hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > مبنای تعطیلی مدارس افزایش شاخص AQI است

مبنای تعطیلی مدارس افزایش شاخص AQI است

مدیر کل محیط زیست استان اصفهان گفت:با افزایش شاخص AQI به عدد۱۰۱ و استمرار آن مدارس تعطیل اعلام می‌شود.
حشمتی مدیر کل سازمان محیط زیست استان اصفهان در گفت و گوی خبری ۲۰ با اشاره به علت تعطیلی مدارس عنوان کرد:تعطیلی مدارس بر مبنای پیش بینی پایداری هوا و براساس سنجش ایستگاه‌های آلودگی هوا در کارگروه اضطرار آلودگی هوا در هفته گذشته و دو روز اخیر تصمیم گیری شد.

او در پاسخ به این سوال که اعلام تعطیلی مدارس امسال نسبت به گذشته افزایش یافته است، اظهار کرد: حساسیت کارگروه اضطرار آلودگی هوا و توجه ویژه استاندار برای سلامتی مردم منجر به تصمیم گیری برای تعطیلی مدارس شده است.

حشمتی با بیان اینکه شاخص AQI تایید شده از طرف سازمان محیط زیست و وزارت بهداشت است گفت: اعداد ۰ تا ۵۰ هوای پاک، ۵۰ تا ۱۰۰ وضعیت قابل قبول، ۱۰۱ تا ۲۰۰ هشدار برای گروه‌های حساس مانند بیمار‌های تنفسی و کودکان، ۱۵۰ تا ۲۰۰ ناسالم برای همه گروه ها، ۲۰۰ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۰ تا ۵۰۰ وضعیت خطرناک است.

مدیر کل سازمان محیط زیست استان اصفهان بیان کرد: در وضعیتی که شاخص بین ۱۰۱ تا ۱۵۰ باشد اطلاعیه صادر می‌شود تا مردم از تردد‌های غیرضروری جلوگیری کنند و با تداوم این شرایط مانند هفته گذشته مدارس تعطیل اعلام می‌شود.

حشمتی اضافه کرد:نمایشگر‌های کیفیت هوا به دلیل برخی مشکلات مانند کمبود اعتبار و اتفاقات اخیر دچار مشکل شده است که نصب این نمایشگر‌ها در مراکز شهر برای اطلاع مردم باید مورد توجه قرار گیرد.

او یاد آور شد:مردم با استفاده از اپلیکیشن‌های قابل نصب بر روی تلفن همراه خود، می‌توانند لحظه به لحظه از وضعیت هوا آگاه شوند.
مدیر کل سازمان محیط زیست استان اصفهان در خصوص وضعیت کنونی هوا و پیش بینی فردا گفت: گزارش از وضعیت پیش بینی هوا حاکی از وزش باد برای فردا است و هم اکنون شاخص عدد ۱۰۱ است.


حشمتی بیان کرد: عمده‌ترین دلیل آلودگی هوا وارونگی دما و پایداری و سکون هوا است که تجمع غلظت آلاینده‌ها آلودگی هوا را رقم می‌زند.

او با بیان اینکه آلودگی شبانه به دلیل فعالیت شبانه صنایع نیست، گفت: در اصفهان ۱۰ هزار صنعت فعالیت دارند که حدود سه هزار صنعت بدون مجوز هستند.

حشمتی اضافه کرد:بازرسان اداره کل محیط زیست در شهرستان‌ها پایش صنایع را انجام می‌دهد.

مدیر کل سازمان محیط زیست استان اصفهان گفت:به مردم توصیه می‌شود از اعلام تعطیلی مدارس به عنوان فرصتی برای رفتن به بوستان‌ها و تردد‌های غیر ضروری در شهر استفاده نکنند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد