hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > اصفهان| مهربانی تابستان با اصفهانی‌ها

اصفهان| مهربانی تابستان با اصفهانی‌ها

اگرچه اصفهان با خشکسالی دست‌وپنجه نرم می‌کند اما ظاهرا دمای هوا نسبت به سال گذشته بیشتر با مردم سر سازگاری دارد. مدیرکل هواشناسی استان اصفهان گرمای هوا در طول تابستان امسال را کمتر از سال قبل و در حد نرمال پیش‌بینی کرد.


مجید بیجندی بابیان اینکه کشور سال گذشته تابستان گرم و غیرطبیعی را سپری کرد، افزود: دمای هوا در تابستان امسال نرمال پیش‌بینی می‌شود اما نسبت به سال گذشته دمای هوا کاهش پیدا خواهد کرد.

وی بابیان اینکه پیش‌بینی می‌شود بارش‌های پائیزی زودتر شروع شود گفت: انتظار داریم که بارش‌ها از شهریورماه در استان شروع شود.

مدیرکل هواشناسی استان اصفهان بابیان اینکه بارش‌های تیر و مرداد امسال هم نرمال پیش‌بینی می‌شود اظهار کرد: بارش‌ها در برخی از مناطق استان فراتر از نرمال خواهد شد اما میزان بارش‌ها آن‌قدر نیست که کمبود بارش‌های گذشته را جبران کند.

وی افزود: مناطق شرق و شمال استان در بهار امسال بارش‌های خوبی را دریافت کردند و کانون‌های گردوغبار استان در سال جاری نسبت به سال‌های گذشته از وضعیت بهتری برخوردار شده‌اند و تأثیر کمتری را بر آلودگی هوای استان خواهند گذاشت.

مدیرکل هواشناسی استان اصفهان بابیان اینکه بارش‌ها در این استان در مقایسه با میزان بارش‌ها در بلندمدت بهتر شده است گفت: این استان در رده دوازدهمین استان کشور ازنظر میزان کم‌بارشی بلندمدت قرار دارد.

بیجندی میزان بارش‌های سال زراعی جاری در استان اصفهان تا 31 خرداد سال جاری را 114 میلی‌متر اعلام کرد و افزود: این میزان بارش نسبت به سال گذشته 13 درصد و نسبت به بلندمدت 27 درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی با اشاره به میزان بارش‌ها در کوهرنگ به‌عنوان سرچشمه اصلی زاینده‌رود گفت: میزان بارش‌های سال جاری در کوهرنگ 763 میلی‌متر ثبت شد که نسبت به سال گذشته و بلندمدت 44 درصد کاهش‌یافته است.

وی بابیان اینکه بارش‌های سال جاری در بیشتر شهرستان‌های استان به‌جز اردستان، نطنز و ورزنه نسبت به آمار بلندمدت کاهش داشته است گفت: مناطق غرب استان ازجمله چادگان، داران، فریدونشهر، خوانسار، گلپایگان و سمیرم بارش‌های کمتر از سال گذشته دریافت کردند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد