار به نقش پارک‌های علم و فناوری در تجاری سازی اشاره کرد و گفت: این پارک‌ها نقش تسهیل گری را در زمینه تجاری سازی انجام می‌دهند. تصدی گری در حوزه تجاری سازی آنچنان که باید و شاید جواب نمی‌دهد.
او به ارتباط صنعت و دانشگاه اشاره کرد و افزود:این ارتباط در کشور ما چندان موفق نبوده، اما می‌تواند توسعه پیدا کند البته شاید صنعت تمایل زیادی ندارد که به سمت دانشگاه برود.

توجه ویژه معاونت صنایع دستی به تجاری سازی 

جانفشان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران گفت:به هر شکل بحث اصلی این نشست و اینگونه نشست‌ها تجاری سازی است و من فکر می‌کنم در دوره جدید معاونت صنایع دستی و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی توجه خاصی به تجاری سازی دارند و صنایع دستی از حالت گوشه نشینی خارج شده است.
او بیان کرد: سهم صنایع دستی و به اصطلاح کیک اقتصادی در صنایع دستی باید بزرگ باشد  که در این صورت رقابت‌ها ارتقاء می یابند. صنایع دستی باید به یک صنایع دستی تبدیل شود که دسترسی به آن و کاربردش آسان باشد. در دوره وزارت مونسان و معاونت محمودیان این موضوع پیگیری می‌شود. ما به دنبال این هستیم که در چرخه تولید و مصرف شاهد شکل گیری یک تحول خوب باشیم.
پویا محمودیان، معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز گفت:از ابتدای سال ۹۷ با تاکید مونسان برنامه ریزی‌های طرح تجاری سازی صنایع دستی در معاونت صنایع دستی وزارتخانه آغاز شد. سپس تلاش کردیم که با تهیه یک پکیج و ارائه آن در نشست‌ها تجاری سازی در حوزه صنایع دستی فرهنگ سازی شود و از سال گذشته کار‌های عملی را در حوزه تجاری سازی شروع کردیم مثلا با شرکت ایران خودرو تفاهمنامه‌ای امضاء شد تا از کار‌های هنرمندان فعال در حوزه سوزن دوزی استفاده شود. این تفاهمنامه به انعقاد قرارداد‌های متعددی منجر شد.
وی افزود:بحث احرام‌های حاجیان بیت الله الحرام از حوله بافی خراشاد نیز سال گذشته عملی شد و ادامه خواهد داشت. امسال نیز با آستان قدس رضوی صحبت شده که عطردان‌های رایحه حرم رضوی از آثار هنرمندان باشد. با نان رضوی نیز صحبت‌هایی شده که در این خصوص از هنر هنرمندان بهره گرفته شود. طرحی به عنوان صنایع دستی و شکلات داریم البته در کنار طرح تجاری سازی در آینده شاهد افتتاح خانه‌های خلاق خواهیم بود و خانه‌های خلاق کریدور تجاری سازی صنایع دستی خواهند بود و این خانه‌ها در کنار تجاری سازی صنایع دستی قرار خواهند گرفت.
او بیان کرد:در حوزه تجاری سازی با توجه به اهمیت تجاری سازی توجه خاصی به بسته بندی داشتیم و پیشنهاد‌های بسیار مشخصی مانند ارائه تسهیلات به افرادی که به صورت کلان در زمینه بسته بندی فعالیت می‌کنند، مطرح شده است و به امید خدا پس از بررسی اجرایی خواهند شد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد