hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > اصفهان| نظارت مجلس بر اقتصاد کشور بسیار ضعیف است

اصفهان| نظارت مجلس بر اقتصاد کشور بسیار ضعیف است

نماینده مردم نائین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نظارت مجلس بر اقتصاد کشور بسیار ضعیف بوده است، گفت: سیاست‌های غلط بدون فکر و با کمترین درایت به جامعه تزریق می‌شود و دودش به چشم اقشار کم‌درآمد و ضعیف جامعه می‌رود.
عباسعلی پوربافرانی با اشاره به افزایش لحظه‌ای قیمت سکه، ارز، دلار، مسکن و خودرو، اظهار داشت: دولت و مجلس برای کنترل قیمت‌ها در شرایط نابسامان اقتصادی نمی‌توانند به یکباره این شرایط را بهبود بخشند.
وی افزود: البته نمایندگان مجلس بارها در تذکرات و صحبت‌هایشان این مسائل را مطرح کردند، اما متأسفانه به این تذکرات عمل نشده است؛ آنچه که امروز مردم انتظار دارند این است که مجلس و دولت باید به اتفاق‌نظری در این شرایط برسند که مردم متحمل ضرر و فشار نشوند.
پوربافرانی تصریح کرد: روز گذشته مجلس جلسه غیرعلنی درباره گرانی‌های اخیر داشت که امیدواریم هر چه زودتر بتوانیم به یک نتیجه‌ای برسیم که مردم منتفع شوند، اگر نتیجه این باشد که تیم اقتصادی یا وزیری استیضاح شود یا نیاز باشد تغییراتی داده شود یا حتی فردی برکنار شود، این اتفاق باید به نفع مردم رقم بخورد.
وی اضافه کرد: نظارت در زمینه شرایط اقتصادی کشور بسیار ضعیف بوده است، اگر نظارت به طور دقیق اعمال شود، چنین اتفاقاتی نمی‌افتد؛ وقتی چنین شرایطی از نظر اقتصادی در کشور پیش می‌آید، دودش به چشم اقشار کم‌درآمد و ضعیف جامعه می‌رود، افرادی که از نظر اقتصادی وضعیت معمولی داشته باشند، معلوم است که نمی‌روند سکه بخرند و زندگی‌شان را با همین شرایط می‌گذراند اما افرادی که شرایط اقتصادی مناسبی دارند، در چنین شرایطی سکه می‌خرند تا به سرمایه‌های بیشتری دست یابند که متأسفانه کنترل برخی از مسائل هم به دست آنها می‌افتد.
پوربافرانی در پایان خاطرنشان کرد: متأسفانه سیاست‌های غلط بعضاً بدون فکر و با کمترین درایت به جامعه تزریق می‌شود و نتیجه آن هم این می‌شود که مردم در سختی قرار می‌گیرند، انتظار ما این است سیاست‌های اتخاذی درست و دقیق باشند نه اینکه ما بیاییم بر اثر فشار سیاست اشتباهی را اتخاذ کنیم و این سیاست اشتباه منجر به اشتباهات بزرگتری شود و خسارات جبران‌ناپذیری را به دنبال داشته باشد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد