hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > قم| برگزاری مراسم استقبال از کاروان نمادین ورود حضرت معصومه (س) به قم

قم| برگزاری مراسم استقبال از کاروان نمادین ورود حضرت معصومه (س) به قم

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه (س) گفت: مردم قم همزمان با 23 ربیع الاول به استقبال کاروان نمادین ورود حضرت معصومه (س) می روند و با اجرای برنامه های شاد این روز را گرامی می دارند.




به گزارش خبرنگار رویداد ایران، حجت الاسلام مهدی احمدی ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: شهر قم به برکت و یمن حضور بانوی کرامت به شهری نورانی و مهد صدور علم تبدیل شده است.

وی با اشاره به برگزاری برنامه هایی که در سالروز ورود حضرت معصومه (س) به قم برگزار می شود، تصریح کرد: هر سال برنامه های گوناگونی از سوی نهادهای مردمی و دولتی و حرم بانوی کرامت برگزار می شود که این برنامه ها امسال به صورت ویژه تر برگزار می شود.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه (س) با بیان اینکه برنامه های ورود حضرت معصومه (س) به قم همزمان با 23 ربیع الاول که با عنوان روز قم نام گذاری شده است، آغاز می شود، بیان کرد: این برنامه ها از شب سالروز ورود بانوی کرامت به قم در شبستان امام خمینی (ره) با سخنرانی حجت الاسلام مومنی و مداحی مطیعی آغاز به کار می کند.

وی در ادامه از برگزاری یک جشن خانوادگی در قم خبر داد و افزود: در این برنامه شخصیت های هنری کشور و نوجوان قاری بین المللی حضور خواهند داشت.

احمدی، برگزاری مراسم اصلی این روز را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در سالروز ورود بانوی کرامت به قم از میدان معصومیه به سمت حرم مطهر کاروانی نمادین حرکت می کند و کاروان دیگری نیز با حضور بانوان حرکت کرده و با یکدیگر تلاقی می کنند و وارد حرم حضرت معصومه (س) می شوند که سید رضا تحویلدار نیز به مدیحه سرایی می پردازد.

وی در بخش دیگری از سخنان خویش از حضور سفیران کریمه در ورودی شهر قم خبر داد و عنوان کرد: در این زمان از زائران و مسافران قم به صورت ویژه استقبال می شود و امیدواریم بتوانیم در این ایام به صورت خاص میزبان زائران بانوی کرامت باشیم.

احمدی اظهار داشت:برنامه‌های این ایام،همزمان با شب ورود آن حضرت به قمبا برگزاری برنامه‌های سخنرانی و فرهنگی متنوع در شبستان‌های حرم مطهر آغاز خواهد شد.
وی با بیان اینکه مدت زمان ورود حضرت معصومه به قم تا رحلت شهادت گونه ایشان را ایام معصومیه می نامند، تصریح کرد: در مدت که 17 روز زمان می برد برنامه های گوناگون فرهنگی برگزار می شود که از آن جمله می شود به برنامه «یک روز خوب یک حس خوب» ویژه اردوهای دانش‌آموزی اشاره کرد که در این ایام هر روز با ظرفیت ۲۰۰ نفر در ۲ نوبت ۹ تا ۱۳ و ۱۵ تا ۱۸ برگزار شده و بازدید از نمایشگاه،‌ موزه و شرکت در ضیافت حرم مطهر را شامل می شود.
معاون حرم حضرت معصومه(س) برگزاری برنامه های دیگری مانند‌ پرسمان خانواده با هدف تبیین سبک زندگی ایرانی با حضور کارشناسان مجرب به‌صورت حلقه‌های معرفتی در شبستان حضرت امام خمینی(ره)، پیوندهای آسمانی ویژه زوج‌های عقد کرده درایام معصومیه را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: همایش زوج‌های بهشتی ویژه زوج‌های عقدکرده درطول ۶ ماه نخست امسال با حضور۶۰۰ زوج و اجرای برنامه شخصیت‌شناسی حضرت معصومه(س) با حضور ۵۰ مبلغ در مدارس از برنامه‌های ایام معصومیه به شمار می رود.
وی اضافه کرد: برنامه بچه‌های بهشت با هدف استفاده بهینه از زمان حضور کودکان درحرم مطهر با اجرای برنامه‌های نقاشی و خلاقیت، قصه‌گویی، نقاله‌خوانی، ایستگاه کتاب کودک و برنامه طبیب الدوار نیز با حضور طلاب جوان و آموزش‌دیده برای ارتباط‌گیری با کودکان، نوجوانان و جوانان در مبادی ورودی درب‌ها از دیگر برنامه‌های این ایام است.. برنامه شخصیت‌شناسی حضرت حجت حجت الاسلام احمدی بیان کرد: تورحرم شناسی، تور ستارگان حرم مطهر، تور گنجینه عبرت با هدف بازدید از موزه، تور نمایشگاه حریم حرم، نمایشگاه دیوارنگار و برپایی ایستگاه‌های صلواتی درمسیر کاروان ازجمله برنامه‌های ایام معصومیه است
وی،‌ تولید ۱۰ کلیپ رسانه‌ای درحوزه خدمات به گردشگران بین‌المللی درحرم مطهر، حلقه‌های معرفت و جلسه‌های پرسش و پاسخ با موضوع‌های حضرت معصومه(س)، برگزاری کارگاه شخصیت‌شناسی نوجوانان ویژه اردوزبان ها، فراخوان دومین کنگره ملی شعر فاطمی و جشنواره ملی طلیعه بندگی از برنامه‌های ایام معصومیه برشمرد.
معاون آستان مقدس حضرت معصومه (س) در ادامه گفت: دعای سحرگاه، عزاداری، مداحی، حرکت کاروان عزا به سمت حرم، مراسم عزاداری ویژه آذری‌زبان ها و مراسم ویژه شمعدان گردانی خادمان ازجمله برنامه‌های سالروز رحلت کریمه اهل‌بیت(س) به شمار می رود.
وی با بیان اینکه اجتماع بزرگ بانوان درعزای حضرت معصومه(س) ساعت 14:30 و 16آذرماه با برنامه‌های سخنرانی و مداحی برگزار می شود.



امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد