hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > آذربایجان شرقی| صرفه‌جویی از عوامل اصلی موفقیت در مدیریت منابع آبی است

آذربایجان شرقی| صرفه‌جویی از عوامل اصلی موفقیت در مدیریت منابع آبی است

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب آذربایجان شرقی در هفته صرفه‌جویی در مصرف آب به تبیین اهمیت جایگاه آب در زندگی روزمره شهروندان و نهادینه کردن فرهنگ مصرف بهینه آب و صرفه‌جویی در مصرف آب پرداخت و با تأکید بر تداوم وضعیت کمی وکیفی آب آشامیدنی استان، گفت: برای جلوگیری از کاهش وضعیت کمی و کیفی آب استان در سالهای آتی باید برنامه ریزی های لازم انجام گیرد و راهکارهای لازم پیش بینی و پیگیری شود.


علیرضا ایمانلو با بیان این مطلب گفت: بهینه سازی و تغییر الگوی مصرف در بخش آب شرب استان همواره مورد تأکید بوده است واین شرکت خود را ملزم به اتخاذ تمهیدات و برنامه ریزی برای استفاده درست آب شرب توسط مشترکین کرده است .

ایمانلو همچنین بر ضرورت انتقال آب از منابع و پتانسیل های موجود استان به مناطق دارای کمبود آب از جمله تبریز تأکید نمودند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب در استان در ادامه با اشاره به نیاز آبی شهر تبریز گفت: با توجه به گسترش بی رویه شهر تبریز و بوجود آمدن شهرکهای متعدد در اطراف شهر تبریز ما به آب بیشتری نیاز داریم به همین خاطر به دنبال منابع جدید هستیم و برای آب شرب کلانشهر تبریز و سایر شهرهای استان که با کمبود آب مواجه هستند آبرسانی کنیم.

ضرورت صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع

وی اضافه کرد: صرفه‌جویی آب باید در صنایع اجرایی شود و همچنین بهینه کردن تاسیسات قدیمی و بهره برداری مجدد از آن‌ها از دیگر راهکارهای افزایش میزان آب شرب مصرفی شهروندان می باشد.

مدیر عامل شرکت درادامه به هفته صرفه‌جویی در مصرف آب اشاره کرد و افزود: هفته صرفه‌جویی

در مصرف آب همه ساله از یکم لغایت هفتم تیرماه در سراسر کشور بعنوان هفته صرفه‌جویی در مصرف آب نامگذاری شده و شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی نیز همگام با سایر استانها اقدامات اساسی در جهت فرهنگ سازی مصرف بهینه شهروندان انجام می دهد.

ایمانلو با اشاره به فرهنگ سازی در خصوص مصرف بهینه آب دربین مردم و مشترکین عزیز گفت: شرکت آب و فاضلاب استان نه تنها در طول سال با رویکرد ترویجی و اطلاع رسانی ویژه در خصوص مقوله آب که به عنوان ارزشمندترین نعمت الهی و مهم‌ترین عامل تداوم حیات موجودات می باشد اقدامات اساسی انجام داده است بلکه در طول هفته صرفه‌جویی نیز با هماهنگی صدا و سیما نسبت به پخش تیزرها و مصاحبه ها و میزگردهای رادیو و تلویزیونی، چاپ و توزیع بروشورهای صرفه‌جویی در بین مشترکین بمنظور ترویج فرهنگ صرفه‌جویی در جامعه اقدامات خوبی انجام می دهد.

وی ادامه داد: این شرکت در طول هفته صرفه‌جویی در مصرف آب و متناسب با روزهای هفته اقداماتی از جمله هماهنگی با ائمه جمعه برای پرداختن به موضوع آب در نماز جمعه، توزیع اقلام فرهنگی و بسته های آموزشی، هماهنگی و برگزاری برنامه های بازدید از تاسیسات شرکت، معرفی و تقدیر از مشترکان خوش حساب و مشترکان کم مصرف، نصب تجهیزات کاهنده مصرف آب در اماکن عمومی انجام خواهیم داد.

مدیر عامل شرکت همچنین توصیه کرد: شهروندان عزیز نیز با استفاده از شیر آلات کاهنده و همچنین با استفاده از لباسشوئی و ظرفشوئی های استاندارد و کم مصرف نسبت به صرفه جوئی در مصرف این مایه حیاتی کوشا باشند.

درخواست صرفه‌جویی از شهروندان

ایمانلو در ادامه صرفه‌جویی در مصرف آب و رعایت الگوی مصرف را مورد تأکید قرار داد و از شهروندان درخواست کرد توصیه‌های شرکت آب و فاضلاب استان را جدی بگیرند تا در خصوص آب مصرفی دچار مشکل نشوند.

وی ضمن درخواست مجدد از همشهریان عزیز در خصوص عدم اسراف آب شرب بهداشتی و صرفه‌جویی در خصوص این مایه حیات گفت: آب ارزشمندترین عطیه الهی و مهم‌ترین عامل تداوم حیات موجودات زنده و رکن اصلی توسعه پایدار است. فقدان یا کمبود این مایع حیات‌بخش موجب اختلال در زندگی شهروندان و بروز نابسامانی‌های فراوان می‌شود. در این راستا و در جهت جلوگیری از اسراف و هدرروی آب الگوهای توصیه‌شده برای مصارف سرانه خانگی برای هر نفر 150 لیتر در شبانه‌روز تعیین‌شده است که امیدواریم شهروندان محترم با رعایت آن‌ها و دقت در نحوه مصرف آب از اتلاف بیشتر مایه حیات جلوگیری نمایند و اگر مصرف آب خانواده‌ها به حد استاندارد مصرف برسد تأمین آب براي کلان‌شهر تبريز سهل و آسان‌تر خواهد بود.

وی ضمن دعوت مجدد از شهروندان جهت رعایت الگوی مصرف و پرهیز از اسراف و زیاده‌روی در مصرف آب شرب اسامی روزهای هفته صرفه‌جویی را به شرح ذیل بیان کرد.

عناوین روزهای هفته صرفه‌جویی در مصرف آب (7-1 تیرماه 1397)

جمعه 1/4/92 آب، آموزه‌های دینی و ملی و ارتقای آگاهی‌های عمومی

شنبه 2/4/92 آب، خانواده (مدیریت تقاضا و مدیریت مصرف آب)

یکشنبه 3/4/92 آب، اقتصاد و توسعه پایدار

دوشنبه 4/4/92 آب، محیط‌زیست و سلامت همگانی (کمپین آب‌رفته برمی‌گردد)

سه‌شنبه 5/4/92 آب، رسانه و افکار عمومی

چهارشنبه 6/4/92 آب، مشارکت مردمی، سمن‌ها، خیرین آب‌رسان

پنجشنبه 7/4/92 آب، قانون و حقوق شهروندی

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد