hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > خداحافظی با زاینده رود تنها تا 3 روز دیگر

خداحافظی با زاینده رود تنها تا 3 روز دیگر

معاون بهره‌برداری آب منطقه‌ای استان اصفهان گفت: طی تعهدی که با کشاورزان بسته شد قرار بود 120 میلیون مترمکعب آب در رودخانه برای کشت پاییزه جاری باشد که این میزان در روز 13 آذر تمام می‌شود و خروجی سد زاینده‌رود به‌طور کامل بسته خواهد شد.
 حسن ساسانی با اشاره وضعیت نهایی آب زاینده‌رود، اظهار داشت: میزان بارندگی‌های فصل آبی جاری از اول مهر تاکنون میزان 112 میلی‌متر بوده که در سال گذشته، میزان بارندگی فضل آبی پاییز 375 میلی‌متر بوده است.
 
معاون بهره‌برداری آب منطقه‌ای استان اصفهان با اشاره به میزان بارندگی‌ها در بلندمدت، گفت: متوسط بلندمدت بارندگی‌ها 225 میلی‌متر است که نسبت به سال گذشته 50 درصد کاهش داشته‌ایم.
 
وی بابیان اینکه بارش‌های فصل آبی جاری نسبت به سال گذشته کاهش داشته است، افزود: بارندگی‌های امسال نسبت به سال گذشته 70 درصد کاهش داشته است و با توجه به این کاهش بارندگی، حجم مخزن سد زاینده‌رود 315 میلیون مترمکعب شده است.
 
ساسانی با اشاره به زمان کاهش خروجی سد زاینده‌رود گفت: طی تعهدی که با کشاورزان بسته شد قرار بود 120 میلیون مترمکعب آب در رودخانه برای کشت پاییزه جاری باشد که این میزان تمام‌شده است و در روز 13 آذر و خروجی سد زاینده‌رود به‌طور کامل بسته خواهد شد.
 
معاون بهره‌برداری آب منطقه‌ای استان اصفهان با اشاره به زمان بازگشایی دوباره دریچه‌های سد زاینده‌رود، خاطرنشان کرد: با توجه به کاهش ذخیره سد زاینده‌رود، باز شدن دریچه‌های این سد بستگی به میزان بارش‌ها در فصل آبی جدید دارد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد