hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > زنجان| دردسر شیرین

زنجان| دردسر شیرین

بارش برف که از روز دوشنبه در مناطق مختلف زنجان آغاز شد و تمام معابر و خیابان‌های این استان را سفیدپوش کرد اگرچه حال و هوای خوبی را برای زنجانی‌ها به ارمغان آورد اما مشکلاتی را در رفت‌وآمد شهروندان موجب شده است. 

به گزارش رویداد امروز، بارش برف همچنین موجی از شادی و خوشحالی را در میان کودکان به‌خصوص دانش‌آموزانی که به‌واسطه این بارش مدارس آن‌ها تعطیل‌شده، ایجاد کرده است و برف‌بازی‌های تماشایی بالباس‌های رنگارنگ و صدای خنده‌های کودکانه‌ای که در فضا می‌پیچد، مناظر زیبایی را در شهر خلق کرده است. یک شهروند زنجانی که به‌سختی در حال عبور از عرض خیابان است، گفت: در این روز از سال به‌هیچ‌وجه انتظار بارش چنین برف سنگینی را نداشتم و این بارش پاییزی خبر از بهاری سرسبز و پرآب می‌دهد. رضا اسدی افزود: بارش به‌یک‌باره و سنگین برف، شهروندان زنجانی را غافلگیر کرد و باعث شد تا رانندگان خودروها، مسیر پنج‌دقیقه‌ای را در مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه طی کنند اما همه، این سختی‌ها را با لبخند و رضایت تحمل می‌کنند چراکه بهاری با طراوت را از پس آن می‌بینند.

بارش برف همچنین موجب ایجاد مشکلات تردد در برخی از محورهای اصلی و فرعی شده است و آن‌طور که مسئولان می‌گویند، راهداران در حال بازگشایی این مسیرها هستند.

پلیس‌راه استان در اطلاعیه‌های متعدد از شهروندان زنجانی خواسته است یا از انجام سفرهای غیرضروری خودداری کنند و یا برای ایمنی بیشتر زنجیر چرخ به همراه داشته باشند. همراه داشتن غذای کافی برای مسیر سفر، اطمینان از سالم بودن وسیله نقلیه، استفاده از تجهیزات زمستانی، لباس گرم و برف‌پاک‌کن نیز از دیگر توصیه‌هایی است که پلیس به شهروندان کرده است. مسئولان همچنین از مردم خواسته‌اند تا از توقف در حاشیه رودخانه‌ها خودداری و قبل از سفر برای اطلاع از آخرین وضعیت راه‌ها با سامانه 141 تماس بگیرند.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان در همین باره گفت: با توجه به برودت هوا و بارش سنگین برف همه دستگاه‌های عضو مدیریت بحران در حالت آماده‌باش به سر می‌برند. توحید سلیمی افزود: همچنین در ارتباط با راه‌های روستایی و راه‌های اصلی نیز اقدامات لازم از طریق اداره کل راهداری استان در حال انجام است و راهداران در حال بازگشایی مسیرهای مسدود یا مشکل‌دار هستند. او با اشاره به اینکه دستگاه‌های متولی در حال جمع‌بندی تعداد راه‌های روستایی مسدود هستند، اضافه کرد: درعین‌حال راهداران به‌صورت مستمر در حال بازگشایی مسیرهای مسدود هستند.

تردد در محورهای اصلی و فرعی در حال انجام است

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان تأکید کرد: تردد در مسیرهای اصلی و فرعی زنجان در حال انجام است، اما از رانندگان درخواست داریم که تجهیزات ایمنی با خود به همراه داشته باشند.

او با اشاره به تلاش شبانه‌روزی راهداران برای بازگشایی مسیر و جلوگیری از مسدود شدن آن‌ها افزود: خوشبختانه ازلحاظ راه‌ها مشکلی وجود ندارد. معاون خدمات شهری شهردار زنجان نیز گفت: شهرداری زنجان از روزهای گذشته ستاد زمستانی را تشکیل داده و در این رابطه اقدامات متعددی انجام‌شده است. غلامحسن احمدی با بیان اینکه برای جلوگیری از لغزندگی خیابان‌ها نمک به‌اندازه کافی تهیه‌شده است، تصریح کرد: در حال حاضر همه زیرمجموعه‌های معاونت خدمات شهری در آماده‌باش به سر می‌برند. او با اشاره به اینکه 150 دستگاه خودرو و سازمان عمران، پیک موتوری، سازمان آتش‌نشانی و... در آماده‌باش برای ارائه خدمات به شهروندان هستند، افزود: جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر، بازگشایی مسیرهای داخل شهری، تسهیل در رفت‌وآمد مردم ازجمله اقداماتی است که نیروهای شهرداری در حال انجام آن هستند. معاون خدمات شهری شهردار زنجان با اشاره به اینکه پیش‌ازاین نسبت به شناسایی نقاط آبگیر و همچنین نقاطی که احتمال گرفتگی معابر در آن وجود دارد اقدام شده است، گفت: البته بخشی از موارد مربوط به تسهیل رفت‌وآمد مردم بستگی به همکاری شهروندان دارد که امیدواریم با رعایت نکاتی ازجمله عدم دور ریختن پسماندهای خانگی و ساختمانی و همچنین رعایت بهداشت این مشکلات برطرف شود.

لزوم رعایت نکات ایمنی در شهر

رئیس پلیس‌راهنمایی و رانندگی استان زنجان نیز با اشاره به لغزنده بودن خیابان‌های شهری به دلیل بارش برف از شهروندان خواست نکات ایمنی را حین رانندگی رعایت کنند. علی‌اصغر شیرمحمدی با اشاره به اینکه در روزهای بارش برف و باران میزان لغزندگی سطح خیابان با لاستیک خودرو بیشتر می‌شود، تصریح کرد: از همین رو از شهروندان می‌خواهیم نکات ایمنی را در ارتباط بافاصله طولی رعایت کنند. او با اشاره به اینکه مهم‌ترین توصیه پلیس به رانندگان در این شرایط جوی رانندگی با سرعت مطمئنه است تا شاهد بروز تصادفات نباشیم، افزود: البته مأموران پلیس‌راهنمایی و رانندگی نیز در معابر برای کنترل تردد و جلوگیری از تخلفات رانندگی حضور دارند تا شاهد حوادث تلخ ناشی از تصادفات در اثر بارش برف نباشیم. 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد