hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > طرح انتقال آب دریای خزر به سمنان امکان پذیر نیست

طرح انتقال آب دریای خزر به سمنان امکان پذیر نیست

کارشناس محیط زیست گفت: انتقال آب دریای خزر به سمنان به دلایل مختلف هرگز امکان پذیر نخواهد بود.

اسماعیل کهرم کارشناس و فعال محیط زیست درگفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره طرح انتقال آب دریای خزر به استان سمنان اظهار کرد: انتقال آب دریای خزر به سمنان به دلایل مختلف هرگز امکان پذیر نخواهد بود.
او با اشاره به اینکه این طرح هرگز اجرایی نخواهد شد، گفت: طرح نظام مندی دریای خزر نزدیک به دو سال دیگر تصویب می‌شود و هر کسی نمی‌تواند تصمیمی بگیرید که حیات آینده دریای خزر به خطر بیفتد.
کارشناس و فعال محیط زیست با بیان اینکه با اجرایی شدن این طرح ۷۰۰ هکتار جنگل هیرکانی از بین می‌رود؛ مطرح کرد: اجرایی شدن این طرح، به دلایل هزینه‌های هنگفتی که دارد به آن اَبر پروژه می‌گویند.
کهرم عنوان کرد: طبق این طرح، ۱۵۰ میلیون متر مکعب برای صنعت و تنها ۵۰ میلیون متر مکعب برای آشامیدن را می‌خواهند به سمنان منتقل کنند.
او با اشاره به اینکه آب ۳۵۰۰ روستا از طریق تانکر منتقل می‌شود، افزود: برای تامین آب آشامیدنی این استان می‌توان تدابیر دیگری همچون جفر چاه یا انتقال آب با تانکر اندیشید.
کهرم گفت: سازمان حفاظت محیط زیست مشروط بر اینکه یک عدد درخت قطع نشود موافق اجرایی شدن با این طرح است که اصلا امکان پذیر نخواهد بود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد