hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قم| جابه جایی بیش از 2 میلیون نفر از راه آهن قم

قم| جابه جایی بیش از 2 میلیون نفر از راه آهن قم

مدیرعامل راه آهن قم گفت: سالانه یک میلیون و 100 هزار نفر توسط راه آهن قم جا به جا می شوند که این رقم امروز به 2 میلیون و 300 هزار نفر رسیده است.


اعتماد در گفت و گو با رویداد ایران، با بیان اینکه توسعه ریل داخل شهر از رویکردهای مهم توسعه پایدار است، اظهار کرد: ایستگاه راه‌آهن قم کمتر از ۸۰۰ متر با حرم مطهرحضرت معصومه(س) فاصله دارد و روزانه بیش از ۶ هزار و ۲۰۰ نفر در این ایستگاه از قطار سوار یا پیاده می شوند که نسبت به سه سال گذشته ۵۰ درصد افزایش‌یافته و نشان‌دهنده اقبال مردم به استفاده از قطار است.

وی با اشاره به شمار جابه جایی مسافران توسط راه آهن قم گفت: سالانه یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار نفرتوسط راه‌آهن قم جابه‌جا می‌شوند که این رقم امروز به ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر رسیده‌است.

مدیرعامل راه آهن قم افزود: در تلاش هستیم اطراف ایستگاه راه‌آهن ایستگاه‌هایی ازجمله تاکسی، ‌اتوبوس و دوچرخه نیز تعبیه شود تا مسافران با سهولت بیشتری در مسیر ایستگاه راه‌آهن تردد کنند.

اعتماد گفت: قطارهای حومه‌ای یکی از پرطرفدارترین قطارها از قم به تهران و بلعکس است که روزانه چهار رام قطار از قم به تهران می‌رود و چهار رام قطار نیز همین مسیر را برمی‌گردد که در آینده این تعداد به ۶ تا هفت رام در روز افزایش خواهد یافت.

به گفته وی، ‌روزانه سه رام قطار از قم به سمت مشهد و بلعکس حرکت می‌کند که ظرفیت تمام قطارها تکمیل است.

مدیرعامل راه آهن قم بیان کرد: در حال حاضر راه‌آهن قم ۵۰۹ کیلومتر خط اصلی، ۳۰ کیلومتر خطوط صنعتی و تجاری و ۴۰ کیلومتر خط فرعی دارد و متشکل از ۱۵ ایستگاه اصلی و یک ایستگاه رابط است.

اعتماد خاطرنشان کرد: اتصال و ارتباط با خطوط راه‌آهن اصفهان، اراک و محور جدید و قدیم تهران، ورود و خروج بیش از ۲۸ هزار واگن باری در ماه، ورود و خروج بیش از ۱۵ هزار سالن مسافری در ماه، ورود و خروج روانه ۵۰ رام قطار مسافری و ۳۰ رام قطار باری و واقع‌شدن در مرکز کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور از ویژگی‌های راه‌آهن قم است.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد