hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > کهکیلویه و بویر احمد| پرونده سقوط هواپیمای تهران-یاسوج بسته شد

کهکیلویه و بویر احمد| پرونده سقوط هواپیمای تهران-یاسوج بسته شد

روز 29 بهمن به‌عنوان یکی از تلخ‌ترین روزها در استان کهگیلویه و بویراحمد ثبت شد که در این روز یک فروند هواپیمای ATR72 شرکت هواپیمایی آسمان در ساعت 7 و 55 دقیقه فرودگاه تهران را به مقصد یاسوج ترک کرده و 50 دقیقه بعد هیچ‌گونه امواجی از طریق رادارها دریافت نشده و هواپیما ناپدیدشده است. حالا پس از گذشت 4 ماه این حادثه تلخ پرونده سقوط هواپیما بسته شد. 

معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه با بیان خاتمه مرحله اول تجسس و شناسایی اجساد گفت: دیگر عملیاتی برای شناسایی اجساد نخواهیم داشت و این کار خاتمه یافت. عزیز فیلی افزود: تنها عملیات یافتن قطعات کوچک پیکرها در همان منطقه و دفن آن‌ها در محل سانحه صورت می‌گیرد تا این‌که همان‌جا یادمانی هم برای جان‌باختگان سانحه سقوط ساخته شود.

مدیرعامل هلال‌احمر استان کهکیلویه و بویر احمد نیز گفت: این چهار ماه اقدامات زیادی صورت گرفته است از جمله این‌که تاکنون 346 تیم واکنش سریع از 25 استان حضور داشتند.

سید امان اله جهانبین گفت: در این چند ماه 1260 نفر عملیات حضوری و 258 کوهنورد محلی 168 دستگاه خودرو و 4 فروند بالگرد با 352 سورتی پرواز و با جابجایی 51 هزار کیلوگرم قطعات هواپیما و اجساد به پایین از محل حادثه انجام شد. وی عنوان کرد: هم‌اکنون نیز تعداد 6 نفر نیروی محلی در محل سانحه حضور دارند.

در ادامه کامروز امینی مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد هم در این زمینه تصریح کرد: از تعداد کل مسافرین و خدمه پرواز که 66 نفر بودند اجساد 61 نفر تحویل داده‌شده و جسد 5 نفر دیگر هم در هفته جاری تحویل داده می‌شود.

این مسئول افزود: در طول این چهار ماه 470 بافت انسانی به پزشکی قانونی تحویل داده شد و آزمایش‌های بالینی روی آن‌ها صورت گرفت.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد