hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > سبک زندگی > خانه > آموزش طرز تهیه انار پلو به 5 روش خوشمزه و مجلسی با فیلم

آموزش طرز تهیه انار پلو به 5 روش خوشمزه و مجلسی با فیلم

طرز تهیه انار پلو با مرغ،گوشت، رب انار، گشنیز،کشمش و..را به روش مجلسی،شیرازی، قزوینی و شمالی به صورت مرحله ای با فیلم به همراه نکاتی برای خوشمزه شدن آورده ایم.

انار پلو یکی از غذاهای خوشمزه و مجلسی برای مهمانی ها و شب یلداست و برای کودکان نیز به دلیل رنگ قرمز انار و سبزی خلال پسته گزینه پرطرفداری است.انار پلو را می توان با مرغ یا گوشت چرخ کرده نیز درست کرد.

در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا طرز تهیه انار پلو به 5 روش از جمله طرز تهیه انار پلوی مجلسی، طرز تهیه انار پلو با گوشت چرخ کرده، طرز تهیه انار پلو شیرازی،طرز تهیه انار پلو شمالی، طرز تهیه انار پلو قزوینی را به صورت مرحله به مرحله با عکس و فیلم به همراه ترفندهای برای خوشمزه شدن این غذا در اختیار شما قرار می دهیم.

انار پلو
انار پلو

طرز تهیه انار پلوی مجلسی

مواد لازم برای تهیه انار پلو
برنج آبکش شده
۴ پیمانه
انار دانه شده
۲ پیمانه
سینه مرغ
۴ عدد
خلال پسته
یک پیمانه
گشنیز تازه خرد شده
۲ پیمانه
پیاز
سه عدد درشت
زعفران دم کرده
به مقدار لازم
کره
۵۰ گرم
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر تخم گشنیز
به مقدار لازم
انار پلو
انار پلو با مرغ

 طرز تهیه انار پلو خوشمزه

  1. برای طرز تهیه انار پلو با گشنیز، ابتدا سینه مرغ که با پیاز، فلفل سیاه، نمک، زردچوبه در آب پخته شده است را ریش ریش کنید.
  2. در ادامه پیاز ها را به صورت خلالی خرد کنید و در ماهیتابه با کره یا روغن مایع سرخ کنید. هنگام سرخ شدن پیاز، نصفی از خلال پسته ها را به آن اضافه کنید تا روغن بوی خود را پس دهد.
  3. سپس مرغ ریش شده را به مواد ماهیتابه اضافه کنید. پس از چند دقیقه زردچوبه، فلفل سیاه، تخم گشنیز و نیمی از زعفران دم کرده را به مواد اضافه کنید و بهم بزنید تا به خوبی مخلوط شوند.
  4. مواد را به مدت 2 دقیقه با حرارت ملایم تفت دهید و گشنیز خرد شده و دانه‌های انار را اضافه کنید و به مدت 3 دقیقه دیگر تفت دهید.
  5. پس از گذاشتن سیب‌زمینی در ته قابلمه، یک لایه برنج آبکش شده بریزید. سپس یک لایه مایه مرغ و انار بر روی آن اضافه کنید و به همین ترتیب ادامه دهید به طوری که لایه آخر برنج باشد.
  6. درب قابلمه را ببندید و حرارت را زیاد کنید تا بخار برنج بلند شود. سپس مقداری کره آب شده و زعفران دم کرده بر روی برنج بریزید و حرارت را کم کنید تا در مدت نیم ساعت دم بکشد.
  7. بقیه خلال پسته و در صورت تمایل خلال بادام و کشمش را در روغن سرخ کنید تا در هنگام سرو پلوی خود را تزیین کنید.

انار پلو با گوشت چرخ کرده

انار پلو شیرازی

مواد لازم برای انار پلو برای۴ نفر
برنج ۴ پیمانه
دانه انار ۲ پیمانه
مرغ ۵۰۰ گرم
پیاز ۲ عدد متوسط
زعفران دم کرده ۲ قاشق غذاخوری
سیر ۲ حبه
خلال پسته، خلال بادام و رب انار هر کدام ۱ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه،زردچوبه و روغن به مقدار کافی
انار پلو
عکس انار پلو

 طرز تهیه انار پلو شیرازی

  1. برای طرز تهیه انار پلو با رب انار به روش شیرازی، ابتدا یک قابلمه آب روی حرات بگذارید تا به جوش آید.سپس برنج خیس خورده شده را به همراه یک قاشق نمک به آن اضافه کنید و سپس صبر کنید تا دانه های برنج نرم شود. زمانی که دانه های برنج کاملا نرم شده بود و مغز آن کمی گیر داشت برنج را آبکشی کنید.
  2. کمی روغن داخل قابلمه بریزید و به انتخاب خود از نان لواش یا سیب زمینی ورقه ای برای ته دیگ استفاده کنید. حالا برنج را روی روی ته دیگ بریزید و یک دم کنی روی درب قابلمه بگذارید و صبر کنید تا برنج دم بکشد.
  3. در ادامه مرغ را به همراه ۲ لیوان آب، ۱ عدد پیاز، ۲ عدد سیر و مقداری نمک و زردچوبه داخل یک قابلمه مناسب بگذارید  و روی حرارت قرار دهید تا گوشت مرغ پخته شود.زمانی که گوشت مزغ پخته شد آن را به صورت ریش ریش خرد کنید.
  4. پیاز باقیبمانده را به صورت نگینی خرد و در یک تابه مناسب تفت دهید تا سبک شود.
  5. سپس مرغ ریش ریش شده را به همراه رب انار، نصف دانه های انار و ۱ قاشق غذاخوری زعفران دم کرده به آن اضافه و چند دقیقه تفت دهید.
  6. در اخر خلال بادام و خلال پسته را اضافه کنید و چند دقیقه دیگر تفت دهید تا مواد کاملا یکدست شوند. 
  7. می توانید مخلوط مرغ را با برنج مخلوط کنید یا اینکه روی برنج به صورت تزیین کرده اضافه کنید. 

انار پلو شمالی

انار پلو قزوینی


نکاتی برای خوشمزه شدن انار پلو 

  • در تهیه انار پلو می توانید به جای گوشت مرغ از گوشت ران گوسفند استفاده کنید.
  • انار پلو قزوینی، گوشت ندارد و از کشمش و تخم گشنیز استفاده می شود.
  • در طرز تهیه انار پلو شیرازی، از پوست خلال پرتقال نیز برای طبخ استفاده می‌کنند.
  • استفاده از گشنیز برای تهیه انار پلو بستگی به سلیقه شما دارد.
  • در صورت تمایل می‌توانید برای تزیین انار پلو علاوه بر خلال پسته از خلال بادام، خلال پوست پرتقال و کشمش نیز استفاده کنید.
  • با اینکه استفاده از گشنیز تازه طعم بسیار خوب و متفاوتی به این غذا می‌دهد، در صورت تمایل می‌توانید آن را حذف کنید.


پرسش های متداول

رب انار مورد استفاده در طرز تهیه انار پلو با رب انار چیست؟
در طرز تهیه انار پلو با رب انار، بهتر است دو نوع رب انار ترش و شیرین را با هم مخلوط کنید تا در نهایت طعم ملسی به دست بیاید.

سخن آخر

در این مطلب آموزش طرز تهیه انار پلو با مرغ، گوشت، رب انار، گشنیز و....را به صورت مرحله به مرحله با فیلم برای شما عزیزان آوردیم. در مطلب پربازدید دیگری طرز تهیه ته چین انار با مرغ و بدون آن به روش خوشمزه و مجلسی و طرز تهیه سالاد انار و گردو؛ یک خوشمزه‌ی پرخاصیت را برای شما عزیزان آورده ایم. شما انار پلو را به چه روشی درست می کنید؟ تجربه و سوالات خود را درباره طرز تهیه این سالاد خوشمزه با ما و سایر کاربران سایت رویداد ایران به اشتراک بگذارید.

امتیاز: 5 (از 1 رأی )
نویسنده
گروه تحریریه
گروه تحریریه
گروه تحریریه پایگاه خبری رویداد ایران

نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد