hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > ذخیره خون بند ناف به چه درد می‌خورد؟

ذخیره خون بند ناف به چه درد می‌خورد؟

مسئول بانک خون بند ناف جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: در تمام مراحل خون‌گیری تا ذخیره در بانک خون بندناف رویان تمامی شرایط استاندارد و مطابق با مقررات جهانی رعایت می‌شود.
مسئول بانک خون بند ناف جهاددانشگاهی خراسان‌ جنوبی گفت: دانش فنی جداسازی و ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی پالپ دندان شیری در اختیار شرکت فناوری رویان قرار گرفته و این خدمت پس از انجام کارآزمایی‌هایی به صورت تجاری از سال آینده ارائه خواهد شد. 
ملیحه بهنامیان گفت: در تمام مراحل خون‌گیری تا ذخیره در بانک خون بندناف رویان تمامی شرایط استاندارد و مطابق با مقررات جهانی رعایت می‌شود.
وی با بیان اینکه سلول‌های بنیادی که از بند ناف گرفته می‌شوند بسیار پرتوان و نامیرا هستند، افزود: در بانک خون بندناف ذخیره خون بندناف با هزینه بسیار مناسبی انجام می‌شود.
مسئول بانک خون بند ناف جهاددانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد: این فرآیند یک اقدام نوفناورانه و پیشرفته است که در دیگر کشور‌ها با هزینه بسیار زیادی در حال انجام بوده، اما در ایران این هزینه بسیار مناسب است.

بهنامیان ادامه داد: کاربرد سلول‌های بنیادی در درمان و بازسازی بافت‌های بدن انسان بسیار گسترده است و سلول‌های بنیادی خون بندناف تنها یک بار و بلافاصله پس از تولد قابل ذخیره‌سازی هستند.
وی با اشاره به بهره‌گیری از این سلول‌ها برای درمان بیماری‌ها، تصریح کرد: در حال حاضر معتقدند پتانسیل درمان ۸۰ نوع بیماری با این سلول‌ها در جهان وجود دارد و بیماری‌های بسیاری نیز در مراحل تحقیقاتی و کارآزمایی بالینی از جمله اوتیسم و فلج‌های مغزی با سلول‌های بنیادی خون بندناف قرار دارند.
مسئول بانک خون بند ناف جهاددانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد: هم اکنون در کشور بیماری‌هایی با منشا خونی نظیر انواع سرطان‌های خون، تالاسمی و ... با این سلول‌ها درمان می‌شوند.
بهنامیان با بیان اینکه بانک خون بندناف رویان در حال اجرای طرح‌هایی برای درمان بیماری‌های فلج مغزی و اوتیسم است، افزود: این طرح‌ها مراحل اولیه را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اند و امید است پس از اعلام نتایج، گام مهمی برای درمان این بیماری‌های صعب‌العلاج برداشته شود.
وی تصریح کرد: کاربرد سلول‌های بنیادی خون بندناف در درمان بیماری‌های خونی بسیار برای خانواده فرد مفید است.
مسئول بانک خون بند ناف جهاددانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد: بیماران برای درمان با سلول‌های بنیادی نیازمند استفاده از سلول‌هایی هستند که از نظر
ژنتیکی با آن‌ها تطابق داشته باشد و یافتن این سلول‌ها بسیار دشوار است و اینجاست که اهمیت سلول‌های بنیادی خون بندناف نمایان می‌شود.
بهنامیان با اشاره به کاربرد این سلول‌ها در درمان بیماران مبتلا به فلج مغزی خاطرنشان کرد: این درمان نیز پس از دریافت مجوز از وزارت بهداشت در اختیار بیماران قرار خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه از سال ۹۵ که فعالیت دفتر نمایندگی بانک خون بند ناف در خراسان‌جنوبی آغاز شد تاکنون بیش از ۴۰۰ نمونه خونی در این مرکز ذخیره شده است، یادآور شد: خانواده‌های متقاضی برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به جهاددانشگاهی استان یا با شماره ۰۹۱۵۵۶۱۳۰۷۲ مراجعه کنند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد