hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > کیفیت نامطلوب پیام‌رسان‌ها و موتور‌های جستجوی داخلی

کیفیت نامطلوب پیام‌رسان‌ها و موتور‌های جستجوی داخلی

با محدود شدن دسترسی کاربران ایرانی به خدمات بین‌المللی، سرویس‌دهنده‌های داخلی نیز برای برطرف کردن نیازهای ضروری کاربران خود با مشکل روبه‌رو هستند.

بعد از قطع سراسری اینترنت در کشور و عدم دسترسی به اینترنت بین‌المللی بسیاری از کاربران ناچار به استفاده از وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های داخلی شده‌اند تا بتوانند نیازهای ضروری خود را برطرف کنند. حجم بالای تقاضا برای استفاده از سرویس‌دهنده‌های داخلی باعث شده است تا برخی از آن‌ها از جمله موتورهای جستجو و پیام‌رسان‌ها نتوانند کیفیت مطلوبی به کاربران خود ارائه دهند؛ به‌عنوان مثال موتورهای جستجو یا هیچ نتیجه‌ای ارائه نمی‌دهند یا نتایجی که ارائه می‌دهند دقیق نیست؛ پیام‌رسان‌ها نیز قطع‌ووصل‌های مکرری را تجربه می‌کنند و حتی بسیاری از کاربران به دلیل مشکلات پیش آمده در سرویس پیامکی نمی‌توانند کد رجیستری دریافت و درنتیجه ثبت‌نام خود را نهایی سازند.
بعد از تماس زومیت با میثم عسگری، مدیرعامل پیام‌رسان آی‌گپ علت قطع و وصل شدن این پیام‌ رسان را در روزهای گذشته جویا شدیم. به‌گفته‌ی عسگری شب گذشته به دلیل حجم بالای رجیستر کاربران و همچنین مشکلاتی که در ارائه‌دهنده‌ی سرویس پیامکی وجود داشت، مشکلاتی برای کاربران پیش آمد. او همچنین اضافه کرد مشکل یادشده نه تنها برای آیگپ بلکه برای سایر پیام‌رسان‌های داخلی نیز پیش آمده است؛ هرچند به نظر می‌رسد با توجه به حجم ترافیک اعلام شده از سوی مراکز داده، درصد چشمگیری از کاربران آیگپ را انتخاب کرده‌اند و حجم درخواست برای ثبت‌نام بسیار زیاد بوده است.
مدیرعامل آی‌گپ در ادامه افزود از شب گذشته تلاش برای پیگیری قطعی‌های مکرر پیام‌رسان‌های داخلی در زیرساخت آغاز شده است تا بدین ترتیب برخی از مشکلات مربوط به مسیریابی‌نشدن DNS-های خارجی در شبکه‌ی داخلی حل شود و صبح امروز تقریبا مشکلات به حداقل رسیده‌اند؛ همچنین تلاش می‌شود مشکلات پیش‌رو در روزهای آینده کاملا برطرف شود. از طرفی همراه اول با ارسال پیامکی به کاربران اعلام کرده بود تا پایان پاییز، اینترنت همراه اول برای شبکه‌ی اجتماعی آیگپ رایگان است و این سوال را به وجود آورده بود که آیا چنین تصمیمی به دلیل شرایط فعلی اتخاذ شده است یا خیر. عسگری می‌گوید همراه اول از سهامداران آیگپ به‌حساب می‌آید و این کمپین تبلیغاتی از سوی همراه اول اجرا شده و همزمانی آن با قطعی گسترده‌ی اخیر اتفاقی است.
به نظر می‌رسد تیم فنی سرویس‌دهنده‌های داخلی در تلاش هستند تا کیفیت بهتری به کاربران خود ارائه دهند و باید دید آیا در ساعات و روزهای آینده می‌توانند کیفیت سرویس‌های خود را ارتقا دهند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد