hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > افزایش نرخ سرویس مدارس قانونی است؟

افزایش نرخ سرویس مدارس قانونی است؟

سقف سهمیه سوخت سرویس مدارس حداکثر ۱۲۰ لیتر در ماه است که متناسب با پیمایش و ثبت در سامانه سپند به صورت نقدی به رانندگان پرداخت می‌شود.
و هفته قبل بود که سهمیه‌بندی بنزین به اجرا درآمد و مقرر شد که بنزین سهمیه‌ای لیتری هزار و ۵۰۰ تومان و بنزین آزاد لیتری سه هزار تومان عرضه شود؛ همان زمان هم میزان سهمیه خودرو‌ها اعلام شد، یک گروه از حمل و نقل درون شهری، سرویس‌های مدارس هستند که همچنان منتظر سهمیه سوخت هستند.

قاسمعلی خدابنده مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی  ، در مورد میزان سهمیه سوخت مدارس گفت: پیشنهادات در ستاد ویژه‌ای که تشکیل شد، مورد بررسی قرار گرفت و موافقت شد که سهمیه ویژه‌ای البته به صورت نقدی به حساب رانندگانی که در سرویس مدرسه فعال هستند واریز شود.

او درباره میزان سهمیه سوخت سرویس مدارس تصریح کرد: ۱۲۰ لیتر سوخت هزار و ۵۰۰ تومانی به رانندگان سرویس مدارس به صورت نقدی تعلق می‌گیرد.

مدیر کل آموزش و پرورش  خراسان رضوی گفت: با هماهنگی که با ستاد سوخت به عمل آمده، مقرر شد که تمام سرویس‌هایی که برای مدارس مورد استفاده قرار می‌گیرند در سامانه سپند وزارت کشور اطلاعات خود را ثبت کنند تا متناسب با پیمایشی که انجام می‌دهند سهمیه بگیرند.
  بیشتر بخوانید :
اختصاص حداکثر ۱۲۰ لیتر بنزین ماهانه به سرویس‌های مدارس
اعلام زمان ثبت‌نام رانندگان سرویس مدارس برای دریافت سهمیه سوخت
میزان سهمیه بنزین سرویس مدارس اعلام شد

خدابنده افزود: برخی رانندگان، مسیر‌های طولانی و برخی مسیر‌های کوتاه می‌روند که متناسب با پیمایش می‌توانند از سهمیه‌ای که برایشان در نظر گرفته شده است استفاده کنند.

او تصریح کرد:فقط رانندگان سرویس مدارسی می‌توانند از سهمیه سوخت استفاده کنند که در سامانه سپند ثبت‌نام کرده باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: قبل از اینکه سه وزارتخانه فعالیت خود را شروع کنند، آسیب‌ها از جمله نبود شفافیت در حوزه پرداخت‌ها و دریافت‌های مالی، نبود صلاحیت فردی و استاندارد‌های خودرو در زمینه معاینه فنی خودرو احصا و شناسایی شد و به منظور برطرف کردن این آسیب‌هایی و شفافیت بود که سامانه پایش ناوگان حمل و نقل دانش آموزان «سپند» به وسیله وزارت کشور با تعامل وزارت آموزش وپرورش طراحی شد.

خدابنده افزود: از طریق سامانه سپند و اپلیکیشن وابسته به سامانه، والدین می‌توانند از طریق گوشی تلفن، رفت و آمد فرزند خود را رصد کنند و همچنین نسبت به رفتار راننده نظر دهند.

او تصریح کرد: این سامانه به منظور شفافیت و رفع ابهام برای بهینه سازی حمل و نقل دانش‌آموزان انجام شده است و خودرو‌های معرفی شده از سامانه سپند معاینه فنی دارند و راننده نیز از نظر روانی مورد بررسی قرار گرفته است و مطمئن‌تر از رانندگان و سرویس‌های آزادبر خواهند بود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: ازتعداد هشت هزار سرویس مدارس پنج هزار نفر عضو این سامانه شده اند و ملاک واریزی سهمیه بنزین فقط عضو شدن در سامانه سپند است در غیر اینصورت هیچ گونه واریزی به رانندگان نخواهیم داشت.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد