hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > اردبیل| کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی در خلخال

اردبیل| کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی در خلخال

رئیس دادگستری خلخال گفت: به‌رغم کمبود قاضی و افزایش 6 درصدی ورودی پرونده‌ها، زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی در سال 96 در مقایسه با سال ماقبل آن 7 درصد کاهش‌یافته و رسیدگی به پرونده‌ها سریع‌تر شده است.


علی رمضان پور در نشستی با امام‌جمعه خلخال افزود: درحالی‌که تعداد ورودی پرونده به دادگستری و دادسرای خلخال در سال گذشته بیش از یک هزار پرونده افزایش داشته ولی با تلاش قضات تعداد پرونده‌های رسیدگی شده یک هزار و 232 پرونده نسبت به سال ماقبل آن افزایش‌یافته و در کنار آن موجودی پرونده‌های بلاتکلیف نیز از 2 هزار و 276 پرونده سال 95 به 2 هزار و 63 پرونده کاهش‌یافته است.

وی با قدردانی فعالیت اعضای شورای حل اختلاف در تلاش برای رسیدگی به پرونده‌ها گفت: تعداد پرونده‌های مختومه شوراهای حل اختلاف در سال گذشته چهار هزار و 202 پرونده بوده که میزان پرونده‌های رسیدگی شده در مقایسه با 3 هزار و 241 پرونده رسیدگی شده سال ماقبل آن 29 درصد افزایش نشان می‌دهد.

رئیس دادگستری خلخال اطاله دادرسی را از مشکلات دستگاه قضایی این شهرستان برشمرد و افزود: تلاش می‌شود با جذب یک قاضی و رسیدگی به پرونده‌ها در ساعات غیر اداری توسط هشت قاضی دادگستری و دادسرای عمومی و انقلاب این مشکل برطرف و زمان رسیدگی به پرونده‌ها به حداقل زمان کاهش یابد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد