hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > حاج صفی: همه معتقدند می‌توانیم پرتغال را ببريم

حاج صفی: همه معتقدند می‌توانیم پرتغال را ببريم

جام جهانی 2018 یک جام جهانی خیلی خوب برای احسان حاج‌صفی بوده است. او که سابقه بازی در جام جهانی 2014 را هم دارد، در روسیه دومین جام جهانی خود را تجربه مي‌كند.

جام جهانی 2018 یک جام جهانی خیلی خوب برای احسان حاج‌صفی بوده است. او که سابقه بازی در جام جهانی 2014 را هم دارد، در روسیه دومین جام جهانی خود را تجربه مي‌كند. او در بازی با مراکش با بستن بازوبند کاپیتانی در دقایق پایانی به جوان‌ترین کاپیتان ایران در تاریخ جام جهانی تبدیل شد. رکوردی که البته در بازی بعدی توسط جهانبخش شکسته شد. احسان در بازی با اسپانیا هم به‌عنوان کاپیتان ایران وارد زمین شد و طبق آماری که پس از بازی اعلام ‌شده، بهترین بازیکن ایران در این بازی مهم بوده است. اين بازیکن 29ساله در گفت‌وگو با «شرق» با امیدواری درباره بازی با پرتغال صحبت کرده است. 

 در بازی با اسپانیا خیلی عالی بودید. در آماری که فیفا منتشر کرد، شما بهترین بودید و بالاترین امتیاز را آوردید. دراین‌باره صحبت می‌کنید؟ 
خداراشکر بازی خیلی خوبی انجام دادیم. دفاع خیلی خوبی برابر اسپانیا داشتیم. باید هم چنین کاری می‌کردیم. خیلی خوب به عقب آمدیم و دفاع کردیم. دم همه بچه‌ها گرم که جانانه و غیرتی جنگیدند. هرچه در توان داشتند در زمین گذاشتند. چشممان به ضد حملات بود. خوشبختانه دو، سه ضدحمله خوب زدیم و دو، سه موقعیت داشتیم که البته شانس نداشتیم به گل تبدیل شود اما باز هم خداراشکر.
  بازی با اسپانیا دو نیمه برای ایران داشت؛ یکی تا زمانی که گل را خوردیم و یکی بعد از اینکه گل را خوردیم. چه شد که تیم ملی یک‌دفعه پس از گل‌خوردن این‌قدر عوض شد؟ چه نقشه‌ای داشتید؟ 
ما از اول بازی برنامه‌مان همین بود که خیلی خوب دفاع کنیم. نیمه اول را خوب که نه عالی دفاع کردیم. نیمه دوم هم تا قبل از اینکه یک گل شانسی خوردیم، خوب بودیم. بعد از گلی که خوردیم، یک مقدار جلو آمدیم و توانستیم موقعیت ایجاد کنیم. باز هم می‌گویم شانس نداشتیم. اگر یک مقدار شانس داشتیم، یکی از توپ‌هایمان تبدیل به گل می‌شد.
 شما در چهار دوئلی که در فاز دفاعی داشتید، موفق عمل کردید. در مورد خودتان صحبت می‌کنید؟ 
خداراشکر که توانستیم دوئل‌ها را برنده شویم. جلوی اسپانیا بازی‌کردن واقعا سخت است. اینکه جلوی این همه ستاره بخواهی دوئل‌ها را هم ببری، دشوار است. بااین‌حال ما شرمنده مردم شدیم. اما از همین جا قول می‌دهیم که برای بازی با پرتغال 10 برابر انرژی بگذاریم؛ برای اینکه فقط مردم را خوشحال کنیم و از گروهمان صعود کنیم.
 بازی مقابل پرتغال و کریس رونالدو را چطور می‌بینید؟ 
این بازی تمام شد. حالا تمرکزمان برای بازی با پرتغال است که بتوانیم سه امتیاز خوب بگیریم و صعود کنیم.
  بعد از بازی با مراکش شاید خیلی این امید وجود نداشت که ایران بتواند به مرحله بعد صعود کند اما بعد از بازی با اسپانیا و نمایش عالی ایران همه معتقدند تیم می‌تواند صعود کند. آیا این خودباوری بین بچه‌ها هم وجود دارد؟ 
بله، صددرصد. ما قبل از اینکه به روسیه بیاییم این امید را داشتیم که می‌توانیم از گروه مرگ صعود کنیم ولی بعضی‌ها در ایران یک مقدار کم‌لطفی نسبت به تیم ملی می‌کردند و این امید را نداشتند. بعد دیدند می‌شود روی این تیم حساب باز کرد. 180 درجه نظرات چرخید و حمایت کردند که دستشان هم درد نکند. همه بچه‌ها این امید را دارند که صعود کنیم. 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد