hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > کرمانشاه| گردشگری سلامت؛ گنجی پنهان در قصر شیرین

کرمانشاه| گردشگری سلامت؛ گنجی پنهان در قصر شیرین

از زمانی که وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی برای نخستین بار با هدف اشتغال‌زایی برای دانش‌آموختگان رشته پزشکی به مبحث گردشگری سلامت پرداخت تا امروز 15 سال می‌گذرد و حالا شهرستان قصر شیرین با داشتن 2 مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان ظرفیت بسیار مهمی برای راه‌اندازی صنعت گردشگری سلامت دارد اگر زیرساخت‌ها بیش‌ازپیش فراهم شود.


معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه بازدیدی که فروردین امسال از مراکز درمانی قصرشیرین داشت، در سخنانی گفت: با توجه به موقعیت مرزی قصرشیرین و فاصله نزدیک آن با شهرهای هم‌جوار آن‌سوی مرز در عراق، این شهرستان از ظرفیت مناسبی در بخش گردشگری سلامت برخوردار است. قاسم جان بابایی افزود: در صورت مرمت هتلینگ بیمارستان و تأمین کادر پزشکی موردنیاز، می‌توانیم در بحث گردشگری سلامت در قصرشیرین موفق عمل کنیم.

استان کرمانشاه بهترین شرایط را برای پذیرش گردشگری سلامت دارد

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه کردستان عراق نیز گفت: کرمانشاه بهترین زمینه را برای اجرای طرح گردشگری سلامت و جذب بیماران عراقی دارد، زیرا تردد به این استان بسیار آسان است.

سعدا... مسعودیان افزود: امکانات پزشکی مطلوبی که در استان کرمانشاه وجود دارد، بسیار گسترده‌تر از دیگر استان‌های هم‌جوار است و این خود عامل مهمی برای پذیرش بیماران عراقی و اجرای طرح گردشگری سلامت است. وی گفت: هم‌اکنون روزانه در کنسولگری کشورمان در سلیمانیه عراق، یک هزار و 500 روادید برای ورود مسافران عراقی به جمهوری اسلامی ایران صادر می‌شود که یک‌سوم آن برای مراجعات درمانی و بقیه نیز به‌منظور تجارت و گردشگری است.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه اقلیم کردستان عراق، گفت: در بحث گردشگری سلامت گروه‌های زیادی را از کشور دعوت و با دانشگاه‌های مختلفی صحبت کردیم تا ظرفیت این بخش را افزایش دهیم.

مسعودیان افزود: گردشگری سلامت و ارائه خدمات پزشکی یک بخش تخصصی است و جمهوری اسلامی ایران در این زمینه ممتاز است و کشورهای هم‌جوار در این بخش قدرت رقابت با کشورمان را ندارند. وی اضافه کرد که درگذشته، قراردادهایی با مسئولان کردستان عراق برای بخش درمانی منعقد شد و با توجه به ویژگی‌هایی که قصرشیرین دارد، مردم این منطقه بیشتر می‌توانند در صورت وجود خدمات درمانی مطلوب، برای پیگیری بحث درمان به بیمارستان ابوالفضل العباس (ع) قصرشیرین مراجعه کنند.

وی ادامه داد: مسئله هتلینگ همراه بیمار با توجه به امکانات اقامتی مناسب در قصرشیرین نیز در زمینه جذب بیماران عراقی تأثیر زیادی دارد. وی گفت: قرابت‌های فرهنگی مردم قصرشیرین با اقلیم کردستان و مسافت کوتاه این شهرستان مرزی با شهر کلار عراق، می‌تواند زمینه مناسبی برای جذب بیماران عراقی باشد.

وجود امکانات اقامتی مناسب برای اجرای گردشگری سلامت در قصرشیرین

سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: امکانات خوب اقامتی، رفاهی و بهداشتی و برخورداری از راه ارتباطی مناسب در قصرشیرین و ارتباط بسیار مطلوب مردم این شهرستان با بخش اقلیم کردستان و عربی عراق، از مزایای اجرای طرح گردشگری سلامت در قصرشیرین است.

مرادعلی تاتار اظهار داشت: شهرستان قصرشیرین با 2 مرز پرویزخان هم‌مرز با اقلیم و استان‌های کردی و خسروی هم‌مرز با حوزه عربی حکومت مرکزی عراق دارای 14 واحد اقامتی شامل هتل و مهمان‌پذیر درجه‌یک تا سه با 322 اتاق و یک هزار و 200 تخت است که این ظرفیت بسیار بزرگی برای اجرای طرح گردشگری سلامت است. وی گفت: با تصمیم‌گیری مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه، قرار است که این شهرستان در آینده محور اجرای طرح گردشگری سلامت باشد، زیرا بیمارستان قصرشیرین ازنظر وسعت و ساختار فیزیکی در مقایسه با مراکز درمانی سایر شهرستان‌ها، یکی از مجهزترین بیمارستان‌هاست.

مجوز برای برخی از مراکز درمانی صادرشده است

کارشناس گردشگری سلامت معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه نیز گفت: اقدام‌هایی در زمینه اجرای طرح گردشگری و سلامت در استان انجام‌شده و هم‌اکنون در برخی از مراکز درمانی برای اجرای آن مجوزهایی صادرشده است. ویدا خورشیدی افزود: قبل از وقوع زلزله هفت و سه‌دهم ریشتری آبان پارسال، قرار بر این شد که قصرشیرین با توجه به قابلیت برخورداری از مرزها مرکز اجرای طرح گردشگری سلامت باشد، ولی وقوع زلزله آسیب‌هایی را به این بیمارستان وارد کرد و این امر نیز تاکنون عملیاتی نشده است.

وی اظهار داشت: برای اجرای طرح توریسم درمانی، باید کیفیت کارها را بالا ببریم و هم‌اکنون مجوز گردشگری و سلامت برای برخی از مراکز درمانی استان صادرشده به‌گونه‌ای که پزشک، پرستار و اتاق‌ها برای این امر تعیین‌شده است.

راه‌اندازی گردشگری سلامت منوط به ایجاد زیرساخت‌های لازم

رئیس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین گفت: راه‌اندازی گردشگری سلامت و پذیرش بیماران عراقی، منوط به ایجاد زیرساخت‌های لازم و ارتقای بخش‌های بیمارستانی و حضور پزشکان فوق تخصص در این شهرستان است. وی اظهار داشت: هم‌اکنون به لحاظ نبود برخی رشته‌های تخصصی و مراجعه بیماران به مرکز استان کرمانشاه، هنوز نتوانسته‌ایم رضایت بیماران و انتظار مردم خود را فراهم کنیم و برای راه‌اندازی گردشگری سلامت ابتدا باید فضا را برای بیماران داخل فراهم کنیم.

وی بابیان اینکه قصرشیرین به لحاظ فضای بیمارستانی وسعت زیادی دارد، گفت: ظرفیت لازم برای جذب پزشکان در این بیمارستان فراهم است و ما هم تلاش می‌کنیم تا مهر امسال زمان دانش‌آموختگی پزشکان بتوانیم برخی رشته‌های موردتقاضا را برای این شهرستان جذب کنیم.

وی همچنین از راه‌اندازی مرکز غربالگری سرطان غرب استان کرمانشاه در این شهرستان برای پذیرش بیماران مراجعه‌کننده خبر داد. منصوری افزود: هم‌اکنون اقدام‌های لازم برای راه‌اندازی این بخش انجام‌شده است و تنها جانمایی آن ازنظر محل مانده که با راه‌اندازی این مرکز تمامی بیماران شهرستان‌های غربی استان کرمانشاه از جمله قصرشیرین، سرپل ذهاب، کرندغرب و گیلانغرب در این مرکز پذیرش می‌شوند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد