hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > 5 علامت هشدار دهنده سنگ کلیه که باید به خاطر بسپاریم

5 علامت هشدار دهنده سنگ کلیه که باید به خاطر بسپاریم

بشریت از سال 600 قبل از میلاد با مشکل سنگ کلیه آشنا بوده است . علاوه بر این ، مردان بیشتر از زنان در معرض ابتلا سنگ کلیه هستند.
علائم سنگ کلیه ممکن است ساکت باشد ، اما در صورت حرکت سنگ علائم شدید و بسیار دردناک خواهد بود. بنابراین ، مهم است که بتوانیم بلافاصله آنها را تشخیص داده و با پزشک مشورت کنید.
 
ما در این مطلب لیستی از علائم را برای شما قرار داده ایم که نشان می دهد شما سنگ کلیه دارید. پیشنهاد می کنیم آنها را با دقت مطالعه کرده و در صورت لزوم اقدام فوری برای حل مشکل انجام دهید.
 
1. درد شدید
 
با حرکت سنگ کلیه ، درد می تواند از پشت به کشاله ران برود
 
شما می توانید درد شدید در شکم ، کمر یا کشاله ران احساس کنید. این اتفاق زمانی رخ می دهد که سنگ شروع به حرکت کرده و در مجرای باریک گیر می کند و باعث ایجاد فشار در کلیه ها می شود. با حرکت سنگ ، درد می تواند از پشت به کشاله ران برود.
 
2. تغییر در ادرار
 
بوی بد ادرار ممکن است نشانگر ابتلا به عفونت در کلیه ها باشد
 
چندین تغییر احتمالی در ادرار به دلیل سنگ کلیه وجود دارد.
یک اصرار مداوم و مکرر برای ادرار کردن هنگامی اتفاق می افتد که سنگ شروع به حرکت می کند و به مثانه می رسد. این همچنین می تواند در هنگام ادرار کردن باعث ایجاد درد و احساس سوزش شود .
بیشتر بخوانید: 
چند راهکار ساده برای دفع سریع "سنگ کلیه"
رنگ غیرعادی ادرار و نشانه های مشکلات سلامت بدن
راهکار‌های خانگی برای دفع سنگ کلیه

ممکن است میزان ادرار کاهش یابد ، که این امر با سنگ هایی که در مجرای ادرار گیر کرده اند ، همراه است. حتی می تواند به طور کامل جریان ادرار را متوقف کند.
ممکن است خون به دلیل وجود سنگ در مجاری ادراری در ادرار ظاهر شود. بوی بد ممکن است نشانگر ابتلا به عفونت در کلیه ها باشد و همین امر می تواند باعث ایجاد ادرار ابری شود.
 
3. لرز و تب
 
عفونت در مجاری ادراری
 
داشتن درجه حرارت بالا می تواند به معنای عفونت در مجاری ادراری یا کلیه باشد. این می تواند عوارضی از بیماری سنگ کلیه باشد.
 
4- حالت تهوع 
 

علایم سنگ کلیه حالت تهوع
 
حالت تهوع معمولاً همراه با استفراغ است. این شرایط به خاطر این است که کلیه ها و دستگاه گوارش اعصاب مشترک دارند . این علائم همچنین می تواند نتیجه درد شدید باشد .
 
5- احساس ضعف یا خستگی زیاد
 
یکی از علایم سنگ کلیه احساس خستگی بیش از حد معمول است
 
اگر سنگ داشته باشید عملکرد کلیه کاهش می یابد . به همین دلیل ، تجمع سموم در بدن می تواند رخ دهد. آنها می توانند بر روشی که احساس می کنید تأثیر بگذارد. ممکن است احساس خستگی بیش از حد معمول داشته باشید و درد شدید را تجربه کنید ، که می تواند شما را ضعیف تر کند.
 
 
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد