hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > زنجان| غذارسانی به آهوان مناطق برفی

زنجان| غذارسانی به آهوان مناطق برفی

با توجه به بارش برف و پوشیده شدن علفزارهای دشت سهرین و فیله خاصه زنجان، آهوان این مناطق با پخش علوفه از سوی عوامل محیط‌زیست استان، تغذیه شدند. 

به گزارش ایرنا، معاون اداره نظارت بر امور حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان زنجان در این خصوص گفت: صبح ۲۸ آبان ماه محیط‌بانان این استان به‌منظور تغذیه آهوان دشت سهرین و فیله‌خاصه، ۳۵۰ بسته یونجه، توزیع کردند. پرویز رستمی افزود: از ادارات حفاظت محیط‌زیست شهرستان‌های طارم و ماهنشان نیز استعلام صورت گرفته که در صورت نیاز، نسبت به پخش یونجه در میان جانوران علفخوار این مناطق (گونه شاخص کل و بز و قوچ و میش) نیز اقدام می‌شود.

او با بیان اینکه بارش برف سنگین که از عصر دوشنبه ۲۷ آبان ماه در این استان آغاز شد و اغلب مناطق استان زنجان را سفیدپوش کرد، اظهار داشت: پخش علوفه در این زیستگاه باارزش باهدف تغذیه بی‌دغدغه و به‌منظور جلوگیری از خروج وحوش علفخوار به‌ویژه آهوان از زیستگاه اصلی و پراکنده شدن و پناه آوردن این‌گونه جانوری شاخص به مناطق مسکونی روستایی و شهری انجام می‌شود. رستمی افزود: با توجه به سردسیر بودن منطقه و احتمال بارش‌های سنگین برف، این اداره کل در فصل تابستان اقدام به تهیه و ذخیره علوفه در انبارها می‌کند تا در صورت نیاز در مناطق حفاظت‌شده و شکارممنوع این استان ازجمله دشت سهرین و مناطق طارم، ماهنشان و فیله خاصه پخش و توزیع کند. او تصریح کرد: بخشی از علوفه زمستانی وحوش علفخوار استان زنجان با کاشت گندم، جو و یونجه در دشت سهرین که از زمین‌های تحت مالکیت اداره کل حفاظت محیط‌زیست است تهیه و تأمین و بخشی نیز با استفاده از اعتبارات این اداره کل خریداری و انبار می‌شود. رستمی، حمایت از حیات‌وحش را امری مهم و ضروری خواند و افزود: در فصل زمستان هنگامی‌که زمین پوشیده از برف می‌شود، وحوش علفخوار به دلیل دسترسی نداشتن به علوفه به‌ناچار به حریم شهرها و روستاها نزدیک می‌شوند و در این میان عده‌ای سودجو و فرصت‌طلب اقدام به شکار این حیوانات بی‌پناه می‌کنند که این انصاف نیست و در صورت مشاهده بر اساس قانون و بدون هیچ اغماضی با خاطیان برخورد می‌شود. او از روستاییان و شهروندان خواست در صورت مشاهده وحوش در نزدیکی سکونتگاه‌های انسانی، ضمن حمایت از آن‌ها مراتب را هرچه سریع‌تر به‌صورت حضوری به نزدیک‌ترین واحد محیط‌زیست و یا از طریق شماره تلفن‌های ۳-۳۳۵۴۱۰۰۱ به این اداره کل اطلاع دهند. 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد