hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > ۱۹ فوتی به دلیل آنفلوآنزا طی هفته گذشته / احتمال تشدید این موجِ بیماری

۱۹ فوتی به دلیل آنفلوآنزا طی هفته گذشته / احتمال تشدید این موجِ بیماری

معاون بهداشت وزیر بهداشت ضمن اشاره به موارد بروز و همچنین فوتی‌ها ناشی از انفلوآنزا طی هفته گذشته و تاکید بر لزوم رعایت موازین بهداشتی، در عین حال گفت: این موج از بیماری، حدود دو هفته دیگر ادامه می‌یابد و ممکن است طی این مدت شدیدتر هم شود، اما بعد از دو هفته فروکش خواهد کرد.

دکتر علیرضا رئیسی در حاشیه مراسم روز جهانی ایدز،درباره آخرین وضعیت بروز و درمان آنفلوانزا در کشور، گفت: طبق آخرین گزارشی که به دست ما رسیده، طی یک هفته از دوم تا هشتم آبان ماه، ۲۷۳ نفر به دلیل ابتلا به آنفلوآنزا در بیمارستان بستری شده اند. همچنین ۱۳۰۰ نفر به دلیل بیماری‌های تنفسی به مراکز بستری و سرپایی مراجعه کرده اند.
وی افزود: متاسفانه طی این یک هفته ۱۹ نفر به دلیل ابتلا به آنفلوآنزا فوت شده‌اند که البته همه افراد فوتی یا بستری شده، مبتلا به بیماری زمینه‌ای اعم از بیماری های تنفسی، قلبی، سرطان و... بوده اند.

داروی آنفلوآنزا تامین است


وی در پاسخ به سوال ایسنا، درباره وضعیت تامین داروی آنفلوآنزا نیز گفت: از نظر تامین دارو هیچ مشکلی در سطح کشور نداریم. در عین حال چهارشنبه هفته گذشته دستوری را به سراسر کشور صادر کردم مبنی بر اینکه حتی بیمارستان های خصوصی که بیمار مبتلا به آنفلوانزا دارند، با معاونت های بهداشتی دانشگاه های علوم پزشکی ارتباط گرفته و دارو در اختیارشان قرار گیرد. یعنی علاوه بر توزیع دارو در بیمارستان های دولتی، در این بیمارستان های خصوصی هم دارو توزیع می‌کنیم.
معاون وزیر بهداشت با تاکید بر لزوم پیشگیری و رعایت بهداشت گفت: افراد مبتلا از دست دادن، روبوسی کردن و حضور در جمع بپرهیزند. همچنین شست و شوی مداوم دست‌ها بسیار مورد تاکید است.

ادامه این موج آنفلوآنزا تا دو هفته آینده

رئیسی همچنین گفت: این موج حدود دو هفته دیگر ادامه می‌یابد و  ممکن است طی این مدت شدیدتر هم شود، اما بعد از دو هفته فروکش خواهد کرد.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد