hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > نوروزی: تعداد مسافران مترو از مرز ۱۰۰ هزار نفر گذشت

نوروزی: تعداد مسافران مترو از مرز ۱۰۰ هزار نفر گذشت

شهردار اصفهان گفت: طی چند روز گذشته تعداد مسافران روزانه مترو از مرز ۱۰۰ هزار نفر گذشت که این آمار یعنی ۵۰ هزار خودرو کمتر در شهر تردد می‌کند.

قدرت الله نوروزی صبح امروز -پنجشنبه هفتم آبان ماه ۹۸- در برنامه رادیویی "شهر پرسشگر، شهردار پاسخگو" اظهار کرد: اقدامات عمرانی شهرداری اصفهان با سرعت در حال اجرا است و به زودی خط دو مترو از غرب اصفهان کار خود را آغاز می‌کند، کارگاه تجهیز شده و حفاری در آینده نزدیک از غرب آغاز خواهد شد.

شهردار اصفهان ادامه داد: TBM‌ ها باید در شفت مستقر شود، برای ورود این امکانات باید طرح‌های ترافیکی ایجاد کرد، از این رو از روز سه‌شنبه پنجم آذرماه سال جاری محدودیت‌های ترافیکی از ساعت ۲۳ شب تا ۶ صبح در بعضی از مسیرها ایجاد شده و تا فردا نیز ادامه خواهد داشت تا قطعات TBM مستقر شود که از این بابت به لحاظ ایجاد محدودیت‌ها از مردم عذرخواهی می‌کنم.

نوروزی با بیان اینکه گاهی برای توسعه و آبادانی محدودیت‌هایی در شهر ایجاد می شود، گفت: در مسیر میدان استقلال، خیابان‌های امام خمینی، بسیج، ماربین خمینی شهر، آتشگاه و شهید حجازی محدودیت‌هایی ایجاد شده است، این محدودیت‌ها تا فردا با استقرار TBM به اتمام می‌رسد.

وی تصریح کرد: «شفت» یعنی جایگاه بزرگی که باید برای استقرار TBM آماده شود تا پس از آن عملیات حفاری مسیر مترو کلید بخورد.

خط یک مترو در تمام ایستگاهها فعال است

شهردار اصفهان با اشاره به نا آرامی‌های اخیر در شهر اصفهان در پی افزایش قیمت بنزین، گفت: در جریان اغتشاشات اخیر خسارات زیادی به تاسیسات شهری وارد شد، اما از تمام کارکنان، کارگران و تمام کسانی که در عرصه خدمات شهری و شهرداری فعالیت می‌کردند، تشکر می‌کنم، زیرا خدمات رسانی متوقف نشد.

نوروزی با بیان اینکه خدمات عمومی، خدماتی مستمر و دائمی است که توقف آن به زندگی مردم خلل وارد می‌کند، تصریح کرد: خوشبختانه با تلاش‌های انجام شده و رعایت ملاحظات امنیتی این مسایل حل شد و خدمات‌رسانی روند عادی به خود گرفت، اتوبوس‌ها در تمام خطوط فعال شده و مترو نیز که آسیب دیده بود، از دو روز پیش به شهروندان خدمات‌رسانی می‌کند در این راستا اقدامات لازم به ویژه در ایستگاه علیخانی انجام و در حال حاضر خط یک مترو در تمام ایستگاه‌ها فعال است.

وی با ابراز تأسف از اینکه تعدادی از اتوبوس های شهر به دلیل سوخته شدن از مدار سرویس‌دهی خارج شد که جایگزینی آنها با مشکلاتی همراه است، گفت: با توجه به خسارات وارده، لایحه دو فوریتی به شورای شهر ارایه و درخواست استفاده از ۱۶ میلیارد تومان اعتبار داشتیم تا به قید فوریت در بازسازی برخی امور استفاده کنیم که خوشبختانه این درخواست مورد موافقت شورای شهر قرار گرفت.

چراغ‌های راهنمایی به زودی بازسازی می‌شود

نوروزی ادامه داد: در جریان ناآرامی‌های اخیر چراغ‌های راهنمایی و رانندگی تقاطع‌های شهر آسیب زیادی دید که بخشی از آنها اصلاح شده و بخش‌های باقی مانده به زودی بازسازی می‌شود.

وی تاکید کرد: در شهر روند خدمات‌رسانی به صورت عادی انجام می‌شود و امیدوارم تمام شهروندان نسبت به آنچه در شهر وجود دارد، احساس تعلق کنند و مراقب اموال شهر باشند، زیرا متعلق به آنها است و اگر خسارتی به آنها وارد شود، خسارت به جیب مردم وارد شده است.

به اجرای پروژه‌ها در شهر سرعت داده شده است

شهردار اصفهان در ارتباط با تکمیل آزادسازی خیابان‌های مجاور تخت فولاد، اظهارکرد: این محدوده از سالها قبل در طرح قرار داشته و هنوز به صورت کامل تعیین تکلیف نشده است، در این راستا شهرداری منطقه شش برای محله احمدیه، خیابان‌لسان الارض و گلستان شهدا طرح‌های خوبی در دست اجرا دارد.

نوروزی با بیان اینکه قرار بود در گلستان شهدا مجموعه‌ای با همکاری دو دستگاه دیگر احداث شود، اما در حال حاضر شهرداری اصفهان به تنهایی در حال اجرای پروژه است، گفت: در مجاورت سالن گلستان شهدا تعدای از مغازه‌ها و منازل آزادسازی شده است، در این محل در سال‌های قبل تعدای پلاک آزادسازی شد، سه پلاک در سال ۹۷ توافق و در سال جاری نیز هفت پلاک آزادسازی شد و برای انجام این آزادسازی‌ها ۲۱۶ میلیارد ریال از سال ۹۷ تا سال ۹۸ هزینه شده است.

وی با بیان اینکه در محله احمدیه ۲۰ پلاک در سال ۹۶ و هفت پلاک در سال ۹۷ آزادسازی شده است، گفت:همچنین در سال جاری هفت پلاک توافق شده و ۴۶ میلیارد تومان برای این آزادسازی‌ها هزینه شده است، در این محله ۳۶ پلاک باقی مانده که به ۱۲۶ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: برای خیابان لسان‌الارض و پارکینگ روباز آن چهار پلاک در سال ۹۶ و قبل از آن، دو پلاک در سال ۹۷ و تعداد هفت پلاک در سال جاری توافق شده که تعداد پلاک‌های باقی‌مانده ۳۹ مورد است و که برای آزادسازی آن ۱۸ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

نوروزی با تاکید بر اینکه به اجرای پروژه‌ها در شهر سرعت داده شده است، اظهار امیدواری کرد: منطقه شش به ویژه محدوده تخت فولاد منطقه‌ای آباد و سرشار از گردشگر از کشورهای مختلف جهان باشد.

همه برای کاهش آلودگی هوا تلاش کنند

وی در خصوص اقدامات انجام شده شهرداری برای رفع آلودگی هوا، گفت: شهرداری تنها درگیر این موضوع نیست و بعضی از دستگاه‌های دیگر نیز  در این راستا دخیل هستند؛ در فصل زمستان به دلیل پایداری هوا با توجه به عدم وزش باد و سکون جریان هوا دچار آلودگی می‌شویم، این پدیده از آذر تا دی‎ماه هر سال اتفاق می‌افتد؛ وقتی آلودگی در سطح پایین جو قرار گیرد، تنفس را با مشکل مواجه می‌کند، ذرات معلق در هوای اصفهان زیاد بوده که برای بیماران قلبی و تنفسی خطرناک است و باید مراقبت زیادی انجام شود.

شهردار اصفهان ادامه داد: برای سلامت کودکان در شرایط آلودگی هوا، بهترین راهکار تعطیلی مدارس است تا آنها در فضای باز حضور نداشته باشند، همه در این مواقع باید مراقب باشند که در محیط پر تحرک کمتر و بنا بر ضرورت رفت و آمد داشته باشند، صنایع اطراف شهر اصفهان و صنوف در این روزها باید تلاش کنند تا از آلودگی کاسته شود.

نوروزی تصریح کرد: ۴۰ صنف بزرگ و آلاینده اطراف اصفهان وجود دارد که باید مراقبت جدی با تدابیر فیلترینگ یا کاهش تولید داشته باشند و البته این تدابیر باید توسط محیط زیست مدیریت و نظارت شود.

وی با بیان اینکه کارخانه‌های آجر و گچ در مواقع آلودگی هوا بسیار خطرزا هستند، گفت: اداره کل صنایع و اداره کل محیط زیست رسالت مهمی در این راستا بر عهده دارد.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه در شرایط آلودگی هوا شهروندان باید در شهر بیشتر از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند، افزود: تردد خودروهای تک سرنشین کمکی به تشدید آلودگی هوا است، از این رو در این مواقع پیاده‌روی و استفاده از دوچرخه می‌تواند کارساز باشد.

وی ادامه داد: شاخص کیفیت هوا تا عدد ۵۰ بیانگر پاکی هوا است و نشان می دهد در وضعیت سبز قرار داریم، اگر عدد بین ۵۰ تا ۱۰۰ باشد هوا سالم است، شاخص کیفیت هوا از ۱۰۰ تا ۱۵۰ بیانگر وضعیت ناسالم و برای کودکان و بیماران قلبی بیانگر وضعیت هشدار است، اما بالاتر از عدد۱۵۰ برای عموم مردم خطرناک است و آن زمان باید دستگاه‌های متولی و ناظر که مسئولیتی بر عهده دارند، به میدان آمده و از همه جا محافظت کنند تا جان انسان‌ها در معرض خطر نباشد.

نوروزی با بیان اینکه کاهش آلودگی هوا بستگی به اقدامات شهروندان، کارخانجات و انجام درست وظایف توسط دستگاه‌های مربوطه دارد، ابراز امیدواری کرد: در روزهای آینده آلودگی هوا کاهش یابد ؛ البته شهروندان می‌توانند معادلات جوی را تنظیم کنند.

وی گفت: ۹ ایستگاه سنجش آلودگی هوا در نقاط مختلف شهر نصب شده که به عنوان دقیق‌ترین ایستگاه‌های در سطح کشور به شمار می‌رود، سایر دستگاه‌هایی که دارای این ایستگاه‌ها هستند به این موضوع اقرار دارند که وضعیت شهرداری در این زمینه بسیار خوب است.

شهردار اصفهان ادامه داد: در بودجه سال آینده برای احداث شش ایستگاه سنجش آلودگی هوا اعتبار مورد نیاز در نظر گرفته می‌شود تا کل شهر به طور دقیق پوشش داده شود، خرید تجهیزات هر ایستگاه سنجش آلودگی هوا و نگهداری آنها هزینه‌های سنگینی در بر دارد، اما شهرداری اصفهان برای سلامت مردم این موضوع را دارای درجه اهمیت می‌داند.

نوروزی با بیان اینکه آزمایشگاه مرجع کیفیت هوا در شهر اصفهان راه‎اندازی خواهد شد، گفت: اگر این اتفاق در اصفهان محقق شود، تمام ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر، استان و حتی کشور کالیبره می‌شود و اصفهان می‌تواند مرکز علمی این مسایل شد.

وی از شهروندان خواست برای کاهش آلودگی هوا دست به دست هم دهند و اجازه ندهند هوا بیشتر از این آلوده شود، زیرا با دست خودمان جان خود و همنوعان را به خطر انداخته‌ایم.

راه مواصلاتی اندوان در حریم شهر قرار دارد

شهردار اصفهان با اشاره مشکلات جاده روستای اندوان، گفت: شب گذشته با تیمی از شهرداری و مدیران اداره برق بازدیدی از مسیر حلقه چهارم ترافیکی شهر برای موضوع روشنایی آن انجام دادیم، در حوالی روستای اندوان یکی از اهالی روستا مشکلات روستا را بیان کرد.

نوروزی با بیان اینکه روستای اندوان در محدوده منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان قرار دارد، افزود: در منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان تعداد ۱۱ روستا وجود دارد که از جمله آنها اندوان، خاتون‌آباد، جی‌شیر، گورت، برسیان، دهنو و ... است که راه‌های مواصلاتی این روستاها در حریم شهر قرار گرفته و رسیدگی به آن جزء وظایف اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و اداره کل راه و شهرسازی بوده، اما انجام خدمات در روستاها بر عهده شهرداری است.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری اصفهان در روستاهای یاد شده خدمات خوبی ارایه کرده و می‌کند، اما برای رفع مشکلات مسیرها و راهها اداره کل راه و شهرسازی و اداره کل راهداری باید بررسی لازم را انجام دهند تا راهها هموار شود، تصادفات کاهش یابد و مانع از وقوع اتفاقات ناگوار باشیم.

شهردار اصفهان در پاسخ به سؤال یکی از شهروندان در ارتباط با نحوه جمع‌آوری زباله‎ها در شهر، گفت: زباله‌ها بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده به صورت یک شب در میان جمع‌آوری می‌شود و شهروندان باید در نوبت مقرر زباله‌ها را خارج از منزل قرار دهند.

نوروزی با بیان اینکه شهروندان اصفهانی به تفکیک زباله توجه ویژه ای دارند، تصریح کرد: اصفهان شهری بسیار تمیز و پاکیزه است، از این رو نباید اجازه داد لکه‌های تاریک بر شیشه درخشان زیبایی شهر سایه بیندازد.

سالانه در حوزه خدمات شهری ۲۹۰ میلیارد تومان هزینه می‌شود

وی با بیان اینکه شرکت‌های متعددی با شهرداری اصفهان در زمینه جمع‌آوری زباله همکاری می‌کنند، گفت: هر شب بین ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ تن زباله به گردنه زینل انتقال داده می‌شود که هزینه سنگینی در بر دارد؛: سالانه در حوزه خدمات شهری برای آبرسانی، روشنایی، جمع آوری زباله‌ها و رفت و روب شهر، فضای سبز شهر ۲۹۰ میلیارد تومان هزینه می‌شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه طرح‌‎های جدیدی برای مدیریت پسماند پیشنهاد شده که در حال بررسی است، افزود: در کارخانه کودآلی که محل جمع‌آوری زباله ها است، امسال ۱۵ میلیارد تومان قرارداد تنظیم شده تا خط تولید را افزایش دهیم.

نوروزی اصفهان گفت: در حال حاضر در اصفهان ۵۰ درصد زباله‌ها تبدل به کود کمپوست و ۵۰ درصد باقی‌مانده در سایت سگزی دفن می‌شود که آمار خوبی نیست و باید میزان دفن زباله کاهش پیدا کند، هر چند اصفهان در این حوزه خوب عمل کرده و از شهرهای دیگر کشور از اصفهان بازدید و الگو می‌گیرند، اما باز هم این موضوع نمی‌تواند شهرداری اصفهان را قانع کند.

وی با بیان اینکه در سال جاری ۱۵ میلیارد تومان قرارداد در مدیریت پسماند شهرداری اصفهان امضاء شده تا دو خط تولید در کارخانه ایجاد شود تا ۱۲ درصد دفن زباله‌ها کاهش و تولید کود به ۶۲ درصد برسد، خاطرنشان کرد: این دو خط تا پایان سال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

نوروزی با بیان اینکه باید اقدامات لازم در راستای فرهنگسازی برای تفکیک از مبدأ و کاهش تولید زباله انجام شده است، گفت: تفکیک از مبدأ زباله باید در مهدکودک‌ها و مدارس آموزش داده شود و به عنوان یک فرهنگ مسلم و غیرقابل عدول در اذهان و افکار جا بیفتد تا اصفهان در جایگاه واقعی خود قرار گیرد.

تعداد مسافران مترو از مرز ۱۰۰ هزار نفر گذشت 

وی با اشاره به فعالیت مترو اصفهان در روزهای تعطیل، ابراز امیدواری کرد: در آینده نزدیک مترو در روزهای جمعه و سایر ایام تعطیل نیز فعال باشد، اما در حال حاضر این امکان وجود ندارد.

شهردار اصفهان افزود: اگر مترو روزهای تعطیل فعال باشد، هزینه‌ها تا ۳۵ درصد افزایش پیدا می‌کند، زیرا کارکنان در حال حاضر از ساعت ۵:۳۰ صبح تا ۱۵ و از ۱۵ تا ۱۱ شب فعالیت می‌کنند و برای سه شیفت شدن باید تعدادی نیرو اضافه و حق شیفت ۲۲.۵ درصدی پرداخت کنیم که علی‌رغم این هزینه‌ها، تقاضای سفر و مسافری نیست.

وی با بیان اینکه در روزهای تعطیل تعداد مسافران مترو به یک سوم کاهش پیدا می‌کند، گفت: در شهرهایی که قطارشهری در روزهای تعطیل هم به شهروندان سرویس‌دهی می‌کند، مهمترین عامل آن شبکه‌ای بودن خطوط مترو است که در اصفهان نیز با راه‌اندازی و بهره‌برداری خط دو مترو و ایجاد شبکه ریلی می‌توان بهره‌وری را افزایش داد و رضایت‌مندی شهروندان را حاصل کرد.

وی ادامه داد: طی چند روز گذشته تعداد مسافران مترو در روز از ۱۰۰ هزار نفر بیشتر شد که این آمار یعنی ۵۰ هزار خودرو کمتر در شهر تردد می‌کند و آلودگی کاهش می یابد.

شهردار اصفهان تاکید کرد: در تلاش هسیتم امکانات خوبی برای شهروندان فراهم و بر مشکلات غلبه کنیم تا شهروندان بتوانند در هر زمان از مترو و سایر وسایل حمل و نقل عمومی شهر بهره‌مند شوند.

نوروزی با بیان اینکه مشارکت و همکاری شهروندان در تمام بخش‌ها می‌‎تواند به ارتقاء کیفیت خدمات در شهر کمک کند، گفت: تاکنون برنامه ملاقات‌های مردمی در پنج منطقه شهرداری اصفهان برگزار شده و در این دیدارها مردم مشکلات خود را مطرح کردند که البته این روند ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: برنامه ملاقات مردمی در هر منطقه از چند روز قبل اطلاع‌رسانی خواهد شد تا مردم مناطق در جریان برنامه قرار گرفته و در سایت در نظر گرفته شده ثبت‌نام کنند؛ در برنامه ملاقات‌های مردمی همراه با معاونان در مناطق حضور یافته و پاسخگوی مسایل و مشکلات معتمدان و اهالی مناطق خواهیم بود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه خدمت به مردم شیرین است، تاکید کرد: برنامه دیدارهای مردمی فرصتی برای بیان و رفع مسایل و همچنین بازشدن گره‌های کور مردم است؛ به زودی ششمین برنامه ملاقات مردمی در یکی از مناطق شهرداری اصفهان برگزار خواهد شد، علاوه بر این برنامه، بازدیدهای سرزده از مناطق نیز انجام می‌شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه روز یکشنبه هفته جاری دیدار مردمی با اهالی منطقه یک شهرداری اصفهان به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و اصلی ترین مناطق شهر انجام شد و همراه با معاونان با معتمدان و شهروندان گفت و گو و دیدار داشتیم؛ اقدامات خوبی صورت گرفت، حرف های مردم شنیده شد و بعضی از موارد مطرح شده در لحظه پیگیری و انجام شد.

وی با بیان اینکه منطقه یک شهرداری اصفهان خیابان‌های متعدد قدیمی و کم عرض دارد که نیاز به تعریض دارد، افزود: در این منطقه به کارهای زیادی نیاز داریم که امیدواریم تا پایان امسال پروژه خیابان اردیبهشت را اتمام و مورد بهره‌برداری قرار دهیم.

نوروزی با اشاره عبور خط دو مترو اصفهان از چند خیابان منطقه یک شهرداری اصفهان، اظهارکرد: خط دو مترو با چهار ایستگاه در خیابان‌های خلجا، طالقانی و صاحب‌روضات کمک می کند تا نیاز نباشد معابر جدید ایجاد شود یا در این زمینه اقدامات جدید انجام شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد